Voedselvergiftiging... hoe lang kan het duren?

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 22 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik ben zondag gaan lunchen en ben s'avonds heel beroerd geworden!
    Ik heb een broodje carpaccio en een verse jus op.

Ik heb liggen kronkelen van de buikkrampen! Wat een pijn!
    Overgeven, diarree.... pff!

Dinsdag naar de huisarts geweest vanwege de aanhoudende krampen. (Assistente wilde dat ik voor de zekerheid langs zou komen)

Volgens de huisarts een voedselvergiftiging!

Ik heb nu nog steeds, vooral nadat ik iets gegeten heb, buikkrampen! Ook nog bij vlagen misselijk.

Is dit normaal? Weet iemand dat?
    (Ik ga sowieso vrijdag de huisarts nog even bellen als het dan nog niet minder is. Gaan een weekend weg)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Helaas kan dat inderdaad wel even 'nazeuren'. Heel voorzichtig eten, let vooral op voldoende vocht. Qua eten heb ik ooit geleerd je aan BRAT te houden; Banaan, Rijst (wit), Appelmoes en Toast (wit). Als dat goed gaat, voorzichtig wat anders.

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Dank je voor je reactie!!
    Het is inderdaad behoorlijk nazeuren!!

Ik hrb vanavond wat rijst op met wat wokgroente. Gisteravond paar aardappelkroketjes met appelmoes en verder vooral droge kaakjes, wit brood en vanmiddag wat bouillon.
    Maar na alles weer die krampen....

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Kan wel weken duren afh vd bacterie

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou...Daar kun je toch echt wel wéken last van hebben. Vriendin van mij is daar erg ziek van geweest, ongeveer 4 weken. En nog: inmiddels twee jaar later heeft ze een veel gevoeliger maag gekregen. Ze hoeft ook maar iets te vet/te gekruid/of medium gebakken vlees te eten, of ze heeft er weer last van.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb maag/darmontsteking gehad nav voedselvergiftiging (ook nav vlees). Heeft een paar weken geduurd.uiteindelijk heb ik na overleg met de huisarts 2 dagen niets gegeten en alleen water en ORS gedronken, en toen kon ikdaarna weer langzaam gaan eten

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Heftig zeg.

Beterschap

8. haring

haring Niet meer actief

Heb het ook eens gehad, helaas kan het wel even duren voordat je er vanaf bent.
    Veel beterschap!

9. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Pas op met die appelmoes. Op een of andere manier is dat er in geslopen, dat je appelsap/appels/appelmoes moet eten als je ziek bent. Maar appels zijn ontzettend stimulerend. Heb zelf een darmziekte en moet het niet wagen om zoiets te nemen. Dus als je last van je darmen hebt zou ik daar even mee uitkijken. Sterkte! Lijkt me erg rot.

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie reacties!

Ben weer gaan werken vandaag en langzaam maar wat eten. Maar voel me erg slap hoor! Bah!

Deel Deze Pagina