Ik vind 4/5 ook wel veel zeg!! Waar laten jullie dat allemaal?? Wij rekenen meestal 3, soms 4 stuks pp en dan natuurlijk wel salades en stokbrood erbij. Meeeer dan genoeg lijkt mij. Er blijft altijd wat over!
Wij hebben meestal een 5-6 stukken vlees per persoon, maar dan van de slager, en da's regelmatig meer dan een ons per stuk vlees.. Dit heb ik van de site van onze slager geplukt: Tips van uw Ambachtelijke slager: - Kies voor kwaliteit. Te vet of taai vlees bederft uw party - Neem gemiddeld 5 a 6 stukjes vlees per persoon - Neem niet het aantal stukjes vlees als de groep telt. Neem een minder aantal en kies voor meer soorten. - Neem gemiddeld 250 a 300 gram salade per persoon. - Neem 1 groot stokbrood voor +/- 5 personen - Neem 1 bakje kruidenboter voor twee stokbroden - Gebruik niet te grote lepels in uw salade. - Gebruik kleine flesjes saus i.p.v. grote potten Voorbeeld voor een groep van 4 personen: Advies is 5 stukjes vlees p.p.: dus totaal 20 stukjes vlees. Neem nu 7 soorten vlees en van deze 7 soorten steeds drie stukjes. Dit komt neer op 21 stukjes vlees. Meer keuze dus voor de aanwezige personen
bovenstaande klopt voor hier dus echt niet *lidl vlees volstaat prima *4-5 stukjes is meer dan genoeg {tenminste echte stukken, tel dan geen frikandel!} *salade geen idee *1 stokbrood voor 5? wij nemen voor 2 volw. en 2 kids al meestal 2 broden omdat 1 te weinig is. *kruidenboter is ongeveer 1 potje per stokbrood maja tis ook echt afhankelijk van het gezelfschap natuurlijk!
Eens met Milla Rose, wij doen nooit 4/5 stuks per persoon. Maar wij hebben er dan ook altijd veel andere dingen bij, veel salades en stokbrood. Zelf eet ik ook altijd heel weinig kip/vlees/vis, maar vooral de dingen erom heen. Net zoals de meeste van mijn vriendinnen.
Denk dat dat inderdaad erg belangrijk is.. Zo eten de vrouwen hier inderdaad minder vlees en meer brood, salade, fruit e.d., terwijl de mannen overwegend vlees eten.
Ongeveer 3 stuks per persoon! Meestal een speklap, worst en een kipspies! Deze drie zijn favoriet! Bij een mannen-bbq doen we vaak 4 stuks. De kipspiezen maken we zelf dus dat zijn dan niet de kleine stokjes die je bij de winkel wel kunt kopen of bij de chinees mee krijgt. We marineren de kip minimaal een halve dag van te voren met olijfolie, ketjap asin (zoute ketjap) en knoflook. We rekenen hiervoor 150 gram kip per persoon ongeveer. Dan doen we spek ertussen (zo'n vierkant blok wat je kunt kopen in supermarkt) paprika en ui!
2-3 stuks ... met wat brood en wat salade. Sorry hoor maar wat ik hier voorbij zie komen 5 stuks of nog meer en dan al dat wat er bij komt. En dan bang zijn dat je honger houd? Kan er met mijn pet niet bij. Heb persoonlijk liever kwaliteit in plaats van kwantiteit. Maar goed dat ben ik! Smakelijk allemaal hoop dat het snel weer weer er voor is!!!
hier allemaal normale eters en wij nemen 3 a 4 stukken vlees (hamburger, speklap, worst, kipspiesje) met daarbij stokbrood, salade, rösti rondjes en soms meloen.
Ik reken altijd 3 á 4 stuk pp (wel normaal formaat en niet mini). Hoe groter de groep hoe meer ik naar de drie ga. Bij een groep van bijvoorbeeld 8 personen kies ik eerder voor 4. Voor een groep van 40 man vaak 3,5 pp. Terwijl bij 80 en 200 man kies ik voor 3pp. Tot nu toe hielden we altijd over.