BBQ uitdaging!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mythique, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat zit daar in van wat de vriendin van ts niet zou eten? Als je het over lactose hebt, je hebt ook pure chocola zonder melkbestanddelen.

Qua courgette is het erg lekker om die in dunne plakken te snijden met een kaasschaaf en dan kruiden en bespreken met olie en dan grillen op de barbecue.
    Satésaus kan je ook heel goed maken met pindakaas en plantaardige melk, lekker voor bij de kip. Gepofte aardappel is ook lekker, misschien kan je een knoflooksausje maken op plantaardige basis?

2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Asperges schoonmaken, insmeren met wat olijfolie en italiaanse kruiden. Dan grillen op de bbq.

Bbq pan of plaat; gemengde groenten grillen. Ik gebruik meestal gele en groene courgette, ui, venkel, paprika, wortel, champignons. In grove stukken snijden. Wat olie erdoor, peper en zout en dan in bbq-pan ( met gaatjes ) of plaat bakken.

Vispakketjes; aluminiumfolie ruim insmeren met olijfolie of wijn (alcoholvrij?) erin. Witvis bestrijken met pesto, cherrytomaatjes, courgetteplakjes en pijnboompitjes erbij. Alufolie dichtvouwen en op de bbq.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ja ik doelde inderdaad op de lactose omdat in de meeste pure chocolade alsnog melk zit. (Tenzij je natuurlijk speciale lacose vrije opzoekt) Op de manier dat ts het heeft geformuleerd had ik het vermoedde dat de vrouw in kwestie wel >70% pure choco eet bij wijze van uitzondering, ookal zit daar toch vaak melk in. Dus dacht als de dame zich er nou niet heel strikt aan houd dan scheelt het voor ts. Ik maak namelijk heel veel mensen mee die aangeven bijv geen gluten of lacto te eten omdat het een voorkeur is ipv allergie of intolerantie en dan zijn ze vaak al minder strikt. Vandaar ;)

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Er is toch genoeg voor op de bbq als ze alleen geen varkensvlees eet? Gluten en lactose heeft toch (bijna) niks met ander soort vlees te maken? Als wij gaan bbq eten we ook geen varkensvlees en wat betreft gluten en lactose is dat makkelijk te vermijden bij een bbq.

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Toevallig vandaag op de verjaardag van mijn dochter ook mijn nicht te eten gehad die ook een gluten en lactose allergie heeft. Groente heb ik niet klaargemaakt op de bbq, maar qua vlees had ik voor haar kipsate met kruiden ipv marinade (ze gaf aan dat in marinades vaak gluten zitten), verse runderhamburgers van de AH (de diepvries zijn vaak met marinade) en gekruide kippenbouten van de Lidl. Dit kon ze allemaal gewoon eten en was daar dus ook erg blij mee.
    Qua groente had ik tomaatjes en komkommers staan met als dipsaus humus, wat ze ook mocht eten.

6. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    runderhamburgers en kippendijen(zijn wat minder droog dan kipfilet. Je zou een glutenvrij broodje kunnen kopen en dan een lekkere uitgebreid broodje hamburger kunnen maken met sla, tomaat, augurk enzo.

En owja, ik vind watermeloen en ananas ook echt heerlijk op de bbq.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de aldi heb/had je pure chocola zonder melkbestanddelen dus echt opzoeken is het niet ;)
    Veel mensen zijn soms inderdaad minder strikt, maar ik ken mensen die uit principe geen melk(bestanddelen) eten maar daar wel heel strikt in zijn.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik eet graag:

Groenten (paprika, champignons, courgette, aubergine etc) grillen

Zalm en garnalen erop

Lamsworstjes

Lekkere salade erbij

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

die ga ik opslaan! klinkt echt heerlijk. Wat voor vis gebruik jij hiervoor?

10. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Pangasius, panga of tilapia. Meestal pak ik de vis uit de vriezer. ( oftewel de goedkopere)
    Wel eerst ontdooien anders brand het vast aan de aluminiumfolie. De folie doe ik overigens een dubbele laag voor de zekerheid tegen scheuren.

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Bedankt voor de vele reacties! Ik kan hier zeker mee uit de voeten!

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Je hebt ook lactosevrije chocolade voor als je de pure chocolade te heftig vind bij de banaan.

Ik had laatst met zoete aardappel van die spiralen op een stokje gemaakt voor op de bbq, viel zelfs bij de kids in de smaak.

En verder idd vis. Bij de visboer kunnen ze je ook adviseren. We hadden laatst victoriabaars, schijfjes citroen er onder zodat het lekker mals blijft (was een tip van de visboer). Je hebt dan verder qua toevoegingen voor de smaak ook niet veel meer nodig.

13. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Maar hoe moeilijk is marinade? Ik gebruik dat bijna nooit. Ik smeer m'n vlees gewoon in met een hele verzameling losse kruiden, net wat ik in huis heb.
    Heb ik wel zin in marineren, neem ik een beetje olijfolie en meng daar de kruiden doorheen. Een knoflookteentje en een pepertje fijnhakken en er doorheen, laten intrekken, klaar.
    (Of ben ik nu heel dom en zit er hier alsnog iets van gluten of lactose in?)

Qua vlees kan je natuurlijk gewoon kip, witvis en lamskoteletjes nemen. Of van gehakt een paar hamburgers maken.

Deel Deze Pagina