Wie weet het???

Discussie in 'De lounge' gestart door mona75, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij zitten met een groot probleem, ons tweede kindje is op komst en daarbij hebben we nu een zoontje van 13 maanden een hond en 2 katten. Het word allemaal teveel, we kunnen niet iedereen de aandacht geven die ze verdienen.

Onze raskatten zijn zo lief en aanhankelijk dat het ons erg pijn doet dit besluit te maken maar we willen het allerbeste voor die twee, liefdevol huis en aandacht voor het borstelen spelen enz enz... Ze worden beide dit jaar pas 3 jaar en we merken dat ze aandacht tekort komen, we vinden zo zielig en met 2 kids zodirect wordt het nog moeilijker dus vandaar dit besluit.

Wie weet hoe we dit het beste kunnen aanpakken, we willen ze niet op de marktplaats zetten of een hokje in het asiel, wie weet een oplossing?????

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik snap precies wat je bedoelt!

Zijn er geen forums,waar katteneigenaren zitten??

Welk ras is het?

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Toevallig geen familie of vrienden die er wel 1 zouden willen?
    Of via via, gewoon iedereen vragen om het rond te vragen ..
    Succes!!

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Misschien kan je even aangeven om welk ras het gaat? Er zitten hier vast wel liefhebbers die je mss kunnen helpen.

5. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Kijken naar mogelijkheden voor herplaatsing. Volgens mij kun je bij de rasvereniging wel terecht. of kijk even op kattenplaza.nl.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd, plaats hier het ras en eventueel foto's
    Misschien kan één van de meiden hier ze overnemen

7. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Het gaat om een noorse boskat met stamboom en een britse korthaar zonder stamboom, echt geweldig lieve katers, gezond en altijd geent en ontwormt enz enz...

Niemand in de familie of kennissen die intresse hebben helaas... Ze zijn zo lief en verdienen echt een goed en liefdevol tehuis!

Mocht iemand intresse hebben dan kan ik best foto sturen ze zijn echt heel mooi!!

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik zou de fokker of rasvereniging bellen of ze een contactpersoon hebben voor herplaatsing

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ook even bij de plaatselijke dierenarts vragen of zij niet iets weten. Mijn schoonzusje werkt als dierenartsassistente en zij bemiddelen ook wel eens.

10. caroline16

caroline16 Niet meer actief

waarom wil je het niet via mp doen?? dat hebben wij ook gedaan, en ik ken er meer die dit doen.. is toch niks mis mee?

11. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
  12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik bedoel dit niet lullig hoor,maar je weet toch dat als je aan dieren begint,en je wilt ooit kinderen,dat het druk wordt.
    een dier heb je niet voor een jaartje,daar zit je wat jaren aan vast hoor.
    vindt het een beetje "vreemd" dat je daar nu pas achter komt.

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    anders toch via marktplaats?

ik vind marktplaats niet voor dieren, maar soms is het niet anders
    zo hadden wij een jonge poes in huis gehaald, heel lief beestje, maar onze oudere poes kon er niet mee overweg, hele dag ruzie.
    na lang proberen toch maar eens een advertentie gezet op mp, 1 persoon kwam heel goed over en had ook echt veel ervoor over (zo kwam het over, je weet het nooit zeker) en deze mensen kwamen uit het midden van het land naar drenthe voor een poes, vond ik ook veel zeggen.
    af en toe krijg ik een mailtje met foto's, erg leuk.

moet er wel bij zeggen dat we het echt geprobeerd hebben en het me echt pijn deed om hem toch weg te moeten doen!

14. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Wij maken deze beslissing ook niet zomaar hoor, wij willen het beste voor onze dieren en daarom deze keuze, wij kunnen ze niet bieden wat ze nodig hebben

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Je kan het via MP proberen.. Mochten die mensen komen kijken en het staat je niet aan of het voelt niet goed kun je altijd nog iemand anders proberen.. Jammer dat familie/vrienden de katten niet willen hebben, zou lekker vertrouwd zijn.. Of via een rasvereniging proberen voor herplaatsing..

Neem aan dat jullie deze beslissing niet zomaar hebben moeten nemen.. Herplaatsing is in dit geval beter dan verwaarlozing lijkt me..

16. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Ik probeer de site voor herplaatsing en mocht dat niet lukken via mp, ik vind dat eng omdat inderdaad je nooit weet hoe of wat, wij zijn er altijd goed voor geweest en dat wil ik graag zo houden!

Ik weet dat sommige mensen deze keuze niet snappen, maar gelukkig zijn er een heleboel die het wel snappen, wij weten dat deze situatie de katten geen goed doet, we willen het beste voor hun en als wij dit van tevoren hadden geweten dan hadden we ook een andere keuze gemaakt. Ik hoop dat ze goed terecht komen en doen er alles aan dat dat ook gebeurt.

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    veel succes,
    zoals ik al zei bedoel ik het niet lullig,en ik hoop echt van harte dat jullie de juiste lokatie vinden voor de dieren,waar jullie ook vrede mee heben.

groetjes petra

18. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik ben het hier mee eens. Zelf heb ik nu ook een kleine, twee katten, twee honden en woon (nog) op een klein appartement. Het is gewoon even en kwestie van aandacht verdelen. Als de kleine strakjes op bed liggen kun je je katten toch aandacht geven. Ik mag aannemen dat je nu ook niet de hele dag met ze aan het knuffelen bent?
    Misschien heb ik met mijn katten dan mazzel, 1 houd niet van knuffelen en de ander gaat alijd naar mijn man als ik naar bed ga. :D
    En als ik naar bed ga mogen de honden even mee op bed liggen voor wat quality time totdat mijn man naar bed komt. Hebben ze toch lekker even hun eigen tijd gehad met mij. En verder worden ze natuurlijk elke dag goed uitgelaten. Maar dat spreekt voor zich.

Hoop dat je er wat aan hebt. En anders zou ik het toch via en ras vereniging proberen. Mag ik vragen wat je voor de katten gat vragen?

19. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de adviezen en tips! De verhuisdieren site is geweldig denk ik en ik heb nog een herplaats site gevonden dus we zullen zien of dit gaat lukken.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113

Deel Deze Pagina