Bbl opleiding Verzorgende IG

Discussie in 'De lounge' gestart door Roose79, 4 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Mag ik vragen vanuit welke situatie je hieraan begint? Ik bedoel; kom je uit een ander vakgebied of werk je al in de zorg of zo?
    En hoe heb je deze beslissing genomen? En heb je al n stageplek?

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ja dat mag.
    Ik heb altijd in een winkel gewerkt maar doordat ik na de zwangerschap van mijn oudste eruit ben gestapt, ben ik nu helaas te oud...
    Ik wilde altijd graag de zorg in en daarom heb ik hiervoor gekozen, ook omdat ik al beel ervaring heb ivm onze zoon.
    Ik heb me aangemeld voor een drie jarig leertraject (bbl).
    Ik begin na de grote vakantie en heb morgen een gesprek voor een stage plaats.

3. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Wauw goeie actie van je!! Veel succes met je gesprek!

4. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Bedankt!

5. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ik ben bijna klaar, nooit spijt gehad van mijn keuze de opleiding te gaan doen. Het was wel zwaar om het te combineren met mijn priveleven, aangezien ik wat dingen heb meegemaakt, maar de opleiding zelf was niet moeilijk. Volgende week doe ik mijn laatste proeve, dan alles inleveren en hopelijk over 2 maanden mijn eindgesprek. Jippie 😃

6. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik ga denk ik ook verpleegkunde of verzorgende.:(

7. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Leuk om te horen Mel! Succes nog!

Ik ben er wel achter gekomen dat ik helaas n jaartje langer zal moeten wachten voor ik kan beginnen. Aangezien ik voorlopig nog vast zit aan mijn contract bij mijn huidige werkgever (ivm opnemen ouderschapsverlof)... jammer! Maar niks aan te doen. Ik ga in elk geval in gesprek over mijn plannen, wie weet of er nog iets bespreekbaar is..

Sjakie weet je al welke opleiding je wilt volgen?

8. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Ik heb een hbo-opleiding afgerond en 3 jaar later had ik nog geen werk gevonden in mijn werkgebied. Ik kreeg toen de mogelijkheid om de BBL-opleiding MMZ niveau 4 te volgen, tot persoonlijk begeleider in de gehandicaptenzorg. Ik mocht hem in 2 jaar doen, in plaats van 3 jaar.
    Ik heb 2 superleuke jaren gehad qua klasgenoten, maar daar hield het dan wel op. Het niveau van de opleiding was om te huilen. Ik geloof dat ik misschien 1x iets nieuws heb geleerd en verder heb ik me zitten vervelen. Ik kon de docenten juist nieuwe dingen vertellen, omdat mijn vorige opleiding raakvlakken had met deze opleiding.

Ja, ik ben blij dat ik het tweede diploma heb, maar de stompzinnigheid van de opleiding heeft me heel veel energie gekost. De slechte organisatie, de opdrachten die ik moest maken en waren hartstikke kinderachtig, voorgekauwd en simpel... Ik MOEST de vakken Nederlands, rekenen en Engels volgen (terwijl ik getrouwd ben met een Amerikaan en vloeiend Engels praat). Mijn klasgenoten snapten niet hoe ze met breuken moesten rekenen en ik zat maar rond te kijken.

Mijn tip is dus echt om goed te kijken wat de opleiding inhoudt, want je gaat er wel een paar jaar van je leven doorbrengen. Als je werkplek dan ook maar mwoh is, dan kost het je veel energie.

Succes met alles!!

9. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik denk Mbo-V. Geen idee of ik voldoe aan de eisen. Ik heb nl. al een MBO opleiding afgerond en een propadeuse HBO. Het is wel een andere richting.

Over een paar weken ga ik met iemand meelopen. Zij is nu werkzaam in de thuiszorg. Via mijn man ga ik ook vragen of ik mee mag lopen in het ziekenhuis.

10. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Goed geregeld Sjakie!

Hmm MrsBucket dat lijkt me wel balen :( Heb jij uiteindelijk wel een leuke baam kunnen vinden?

11. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik wil het wel zeker weten voordat ik een echte switch ga maken. Heeft iemand ervaring met de medische rekentoets?

12. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wat wil je weten over de toets?

13. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Welke skills moet je laten zien? Kun je oefenen? Rekenen had ik op de lagere school:D Misschien moet ik een boek kopen:(

14. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Wat spijtig om te horen. Ik wist niet dat je langer moet blijven vanwege het opnemen van ouderschapsverlof.

15. liefdotje

Moeilijk vind Ik het niet als je het eenmaal door hebt kun je ze zo maken.
    Nu krijg je ook gewoon rekenen weer is een examenvak en daardoor kon ik medisch rekenen ook beter volgen. Ja hoor je krijgt oefenstof en bij onso wordt het behandeld in de klas. En op internet is er ook van alles te vinden.

Wij worden getoetst op
    Injecties klaarmaken
    Zuurstof uitrekenen
    Sondevoeding berekenen
    En volgens mij ook infuus klaarmaken (zover zijn we nog niet)

16. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ben aangenomen!!! Heb een stageplek!!!

17. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier dus net gestart met de opleiding MBO-4 verpleegkunde.
    Ik heb binnenkort een instaptoets medisch rekenen. Dat rekenen is
    voor mij denk ik de grootste uitdaging in de opleiding :)

18. Sifra

Sifra Niet meer actief

Wat goed, van harte gefeliciteerd!!

19. liefdotje

Wat goed gefeliciteerd!

20. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met je stageplek. Alvast succes met studeren.

Deel Deze Pagina