2e peettante toevoegen

Discussie in 'De lounge' gestart door DvS, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Onze zoon heeft nu 1 peettoom en 1 peettante. Omdat wij geen 2e kindje willen (wat eerst wel het geval was en dan een vriendin wouden vragen) willen wij haar nu 2e peettante maken. Kan dit zomaar? Ik heb niks laten registreren of iets. Op de doopakte staan de namen van 1e peetoom en peettante wel.

2. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ik denk niet dat dat kan... ik wou ook twee peettantes en 1 peetoom hebben voor mn zoontje maar dat mocht dus niet ik kon er wel voor kiezen dat er een als doopgetuige te boek zou gaan maar niet meer dan 2 peetouders... helaas

3. mroos

mroos Niet meer actief

Ehm, maar naar wie gaat je kindje dan als jullie doodgaan? Gaan zij er straks nog ruzie om maken..

Maar nee, ik zou het niet doen. Wie weet kom er ooit nog een 2e;).

4. emje

emje Niet meer actief

mijn zus heeft dat wel gedaan 2 peettantes en 1 peetoom. en dat was geen probleem.

ik weet alleen niet of dit achteraf nog te regelen is

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Dat heeft niets met peetoom en peettante te maken, mijn broertje zijn peettante is de zus van mijn vader en zijn peetoom de broer van mijn moeder (oom en tante dus niet getrouwd ofzo) hoe zou dat dan gaan als mijn ouders waren te komen overlijden. En mijn peetoom en peettante zijn de zus van mijn moeder en haar man, zouden mijn broertje en ik dan uit elkaar gehaald zijn na het overlijden van mijn ouders?

Je kan natuurlijk wel ervoor kiezen om de peetoom en peettante ook VOOGD te laten worden bij eventueel overlijden, maar het staat wel los van elkaar.... Voor zover ik weet (and correct me if I'm wrong) houden de peetoom en peettante in de gaten of er wel goed voor het kindje gezorgd wordt (een beetje kort door de bocht gezegd). In de praktijd komt het er volgens (mijn ervaring) mij op neer dat deze peetoom en peettante het kind extra verwennen:D;)

6. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Nee, dat dacht ik inderdaad ook dat dat niks uitmaakt! En dat dat inderdaad meer extra verwennerij is dan voogd. Dan zou je dat denk ik echt bij een notaris moeten beschrijven.

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb geen idee of je na de doop een peetoom of peettante toe kan voegen. Dat zal je bij jullie kerk moeten navragen, maar ik dacht dat een verwijzing in het doopboek niet zomaar gemaakt wordt.

8. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Peetoom en peettante is een ereoom en tante zo zie ik het.
    Zo kan een vriendin ineens tante worden ipv de vriendin van mama...
    voogden zijn de mensen die je je kind toevertrouwd als jullie onverwachts samen komen te overlijden...en dat moet bij de notaris beschreven worden anders is het niet geldig...

Deel Deze Pagina