Krullen in bedwang houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door fairy2011, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze dochter van 21 maanden heeft een enorme bos met krullen. Haar vader en ik niet trouwens, de buurman wel :D. ik heb dus geen ervaring met krullen in bedwang houden

Als ze s ochtends wakker wordt, dan is het net een leeuw. Enorme bos die compleet omhoog staat. Soms ook pluizig. Welke producten kunnen me helpen dit kapsel te hanteren? Iets wat het haar minder pluizig maakt en nog meer krul geeft. Omdat ze zo klein is wil ik uiteraard geen hele agressieve middelen gebruiken, maar zelfs water kan dit niet meer in model brengen.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik gebruik voor mijn dochter de krullencreme van andrelon ( of etos heeft ook een eigen huismerk). Pompje over het haar verdelen, wordt het lekker zacht van en werkt tegen pluis! ( maar achterop blijft het nog wel snel een klittenbol hoor... komt denk ik door haar middagslaapje)

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Mijn dochtertje heeft ook een bos krullen wat ook naar pluizen neigt.
    Om er verder niet met teveel chemische goedjes aan te komen, was ik het alleen met een crèmespoeling voor gekruld haar, daar wordt het lekker zacht van.

En ik maak het haar altijd nat en kam het dan door en doe het strak op een staartje, of twee staartjes.
    Als het daarna droogt dan vallen de klitten in elk geval mee en oogt het toch wat gladder.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee dat klinkt als mijn haar :D Is het niet stiekem mijn dochter?

Andrélon heeft styling mousse tegen pluizig haar of krullend haar. Dat smeer je er in en afhankelijk van wat de bedoeling is (anti-pluis of krul-stimulerend) kun je ofwel 19400000 krullen stimuleren om zich acuut als permanent te gaan gedragen (en dan heb je echt zo'n pijpenkrullen-porseleinen-pop; zonder pluis dat wel) of je hebt ineens stijl en gemakkelijk haar waar je van alles mee kunt doen zonder pluis. Een combi van beiden werkt ook vaak wel! (vind ik soms fijn zodat de bovenkant van mijn haar wat beter blijft zitten)

Ik ga niet naar feestjes/gebeurtenissen zonder die styling mousse.
    Je smeert het er in en er ontstaan wonderen binnen 3 minuten!

Er is trouwens ook een anti-klit spray, voor na het douchen, waarbij de klitten er vanzelf uitvallen. Dat is makkelijk borstelen!

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Enige wat bij mij opkomt is dat je shampoo e.d. voor krullend haar kan gebruiken, bijvoorbeeld Andrélon Perfecte krul. Heb zelf ook wat krullend haar, al is het niet zo extreem als bij je dochter en ik vind Andrélon erg prettig.
    Verder gebruik ik vaak spul van de kapper. In mijn geval van Keune (Care line). Dat is een spray die extra verzorgt, speciaal voor droog en pluizig haar. Dit hoef je niet uit te spoelen, het verzorgt en je kan je haar er een beetje mee in model brengen.

Je kan ook nog overwegen om crèmespoeling te gebruiken (bv perfecte krul). Alleen crèmespoeling moet je heel er goed uitspoelen. Zoals mijn kapper zei: als je denkt dat het eruit is moet je eigenlijk nog even een minuutje doorgaan met uitspoelen, anders blijven er vaak resten zitten en dat is niet goed voor je haar en hoofdhuid. Maar ik weet niet of je dochter daar het geduld al voor heeft.

6. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    alleen na het wassen de haren borstelen. Verder niet. Knoopjes er met je vingers proberen uit te halen. van borstelen wordt het nog meer pluis. daarna de producten gebruiken zoals hierboven beschreven.

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Voor mijn dochter gebruik ik anti klittenspray! Je hebt ze zelfs speciaal voor kids bij kruidvat maar vind de glisskur fijner. Dat in combi met een tangle teazer borstel werkt perfect

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou ehm, hier een ervaringsdeskundige die al vanaf jonge leeftijd (jaar of vijf/zes) crèmespoeling nodig had... Het is niet enkel slecht voor je haar en hoofdhuid; maar je krijgt kort na het douchen gigantische jeuk en je hoofdhuid is rood en geïrriteerd, maakt extra talg aan om het spul te verwijderen en je loopt al krabbend vervelend te doen van de jeuk en smeekt je ouders om alsjeblieft weer te kunnen mogen douchen of zwemmen zodat het ajseasjeasjeasjeblieft van je hoofd af kan :D

Crèmespoeling altijd goed (laten) uitspoelen, wil ik als tip mee geven. Vooral bij kinderen. Nachtmerries heb ik ervan gekregen omdat ik mijn haar niet goed genoeg had uitgespoeld en mijn moeder mijn haar wilde föhnen en ze alles nog een beetje lekker warm erin liep te smeren.

AARRRGGHH :D

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik gebruik bij mijn oudste krullencrème van andrelon of Etos. Soms na het haren wassen ook nog een haarmasker, 2 min inwerken en hij heeft zacht haar.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wat heb je met je buurman uitgespookt? :D

van andrelon heb je een pompje, en die va gliss kur werkt ook heel goed, na het douchen erin spuiten, daardoor minder knuppen en gladder haar.

11. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Mijn dochter heeft ook krullen (man ook ;)). Ik maak het een beetje nat, kam het dan recht naar beneden en krul het dan weer op (beetje kneden met je handen) met babyhaarlotion van de tuinen. Dan worden het mooie, pluisvrije krulletjes.

Het scheelt ook als je het wast met cremespoeling. Ook die koop ik bij de natuurwinkel/de tuinen voor haar. Ik hou ook niet van chemische rotzooi.

Schattig he <3

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Had precies hetzelfde.. maar als mijn haar zacht is, staat het minder snel overeind dus dat is misschien de oplossing. Dit is mijn doucheroutine: shampoo, conditioner (dan haar doorkammen onder de douche, niet meer als het droog is), haar droog knijpen, niet wrijven want daar gaat het ook van pluizen.
    Dan gebruik ik deze producten: Frizz-ease serum (duur, maar nu 1+1 actie bij Kruidvat en ik vind het echt een wondermiddel tegen pluis), Gliss Kür verzorgende serumspray en als het wat droger is kneed ik Gliss Kür Hair Repair in.

Verder gebruik ik vaak haarmaskers en heb ook goede ervaring met Elvive Hydra Krul en Dove verzorgende spray.
    En het schijnt dat slapen op een satijnen/zijden kussensloop je haar ook minder door elkaar haalt.

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Jeetje wat doen sommige mensen veel aan hun haar haha. Ik was het en ben klaar! Maar goed, ik zie veel goede tips voor onze dochter! Ik ga vanmiddag richting drogist om te zoeken naar genoemde producten.

En euhm over de buurman: het is dat ze voor de rest wel op vaders lijkt haha.

14. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb serieus alle producten op mezelf uitgeprobeerd (ook krullig) maar vond de gliss kür bij mij vele malen beter als andrelon. Voor cremespoeling bij dochter gebruik ik witte palmolive, werkt super

15. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Het klinkt echt zo schattig die krullen :)
    Ik heb zelf behoorlijk veel krullen (door mijn'roots').
    Het is sowieso verstandig om het niet te kammen/borstelen als het droog is. Daar gaat het nog veel meer van pluizen.
    Ik denk dat er al een heleboel goede tips gegeven zijn :) Mijn moeder haalde vroeger speciale haarproducten bij de kapper. Dure grap, maar wellicht dat je nog advies van een kapper kunt inwinnen.

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    advies van mijn kapster, alleen kammen na het douchen ( 2in1 shampoo) kammen in droog haar daar wordt het echt een pluizebol van.

ik kam dus alleen na het douchen en doe er verder lekker niets aan hahaha.

wel gehoord dat de hair repairspray van de action ontzettend goed werkt! wil ik binnenkort eens proberen aangezien gewone anti klitspray echt niet werkt.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Die heb ik ook! Ik kan het beamen :) Hij is goed!!!

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Durf het bijna niet te zeggen, maar heb dus iedere keer haar krullen droog gekamt en snapte maar niet waarom het van kwaad tot erger ging :). Best dom, doe ik dus niet meer haha.

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    is niet dom, wist je gewoon niet ;) nu wel, dus nu zal je het niet meer doen hihi.

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Perfecte krul van Andrelon:D

Deel Deze Pagina