Als jullie recreatief wandelen (dus niet ergens heen, maar rondje bos of duinen oid), hoe ver kan/wil jullie peuter dan lopen? Ik vraag me af of ik de lat voor dochterlief wat hoger kan leggen -omdat ze liever lui dan moe is, zodat ze veel gedragen wil worden- of dat ze het eigenlijk al heel goed doet, en ik niet zo moet pushen. Wilde weten wat een beetje gemiddeld is. En als ze het zat zijn, is dat dan meer uit mentale of fysieke vermoeidheid? Dus vindt je peuter het op een gegeven moment saai of is ie echt lichamelijk moe?
Vanmiddag ben ik naar de speeltuin gewandeld, een kleine kilometer. Daar hebben we gespeeld. Daarna heeft ze nog naar mijn schoonzus gelopen ongeveer een halve km. De terugweg heb ik haar de helft gedragen. En ze is 2,5 jaar.
Ze was nu natuurlijk wel moe van het spelen. Ze heeft eerder een keer 20 min gelopen achter elkaar en nog een uitzichtpost beklommen.
Mja wij hebbenwceleens 5km gelopen en dat bergje op, bergje af... Vond ze supergaaf en was geen enkel probleem.. Maar de speeltuin was soms al te ver... Het ligt erg aan waar je loopt en hoe leuk ze het vinden denk ik.
neem standaard een loopfies mee..dan kan hij uuuuuren doorgaan... ga ik lopend dan wilt ie na..." gewoon lopen" ( saai vooruitzicht) na 10 min denk ik al getild worden.. maargoed als we ergens gaan wandelen dan is het doel wel altijd een speeltuin, dus dat motiveert dan wel... Natuurlijk altijd te triggeren met dingen gaan zoeken (in het bos ouzo)....maar echt lang lopen voor " niets" neeeee haha dat is geen favoriet
Mijn zoontje houdt erg van lopen, wandelen en rennen. Hij zat al al vrij vroeg niet meer in een buggy. Soms is hij wel moe maar ik draag hem niet. Ergens even rusten Kan ook helpen. Het bos of naar de kinderboerderij, maar ook lopend naar t winkelcentrum vindt m'n zoontje leuk!
Hier is de loopfiets een grote hit! Hij gaat als een speer (en stopt gelukkig als je het zegt, haha, want ik waggel nu meer dan ik loop en dat gaat niet zo hard) Als ik de fiets niet mee kan nemen, neem ik altijd de wandelwagen of buggy mee. Ook altijd handig voor extra tassen of spullen en soms kan hij ineens heel moe zijn! Maar hij loopt makkelijk meer dan een kilometer in elk geval en op de loopfiets zou ik het niet eens weten!
vandaag met de kinderen een wandeling gemaakt van 5 km. Zoon heeft in mei de avondvierdaagse 2x uitgelopen, 1x voor de helft en 1x 3/4. Met 2,5 liep hij ook al veel, geen kinderwagen/buggy meer, maar gewoon lopen en bij moeheid een stukje dragen en dan weer verder lopen. Loopfiets mee naar het bos vinden ze hier ook erg leuk. Meestal is moeheid geen zin meer hebben. Dochter had daar tussen de 2 en de 2,5 een handje van. Riep op straat dat ze moe was, heel zielig stemmetje en thuis ging ze meteen trampoline springen. Ze had geen zin meer dus...