Overgewicht voor je zwangerschap....

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 894hi, 21 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

welke dames hadden last van overgewicht voor de zwangerschap?
    hoe is jullie zwangerschap gelopen? of hoe loopt het tot nu toe?

ik had ruim overgewicht voor dat ik zwanger werd en heb tot nu toe nog echt nergens last van gehad.
    ben morgen 24 weken zwanger en dinsdag weer naar de verloskundige
    o.a ook voor een suiker-test die ik zelf moest aanvragen waar ze niet eens zelf mee kwam :S ik ging steeds van het ergste uit maar tot nu toe is er nergens echt nog comentaar over mn gewicht gehad
    alleen bij de 20 weken echo zij ik dus ja het zal wel moeilijk zijn door mn gewicht zegt ze nee hoor valt mee kan genoeg zien tot nu toe.. ben rond de 100 kilo nu

hoe ging de zwangerschap bij de andere dames?

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
  3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb tot nu toe ook geen overgewichtsproblemen gehad...ik heb bekkenklachten maar volgens de fysio komt dat omdat mijn bekken van nature niet goed is (moeder en zusje hebben hetzelfde) en niet door mijn gewicht.
    mijn zwangerschap verloopt perfect, ben in 1x zwanger geraakt en mijn bloeddruk en suiker zijn laag.

omdat ik altijd veel heb bewogen en het laatse half jaar veel heb gesport is mijn conditie prima.

hopen dat het zo blijft...

4. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik ben 30 tot 40 kilo te zwaar en ik heb wat betreft de zwangerschappen geen problemen die overgewicht gerelateerd zijn.

Bij mijn vorige zwangerschap (2007) heb ik er wel op aanraden van de vk voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen omdat er wel wat meer kans is op complicaties. Als ik persé thuis had willen bevallen had dat gemogen. Wel liever beneden omdat ik anders het risico liep om door de brandweer via het balkon naar beneden te moeten, daar had ik dus niet zoveel zin in.

Nu ben ik de hele zwangerschap onder controle geweest bij de gynaecoloog omdat ik een spoedkeizersnee heb gehad. Mijn gynaecoloog heeft het nooit over mijn gewicht gehad.

5. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Hier ook overgewicht, BMI van 31. Wel een goede fysiek en laag cholesterol(slechte)gehalte en gewoon suikergehalte, gewone bloeddruk.
    Nu ben ik 28 weken zwanger en weeg nu nog een kg minder als toen ik zwangere werd, ben afgevallen en zo dus blijven hangen. Geen problemen in de zwangerschap, ook bij mijn vorige zwangerschappen niet. Ook bevallen ging zonder problemen.
    Wel BI maar dat staat los van je gewicht ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik had ongeveer 15 kilo overgewicht voor ik zwanger werd en ben 24 kilo (!) aangekomen. Er was helemaal niets aan de hand. Okay, mijn zwangerschapskilo's bestonden voornamelijk uit vocht (was ze 2,5 week na de bevalling ook allemaal + 1 kwijt). Het hangt van hoeveel overgewicht (BMI) je hebt en hoe je aankomt of je VK zich zorgen gaat maken en natuurlijk welke klachten je hebt.

Ik had voor mijn zwangerschap een BMI van 27 en kwam dus niet zoveel aan door eten ofzo en dus was er niets aan de hand! Het kindje was redelijk groot (3800) maar zeker niet buitensporig dik ofzo

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb ook overgewicht, ben 102 kg, ben in de 2e maand zwanger geraakt, mijn bloedonderzoek was helemaal goed en mn bloeddruk ook perfect!
    Ben ook nog meer weinig aangekomen nu 2 kg, dus ben erg blij dat ik niet veel aan kom!

8. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb ook overgewicht en ik heb twee goede zwangerschappen gehad. Nu ben ik weer zwanger en heb minder overgewicht. Ook nu gaat het goed en geen complicaties tot nu toe!

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben begonnen met een gewicht van rond de 100 ( thuis) bij de VK gaf de schaal al 110 aan.. heb me maar voor genomen het puur als getal te zien en niet op mijzelf te betrekken.. :)

Ik voel me goed... in t begin weinig last van de symptomen gehad, zit alleen nu deels in ZW omdat mn buik in de weg zit bij mn werk (ziekenverzorgende thuiszorg)

VK heeft af en toe "fratsen" laatste keer vertelde ze dat ik vanwege mn hoge BMI in ziekenhuis zal moeten bevallen.. Terwijl de 1e keer mij gevraagd is thuis of ziekenhuis.. Maar goed..
    En ze stuurde me om"weet-ik-veel-welke-reden naar de doiëtiste, die t vervolgens wel grappig vond, omdat ik de 2e was, die vanwege overgewicht door vk was ingestuurd..

10. 894hi

894hi Niet meer actief

mijn verloskundige heeft me nog nooit gewogen :s zelf hou ik zo een zwangerschaps dagboek bij dus weeg me ook iedere week
    ben nu 102 kilo
    waren wezen kijken in het ziekenhuis in delft hoe he daar zou zijn om te bevallen mja ik vond het maar niks zegt ze tegen mij maar meid waarom wil je niet thuis bevallen dan? halooow! ik woon 3 hoog zonder lift ben over de 100 kilo dat weet ze allemaal.
    ik altijd gedacht ik moet wel in het ziekenhuis bevallen ...
    maar het is nogsteeds niet de bedoeling dat ik thuis ga bevallen hoor... ik vond het maar vreemd dat ze dat zij

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Bij mij kwam ze dus zo even aanzetten met die ziekenhuis bevalling...
    Blijkt dus dat het hun protocol is en duw weinig landelijks.. net als t bloedsuiker-prikken ( waar ik al met ze overhoop lag GRRR)

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe zit het daar nu mee Annemarie? Mag je nou wel of niet thuis bevallen?

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    haaai,
    Heb hetzelfde gehad hoor. Had ook behoorlijk overgewicht bij de zwangerschap van mn dochtertje maar qua gezondheid was alles oek tijdens de zwangerschap. Bijna niet aangekomen, bloeddruk goed, geen vochtophoping etc. Dus niets waar ik me zorgen over hoefde te maken.
    Nu nog steeds overgewicht en misschien wel zwanger...we zien wel. Ik eet gewoon gezond en dan komt het wel goed denk ik ;)
    Succes!

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @zogelukkig..

Vooralsnog is t een ziekehuis bevalling.. Wat ik begrepen heb van de VK wil ze t nog wel even met haar collega bespreken.. Maar ik heb eigenlijk van anderen hier zoveel positieve dingen gelezen ( een topic op bevaling, of iemand spijt had van zh-bevalling) dat ik daar nu wel vrede mee heb en er ook wel veel positieve dingen in zie..

8 april moet ik weer naar de VK.. ik denk dat ze er dan nog wel even op terug komen..

15. zogelukkig

OK, je bent er dus al niet meer zo boos over! ;)

Maar moet je het dan zelf betalen of zorg je ervoor dat het als "medisch" geindiceerd wordt via verwijzing gyn?

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Daar wil ik t nog wel over hebben.. Ik vind wel dat zij me een indicatie moet geven.. Juist omdat ik er niet zelf een keuze in heb gehad..
    Gaat toch om bijna 300 euro..

17. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Ik weeg 110 kilo en ben 35 weken zwanger. Dit is hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap. Was heel veel afgevallen door eerste maanden misselijkheid. Weeg dus waarschijnlijk na de bevalling minder dan voor mijn zwangerschap.
    Verder heb ik nergens last van. Ik kan alles nog doen en werk nog gewoon. Ik heb minder complicaties dan mijn schoonzusje van 55 kilo.
    Alleen vond ik het jammer dat mensen het niet zo snel zien of misschien durven vragen. Pas vanaf 32 weken ongeveer, vroegen mensen het. Dan hebben ze dus al die tijd gedacht dat ik gewoon dikker was geworden. En ik vind mijn buik niet mooi. Mischien stom maar zo`n mooie ronde zwangere buik had gehoopt, maar dat is het niet geworden. Als ik naakt voor de spiegel sta, zie ik mezelf als gewoon dik. Geen mooi zwanger lijf.
    Maar dat is persoonlijk natuurlijk en heeft niets met je gezondheid te maken.

18. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Oh ja en mijn huisarts (tevens verloskundige) heeft er nooit iets over gezegd. Zelf toen ik aangaf liever in het ziekenhuis te bevallen zei ze, niets daarvan, we beginnen thuis en dan zien we wel.

Ennuh, uit het raam takelen doen ze echt niet zomaar hoor. Normaal kan je "gewoon" lopen en dus ook de trap aflopen. Of het moet zo ernstig zijn dan zou ik me nog liever door mijn man naar beneden laten lozen.

19. 894hi

894hi Niet meer actief

vaak is het het eerste wat je moet proberen om zelf naar bende te kunnen komen
    maar als ze je moet spoed moeten komen halen ben je niet zo 1 2 3 benede en een brandweerman mag maar 25? ofzo kilo per persoon tillen dus moeten ze met een auto vol naar je huis komen om je evt. te halen heel gedoe dus ...

ik vond het zelf vreemd dat de verloskundige doodleuk zij maar meis waarom wil je niet thuis bevallen ?

maarja mn vriend vind en ik ook een klein beetje ...
    dat in het ziekenhuis bevallen iets beter zou zijn MOCHT er iets fout gaan en het word een spoed keizensnede enzo ...
    en het ziekenhuis zit hier niet om de hoek jammergenoeg
    dus zou het waarschijnlijk wel zelf moeten gaan betalen :S

20. zogelukkig

Ja maar, gaat het nou om de gezondheidsrisico's van een zwaardere zwangere of omdat je niet naar beneden gedragen kan worden?

Ook bij een zwangere zonder overgewicht kunnen complicaties optreden, dat zou dan betekenen dat niemand meer thuis kon bevallen?

Deel Deze Pagina