Wat kan ik hier mee doen? Mijn Asus laptop die ik 3 september dit jaar heb gekocht is nu voor de tweede keer kapot. Heb hem gekocht bij wehkamp omdat hij daar het goedkoopste was en ik m dan de volgende dag in huis had. Het gaat om een laptop van 550 euro. Mankementen: Vanaf dag 1 erg traag, zelfs opstarten van word of verkenner duurt lang en gaat met veel geluid gepaard. Loopt regelmatig vast, zoals bij het opslaan van een worddocument of het typen van een mail. Eerste keer kapot gaf hij de functie wifi helemaal niet meer aan, en als hij wel wifi aangaf herkende hij geen enkel netwerk, waar telefoon en loptop van vriend er minstens 10 aangeven. Verbreekt de verbinding met wifi en ziet dan het netwerk niet meer, of met geen nekel netwerk is verbinding mogelijk. Laptop is toen door Asus nagekeken en er is iets beter vastgezet waardoor de wifi het weer deed. Nu heb ik hem weer 2 weken in gebruik, en er komen weer nieuwe mankementen. Vastlopen bij vrijwel alles, heeel traag zijn en veel lawaai maken. Gister weer geen wifi verbinding mogelijk, pas na 3x opnieuw opstarten gaf hij weer netwerken aan. Bij videos van uitzending gemist enz. na ongeveer 10 minuten haperen, blijven hangen, veeel geluid maken en vastlopen tot alleen de powerknop nog werkt. Vandaag: bij elke poging tot schrijven van mail vastlopen, vastlopen in word, zelfs alt+ctrl+delete werkt dan niet. Kreeg bij wehkamp te horen hem weer op te moeten sturen, maar 2x kapot in 2 maanden tijd is toch niet normaal? Ik heb geen virussen, niks geinstalleerd behalve chrome, en gebruik een goede virusscanner. Bovendien krijg ik geen leenlaptop en ik ben momenteel bezig met het afronden van mijn studie, mijn scriptie moet in januari af zijn! Ik kan niet weer 3 weken zonder computer! Op een andere locatie aan scriptie werken gaat niet, omdat ik door kind en werk gebonden ben aan de avonduren thuis studeren. Kan ik de koop nog ontbinden? Ik heb toch recht op een deugdelijk product? Mar hoe pak ik dit aan? Zowel Asus als Wehkamp zegen opsturen om na te laten kijken is de enige optie. Ik weet gewoon zeker dat als ik hem nu opstuur ik hem over 3 weken nog trager en met nieuwe mankementen terug krijg...
LMGTFY https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-het-product-dat-ik-heb-aangeschaft-defect-is https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/aankopen-en-garantie/ondeugdelijk-product https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen In short: Wehkamp nog 1 keer de kans te geven om het product te repareren. Werkt dit niet, dan kun je een nieuwe laptop vragen of de koop te ontbinden. Dan krijg je het volledige aankoopbedrag terug, incl. verzendkosten.
Bedankt! Hier heb ik wat aan Nu dus toch maar opsturen en uit mijn hoofd zetten dat ik de komende 3 weken verder kan aan mijn scriptie en dus niet in januari afstudeer
Degene van wie ik vorige keer kon lenen heeft hem zelf weer nodig omdat die van haar ook stuk is. Verder niemand die er 1 over heeft omdat ze het zelf nodig hebben voor werk /studie. Helaas heb ik door alle verplichtingen 6 dagen in de week (werken, zoontje en afstuderen) vaak alleen de mogelijkheid om in de late avonduren of juist heel vroeg in de ochtend op de computer te werken. Dus niet echt de tijden dat bieb/school open is.
Echt niet? Toen ik studeerde was de uni alle avonden open, de bieb ook. De bieb in mijn woonplaats nu ook trouwens. Het is wel zuur hoor, van je laptop! Maar ik zou niet zomaar zeggen dat je nu dus vertraging oploopt..