Wel of niet doen? Even jullie mening

Discussion in 'De lounge' started by Miracle79, Dec 18, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Ik zeg net op school dat ik morgen een klasgenootje van mijn dochter wel mee naar huis neem voor de lunch. Maar nu zegt zijn moeder " fijn want wij zijn allemaal ziek thuis, spugen, diaree"
    Mijn dochter heeft maar weinig darm waardoor dit soort griepjes vaak in het ziekenhuis eindigen dus ik schrok wel een beetje toen ze dit zei maar dacht op school kan ze ook van alles oppikken. Nu is ze net uit het zhuis en heeft een antibiotica kuur van 2 weken voor haar darmen dus haar weerstand is al niet optimaal.
    Mijn man zegt zeg het maar af maar ik twijfel of dat niet wat overdreven is omdat ze op school toch ook de hele dag samen in de klas zitten en de kans ook groot is dat ze het dan krijgt.
    Wat zouden jullie doen, toch afzeggen of hem gewoon meenemen?

2. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik zou het niet afzeggen, zoals je zelf ook al zegt, ze kan het ook gewoon op school oplopen want dat kindje zit in de zelfde klas.

Eerlijk gezegd zou ik het lullig vinden om om die reden het af te zeggen.

Bailey07, Hopsatee, lies276 and 2 others like this.
  3. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

Apr 19, 2016
    142
    2
    18
    Ik zou het ook niet afzeggen want hij had haar allang kunnen/moeten aansteken..

lies276 and Miracle79 like this.
  4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Normaal gesproken zou ik het er niet om afzeggen. Deze situatie ligt medisch gezien wat gecompliceerder. Ik kan me jouw twijfel goed voorstellen. Ik zou het niet raar vinden als je daarvoor af zou zeggen. En eigenlijk heeft niemand er wat van te vinden. Het is jouw keuze, jij kent jouw kind het beste.

a2cmieux, louan, Bailey07 and 4 others like this.
  5. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Maar dan kan ze toch ook gewoon beter haar kind helemaal thuis houden van school? Er is geen grotere plek vol met bacteriën dan een school. Maar ze moet het uiteraard zelf beslissen.

Hopsatee and Miracle79 like this.
  6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Tuurlijk heb je overal bacterien. Toch is er een verschil met onnodig risico's nemen door lang 1 op 1 contact. Een kind isoleren is iets anders dan onnodige risico's nemen.
    Ik snap jouw reactie heel goed. Ik kan me ts echter zo goed voorstellen. Misschien omdat ik het zelf herken.

Miracle79 likes this.
  7. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Denk je niet dat ze in de klas ook lang 1 op 1 contact zullen hebben? Zitten ze nou nog in aparte klassen oke maar ze zitten in de zelfde klas. Sorry maar ik vind het persoonlijk overdreven om voor dat uurtje tussen de middag een kind af te zeggen.

Miracle79 likes this.
  8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier ook volop herkenning helaas. Toch zou ik idd voor dit uurtje persoonlijk niet afzeggen.

Miracle79 and Hopsatee like this.
  9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Dat kan, hoeft niet. Jij mag daar anders over denken, dat is ook prima.
    Ik kan me voorstellen dat het voor een kind dat zo'n lage weerstand niet fijn is om weer ziek te zijn. En dat met het kerstdiner en de kerst voor de deur. Ziek zijn is erger dan een uurtje niet samen kunnen zijn.

Miracle79 likes this.
  10. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik zou afzeggen. In de klas wat kunnen opdoen is begrijpelijk en daar kun je niks aan doen. Maar ik zou het niet gaan opzoeken.
    Ik zou het zelf heel goed begrijpen als ik de moeder van het klasgenootje was.

Je dochter is op dit moment al wat "zwak" en kan dit er waarschijnlijk niet bij hebben.

En overdreven? Volgens mij gaan je kinderen toch voor alles?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,839
    113
    Hier mee eens. Ik zou het ook afzeggen. Je kunt niet alles ontwijken, maar opzoeken hoeft ook niet. Buikgriep is gewoon vreselijk besmettelijk en zeker als je kindje nu al problemen heeft.

NavyCrimson91 and Miracle79 like this.
  12. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    En daar bedoel ik mee.. Als je kan voorkomen dat ze ziek worden, dan probeer je dat toch te voorkomen?

Miracle79 likes this.
  13. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,292
    17,183
    113
    Ik zou het niet afzeggen, de kans dat ze op school wat oploopt lijkt mij veel groter dan dat uurtje lunch met 1 kindje. Al snap ik je gevoel wel

Miracle79 and lies276 like this.
  14. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik zou het niet afzeggen.

Miracle79 and lies276 like this.
  15. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Het is zo dubbel omdat ik haar gewoon kind wil laten zijn en ook niet wil dat mensen haar anders behandelen vanwege haar handicap. Ik ben ook gewoon snel geneigd om overbeschermend te zijn vanwege haar medische geschiedenis, vandaar dat ik het hier vraag, ik doe heel hard mijn best om dingen wat losser te laten :) Deze moeder ken ik verder niet echt maar haar zoontje wil al langer met onze dochter lunchen dus vandaar dat ik het niet af wil zeggen, dochter kijkt er ook enorm naar uit. Grappige is dus dat mijn man in dit geval dus juist zegt doe maar niet terwijl ik denk laten we niet overdrijven, het is maar een uurtje en er zijn er wel meer ziek in de klas. Bedankt voor jullie input, we gaan het er maar gewoon op wagen.

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou ook niet afbellen.

Miracle79 likes this.
  17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou het wel afzeggen. Zeker omdat ze nu al zo zwak is, en je dus weet dat dat andere meisje erg besmettelijk kan zijn. Kans is ook groter dat jij aangestoken wordt door dat meisje en het dan weer doorgeeft aan je dochter.

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Sorry, jongen dus ;)

Miracle79 likes this.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het wel afzeggen. Het kan idd in de klas ook opgelopen worden, maar het kindje in huis halen zou voor mij voelen als: het opzoeken.
    Dus ik zou dit uitleggen aan de betreffende moeder en ik neem aan dat die er alle begrip voor heeft.

Miracle79 likes this.
  20. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Ik zou het absoluut afzeggen, tuurlijk pakken ze in de klas van alles op, oof is die kans in elk geval aanwezig, maar je gaat het toch niet opzoeken...

Miracle79 likes this.

Share This Page