bbq??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sabsje, 25 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabsje

sabsje Actief lid

19 jan 2010
    120
    1
    0
    hey meiden,

ik heb strakjes een bbq bij mijn ouders, maar nu ben ik er niet echt gerust op ivm kruisbesmetting en miss wel rauw vlees zonder dat je het in de gaten hebt?! de vk zei dat ik uit moest kijken met vlees van de bbq en dat het goed doorbakken en gaar moest zijn?! wie van jullie heeft zich ook al eens tijdens haar (eerdere) zwangerschappen aan de bbq gewaagd? en is dit allemaal goed gegaan en heb je toen gewoon alles gegeten?!

liefs sabsje

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    wij gaan vanavond ook barbecuen, zolang het vlees maar goed gaar is, is er niks aan de hand, want dan zijn alle bacteriën dood.

en wij hebben vlees van de echte slager gehaald, is toch vaak betere kwaliteit dan van de supermarkt.

3. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ook wij gaan vanavond barbecuen als je inderdaad gewoon zorgt dat het vlees goed gaar is is er niets aan de hand. Maar ja, dat is onder 'normale' omstandigheden natuurlijk ook zo.

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    gewoon doen zou ik zeggen
    zowiezo moet je altijd al opletten of vlees gaar is of niet

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    gewoon eerst in kleine stukjes snijden zodat je ziet of het allemaal gaar is, voordat je het in je mond stopt hihi

en zou ook eerder meer stokbrood eten

ben een tijdje terug ergens gaan steengrillen, maar at toch meer patat, aangezien er erg veel zout op de steen werd gestrooid, dus had maar 3 stukjes vlees ofzo op, hihi.

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb lekker gebbq-d tijdens mijn zwangerschap. idd goed opletten dat het allemaal gaar is. gewoon lekker doen joh

eet smakelijk alvast

7. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    bij mijn dochter heb ik ook reglmatig gebbqt kan echt geen kwaad, en of je vlees gaar is of niet zie je echt wel!! geen zorgen maken en lekker genieten!!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon BBQ-en joh.. Het is zo lekker. Alles goed doorbakken. De kans op kruisbesmetting is echt heel klein en kan ook gewoon in jouw keuken ontstaan

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Buiten of het vlees gaar is. zou ik in de gaten houden dat alles zo lang mogelijk koud staat. (Dus niet drie kwartier vantevoren alvast buiten zetten.) En let op dat er geen bereid vlees op borden wordt gelegd waar rauw vlees op heeft gelegen.

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier vandaag ook gewoon gebbqd hoor, geen probleem! Gewoon lekker vlees van de slager, en een ervaren bbqer die de boel in de gaten houdt, en goed kijken of 't gaar is.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb gewoon gebbq-t, maar ik bakte dan wel zelf mijn vlees, of hield het in ieder geval in de gaten. Dat scheelt een hoop zorgen.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn man is een super bbq'er ;) Hij heeft altijd mooi doorbakken vlees zonder dat het zwart is. Dus ik heb afgelopen weekend heerlijk gebbqd! :D

Ik heb vlees van de supermarkt meegebracht, maar wel heel vers (dus de dag zelf pas verpakt). Het blijft ook in de koelkast liggen totdat het de rooster opgaat. De rest van het (rauwe) vlees wat ik te veel had, is onmiddellijk de vrieser in gegaan voor een volgende keer.

13. sabsje

sabsje Actief lid

19 jan 2010
    120
    1
    0
    nou meiden, ik heb gister heerlijk gebbq-d en ik voel me prima vandaag!! dus heb toch niks opgelopen!! alweer zorgen voor niks!! hahaha!!

dank jullie voor jullie reacties!! en fijne zwangerschap allemaal!!

xxx sabsje

Deel Deze Pagina