BBQ en man is altijd bang dat hij te weinig heeft.

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Elke bbq (en trouwens verjaardag) een terugkerend "probleem" , mijn man is altijd bang dat hij niet genoeg heeft voor iedereen.

Dus met verjaardagen is er een overschot aan hapjes, de week erna eten we nog steeds hapjes waarna er ook nog een deel weggegooid wordt.

Met de bbq precies hetzelfde probleem. Deze keer ook , ik hamerde er op dat 3 stukjes vlees echt wel genoeg is voor ons (we zijn met zijn 4-tjes), vaak eten de kinderen niet eens alles op.
    Vanavond gaan we dus bbq-en en meneer heeft nu dus

- 1 kilo rundvlees
    - 12 speklappen (heb nog geprobeerd om er een paar uit te halen en terug in de vriezer te gooien maar helaas is het vastgevroren in 1 bonk waardoor ik nu alles wel in 1 keer moet laten ontdooien)
    - 10 worstjes (van die braadworstjes)
    - 2 hamburgers (verse want die vinden de kids zo lekker).

En dan heb ik ook nog een kleine overwinning gehaald want hij heeft maar 1 bak (kilo) salade gehaald (normaal neemt hij er 2 mee).

Oja hij gaat ook nog spiesjes maken van aubergine en champignons, ook iets waar ik al jaren op hamer, dat het niet altijd vlees hoeft te zijn wat op de bbq gaat (dus ook hier een kleine overwinning.)

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.068
    113
    haha hier juist andersom :)

3. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Herkenbaar! Ik ben ook zon drama daar in. Gelukkig kan er veel in de vrieser.;)

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    wij bbqen vanavond ook. ( met zn tweetjes want ik heb op het moment 2 kinderen die meer klieren dan eten en de oudste houd niet zo van vlees) ik eet 3-4 stukken vlees en man hooguit 5. je hebt dus idd veeeeel te veel naar mijn idee. gister vlees gekocht en date ten we vanavond niet allemaal op. wat er overblijft mik ik de vriezer in

5. Linana

Linana Niet meer actief

Tsjah.... Overschot aan bbq vlees? Dat bestaat hier niet haha
    Wat over is, gaat gewoon (gebakken) de koelkast in en eten we later of de dag erna op :p

Mannen en de BBQ is gewoon een apart iets, gelukkig doe je het niet elke dag van het jaar, dus ik had hem lekker z'n gang laten gaan.
    Je zal er toch, op kleine dingen na, geen verandering in aan kunnen brengen

6. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha daarom beslis ik en niet hij om dit te voorkomen haha
    Toch soort mannen iets...

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.068
    113
    ik zou wat over blijft morgen gewoon eten :)

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hahahaha herkenbaar alleen is hier de vrouw die dit doet hahahaha ben ook altijd bang iets te kort te komen.

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Haha heel herkenbaar:p
    Wij gaan vanavond bbqen, met z'n 4en in eerste instantie en heb 10 speklappen gehaald, 10 worsten, 4 hamburgers, 10 runderlappen en 5 spekfakkels.
    Daarnaast nog stokbrood salade etc.
    Nu komen schoonouders ook mee bbqen dan heb ik wel te weinig dus zij nemen nog wel wat mee omdat het anders te weinig is en dat moet niet.:p

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier ook altijd vers vlees wat ik erna invries wat over is.
    En als ik al iets uit de vriezer haal zijn dat altijd portie verpakkingen voor twee personen :) zo vries ik mijn vlees namelijk in op rollades na dan.

Wat wij uit de vriezer halen gaat ook altijd als eerste de bbq op zo is er het minste verspilling

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wow dat is inderdaad wel erg veel!
    Wij hadden normaal ook altijd te veel, vorige week voor het eerst bbq aan gehad ivm met housewarming/verjaardag en eindelijk eens een keer niet veel en veel te veel vlees en salades.
    Hoop dit ook zo aan te houden. Vanavond weer een bbq maar nu gaan de mannen het vlees halen ben benieuwd!

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier ook BBQ-en en wij hebben hamburgers (4stuks), worstjes (een hele pak), garnalen (spiesjes)en nog wat vlees wat aan het ontdooien is. En dat voor 2 volwasenne en 2 kinderen. Hij is net terug van de supermarkt met nog meer worstjes. ;) en 4 hele stokbroden.

13. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben laatst met 7 personen gebqqd, k had een pakket besteld bij de slager en voor elk persoon zaten er 5 stuks vlees in (hamburger/karbonade/kippenpoot/sashlick stokje en houthakkersteak. Dit was genoeg alles is ook opgegeten 😄

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij gaan vanavond of morgen ook bbqen, en ik bepaal hier hoeveel en wat voor vlees er komt :). Gaan hier uit van 4-5 dingen pp, en voor de kinderen elk 1 of misschien 2 dingen. Die eten doorgaans bijna geen vlees, maar vooral stokbroodjes en wat slaatje en fruit.

Dus 24 dingen (is voor ongeveer 6 personen) én een kilo gehakt (is ook ongeveer 10 stukken) heb je voor 7-9 personen genoeg...

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook andersom. Ik heb vorige week met 8 personen gebbqt. Ik had veel over dat de de volgende dag nog eens met 5 personen hebben gegeten en nog wat er vlees over dat hebben We gaar gemaakt en de koeling in gegooit.

Man zegt altijd dat We genoeg hebben maat ik koop dan zeker nog 1,5 kilo bij

16. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hier ook altijd teveel. Maar liever dat dan dat je mekaar het eten uit de mond kijkt.

17. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    hier ben ik ook degene die te veel koopt..

maar ik vries alles dat over is gewoon in..

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Ben blij dat het een veel voorkomend probleem is :D

Mijn man heeft vroeger voor een slager gewerkt en is niet alleen erg dol op vlees maar ziet ook in 1 oogopslag of het een goed stukje is of niet . Ik ben daar echt een boon in en pak altijd gewoon het bovenste pakje. Man is hier ook in huis de gene die de maaltijden bereid (ben bang dat dat ook een stukje overlevingsdrang is ;):D) en dus ook de inkopen doet.

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Voor een vegetatier is dit echt belachelijk veel:cool:

Maar geniet ervan:D (ik wil niemand tegen het hoofd stoten)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    persoonlijk had ik ook meer niet vlees dingen gezien maar ja ben schijnbaar de enige hier in het huishouden die er zo over denkt. :D

Deel Deze Pagina