Wat voor vestje/bolero op deze jurk?

Discussion in 'De lounge' started by Salsera, Jun 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Pasgeleden heb ik de jurk uit onderstaande link gekocht. Met het lekkere weer in aantocht ga ik hem zeker wel een keer dragen, maar in de avond kan het toch nog wel afkoelen. Nu ben ik dus op zoek naar iets wat ik erop kan dragen, maar mijn modegevoel laat het afweten. Nu staan er op de site waar de jurk ook op staat best wel vestjes ed, maar ik vind het lastig om zo in te schatten welke er leuk op staat. Gezien er hier mensen zitten die wel weten hoe te combineren, vraag ik maar even hulp :D

Dus, wie helpt me uit de brand ;)

50s Dolores Cherry Polkadot Doll Swing Dress

2. catharin

catharin Fanatiek lid

Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    De kleur rood of groen welke ook in de jurk zitten.

3. lady1986

lady1986 Actief lid

Apr 27, 2010
    159
    17
    18
    Ik zou gaan voor een zwart vestje of bolero.. Of een zwart jasje erop?

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Of een stoer kort spijker jack

5. Trirani

Trirani Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,293
    1,129
    113
    Female
    Waar ik ben
    Stem af op jouw figuur:

Ben je voller van boven: zwart vestje met niet te hoge halslijn. Ben je juist wat slanker/smal van boven ten opzichte van jouw heupen en dijen: zoek een kleur in rood of groen van de jurk. Dat geeft meer accent en volume van boven.

De kracht en charme van deze 50's jurken zijn dat ze juist het zandloper figuur goed uit laten komen. En dat vinden we, mannen en vrouwen, ook meestal het mooist.

Ik zou dus trachten om het middel te blijven accentueren. Een korter vestje of strak langs jouw middel lopend.
    Maar kijk uit voor de licht poffende mouwtjes. Het vestje moet er wel mooi over vallen. Anders kun je ook kiezen voor een dikkere omslagdoek, of een getailleerde trenchcoat. Wederom in bovengenoemde kleuren en het leukst is als dat ook matcht met de schoenen (Die zou ik bij voorkeur rood laten zijn, maar groen en zwart kunnen ook).

6. Trirani

Trirani Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,293
    1,129
    113
    Female
    Waar ik ben
    ps: de bolero legt specifiek accent aan de bovenkant. Ideaal voor de 'peren' onder ons, minder voor de dames met flinkere schouders en juist smallere heupen.

7. Sifra

Sifra Niet meer actief

Een rood vestje

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips tot nog toe :) Zwart zal ik er niet snel op dragen als vestje, omdat ik dat wat donker vind. Voor een omslagdoek is het nog wel een goede optie.

Verder heb ik wel wat aan de tips van Trirani. Mijn taille is smal in vergelijking met de rest van mijn lichaam. Heupen en billen worden mooi verdoezeld in deze jurk haha. Maar dan wil ik inderdaad wel mijn taille blijven benadrukken. Wel handige tip van die pofmouwtjes, daar had ik zelf even geen erg in :)

9. Trirani

Trirani Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,293
    1,129
    113
    Female
    Waar ik ben
    Thnx en graag gedaan. Pofmouwtjes zijn dan waarschijnlijk sowieso een mooie keuze van jou: legt gewicht bij schouders dus komt middel nog beter uit. Als je kiest is een foto van het geheel leuk om te zien (zonder hoofd op foto ;)). Maar kijk maar of je daar zin en tijd in hebt :D

10. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Eerst maar eens zien of ik een keuze kan maken uit alle vestjes ed haha. Ik ben een enorme twijfelkont met alles. (Hoewel dit jurkje wel zonder twijfelen gekocht is :p)

Share This Page