Bbq tips voor vegetariërs

Discussie in 'De lounge' gestart door Hopsatee, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalon

Mamalon Actief lid

27 feb 2015
    217
    50
    28
    Cherrytomaatjes met knoflook en balsamicoazijn in zo'n aluminium bakje doen.
    Ik laat de tomaatjes altijd heel, heerlijk

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Al genoeg tips zie ik.
    Nog een tip waar je vast al aan hebt gedacht, maar ik geef hem toch maar even: zorg wel voor een vegetarisch gedeelte op de bbq, veel vegetariers zullen het niet op prijs stellen als hun groentenspiesje gebakken wordt op dezelfde plek als waar net nog een stuk vlees heeft gelegen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik ook. Alleen de gehaktballetjes vind ik niet zo en daar heb ik nog niks van gezien die ik wel lekker vind. Maar geen gemis, er is zóveel wat je als vegetariër of veganist kan eten.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Niemand is raar, smaken verschillen gewoon :)

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Goede, dank! We hebben 3 bbq's dus dat moet goed komen

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    In aluminiumfolie: mozzarella, champignons, groene kruiden en prei of bosui.
    Mais kolven
    Gepofte aardappelen
    In aluminium bakjes cherrytomaatjes, geitenkaas en gegrilde courgette en/of paprika doen
    Vegetarische balletjes op een stokje met daartussen paprika en kastanjechampignons
    Pastasalade
    Aardappelsalade
    Groene salade

Tip: leg satestokjes eerst in een bak water om verbranden te voorkomen

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En een lekker toetje bananschil deels open snijden, banaan wat insnijden en daartussen rolo's doen, schil weer wat dichtdoen en in een aluminiumbakje/bordje op barbecue zetten. Eventueel nog ander fruit of ijs erbij.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee hoor ik vind het ook heerlijk. Mis vlees totaal niet! @Kyra73

9. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Bij AH hebben ze nu &Samhoud ... ik eet al 25 jaar geen vlees en ik ben blij met deze (voor mij) nieuwkomer. Lekkere vleesvervangers en ook lekker voor op de bbq!

Hopsatee vindt dit leuk.
  10. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik ben vegetariër maar ik hou juist helemaal niet van die gevulde paprika's, champion en groentespiesjes ed... wel van maïskolven of gepofte aardappel. Of geroosterde plakken courgette of aubergine met knoflook en zout. En juist wel van vleesvervangers! Wel liefst de betere van de Vegetarische Slager, die heeft hele lekkere 'hamburgers' (zelfs mijn man eet ze;)). Niet van die droge dingen van de Lidl ofzo.
    En vis idd als ze dat eten.

11. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.845
    5.589
    113
    Ook ik eet al 20 jaar vegetarisch. Mij maak je, net als jomay, niet blij met gevulde paprika enz. De vegetarische braadworsten van de AH. 3 in een doosje zijn hier de favoriet op de bbq.

En inderdaad een vleesvrije zone op de bbq is een must.

Veel plezier met de bbq!

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Vis zou ik niet doen hoor! Vegetariërs eten geen vis.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh, dat geloof ik zo! Maar ik sprak voor mezelf (uiteraard :D) Mij maak je niet blij met vegetarisch "vlees". Nooit lekker gevonden, ook al we bij mijn (vegetarisch etende) moeder of broer gaan eten krijgen we bijv chili con carne met vleesvervangend gehakt. ik vind het echt niet lekker, ik deed praktisch alles zonder vleesvervangers. Enige wat ik wel erg lekker vind is vegetarische paté. Ik ben geen vegetariër meer, maar paté eet ik nog steeds vegetarisch.

Maar ik ben nog steeds meer van de groenten dan van het vlees.

Deel Deze Pagina