Bbz-de afgelopen 24 uur...

Discussion in 'Miskraam' started by Elf84, Sep 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Gelukkig zeg dat jouw lichaam het zelf heeft opgelost en je eileider bespaard is gebleven!
    Die angst had ik helemaal niet, want ik heb helemaal geen pijn of bloedingen gehad. Het was dat we het op de echo zagen; ik voelde me gewoon echt zwanger. Eerder een toevallige ontdekking dus (en natuurlijk ben ik daar blij mee, want als het vruchtje door was blijven groeien had ik uiteindelijk wel met nog meer gedoe gezeten).

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Heftig Jennah :( Wat een verhaal ook...
    Mijn navel is ook echt het pijnlijkst, de andere 'gaten' voel ik nauwelijks. Mn buik wordt ook al minder bol gelukkig en voel me vandaag alweer iets beter dan gister (lichamelijk dan).

Hoop dat jij over 5 weken in elk geval meer duidelijkheid hebt en dat je toch zwanger mag worden in de toekomst. Zouden jullie dan aan IVF mogen beginnen?
    Wens jou ook veel sterkte meid!

3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Thx maja!
    Zie in jouw onderschrift dezelfde dingen staan (en nog meer zelfs).
    We zullen zeker de tijd nemen om dit te verwerken en het vertrouwen terug te krijgen om verder te gaan.

4. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Heftig hoor!
    Bij mij is afgelopen mei ook m'n linker eileider verwijderd, vond het ook zo onwerkelijk allemaal! Heb er lichamelijk best lang last van gehad, zeker 2 weken pijn gehad.. Geestelijk vond ik het ook verschrikkelijk, je bent zo blij weer zwanger te zijn en dan gebeurd dit!
    Ik werd niet ongesteld na de operatie en bleek dus alweer zwanger te zijn!
    Totaal niet verwacht (met 1 eileider) en we hadden ons er eigenlijk op ingesteld om even een paar maanden te wachten. Gyn had ook gezegd dat het wel heel uitzonderlijk is om meteen na een bbz zwanger te worden. Moest dus wel even slikken, had het nauwelijks verwerkt maar ik was al snel super blij hoor!
    Dus hou moed hoor meid! Sterkte.

5. angel77

angel77 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,428
    0
    36
    oosten van het land
    Het komt goed, hier een bbz gehad oktober 2012.
    vorig jaar een vmk en nu alweer ruim 16 weken zwanger.
    neem je tijd, herstel goed. En hou moed ookal is het soms echt moeilijk

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Ja ik heb een complete mola gehad en verders ellende genoeg. Maar nog veeeel meer geluk uiteindelijk. Ik heb je wel eens in een mola topic "gesproken" destijds.

Over een week of twee zal je fysiek al flink hersteld zijn, dan de rest nog..
    Verdriet laat zich niet sturen, maar je komt wel er wel!

7. Elf84

Elf84 Niet meer actief

@Anna: Wow, wat ontzettend fijn zeg dat je zo snel weer zwanger was! Snap dat dat even schrikken/slikken was! Hoop dat je een goede zwangerschap hebt :)

@Angel: fijn om ook jouw positieve verhaal te lezen. Je hebt ook aardig wat geduld moeten hebben. Wens je een voorspoedige zwangerschap :)

@maja: ik probeer dat ook maar voor ogen te houden 'we komen er wel' hoe en wanneer dat zal vanzelf duidelijk worden.
    ik herkende je naam idd al ;)

8. Logan

Logan Niet meer actief

Neem je tijd lieverd. :) het komt uiteindelijk echt goed, al geloof je dat nu niet.

9. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Wilde je even heel veel sterkte wensen, lijkt me heel erg zwaar dit!

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Probeer te focussen op dat gevoel dat jullie er wel gaan komen, en jullie beebje(s) heus hun weg naar jullie zullen vinden. En hou je eraan vast als je je verdrietig voelt.
    Het is zo jammer dat je niet vast even vooruit kan spieken. Dat zou het toch beter te verdragen maken, zeker als je nog met lege handen staat.
    Hoe voel je je vandaag?

11. LMI

LMI Bekend lid

Jan 21, 2014
    655
    54
    28
    Female
    Jeetje wat verdrietig allemaal. Heel veel sterkte

12. Elf84

Elf84 Niet meer actief

@Logan: alsof je mn gedachten kunt lezen.. ;)

@susannelilian en loeske: dankjulliewel!

@maja: lichamelijk gaat t echt al een stuk beter. Minder pijn. In mn hoofd is t een rommeltje. Een kijkje in de toekomst zou echt fijn zijn ja ;) thx voor je lieve positieve em bemoedigende woorden :)

13. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Dat je hoofd een rommeltje is, is niet meer als normaal meis. Het kost tijd om het te verwerken.

Ik heb nu aan beide zijdes een bbz gehad. Eest rechts, eileider gescheurd, interne bloedingen dus die was echt niet meer te redden.
    Toen 1,5 jaar pas later weer zwanger en gelijk nu links een bbz.
    Deze hebben ze kunnen redden, maar helaas met heel veel littekenweefsel.
    Dus afgelopen maand hebben ze die eindelijk dicht gemaakt met een essure behandeling (sterilisatie eigenlijk dus) om het een eventuele derde keer te voorkomen.
    Nu wachten op de controle hiervan, dus weer 3 maanden en dan mogen we eindelijk aan IVF beginnen.

Het is allemaal niet niks meis en neem je goed de tijd er voor om het te verwerken. Hele dikke knuffel voor jou

14. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Jeetje Esther, jij hebt echt enorme pech gehad zeg :( Wat een verhaal.... Wel fijn dat jullie nu verder kunnen.
    Hoop dat jullie met IVF succes hebben!

15. AnitaP

AnitaP Bekend lid

Feb 15, 2014
    760
    0
    0
    Elf hoe gaat het nu met je?
    Heb zo met je te doen! Dit gun ik niemand maar vooral jouw niet met alles wat je al voor je kiezen hebt gehad. Wat een klap weer.
    Heel veel sterkte meis en denk aan je!

16. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Het gaat redelijk. Goede nacht gehad dus dat scheelt al een heleboel.
    Ik hoop ook dat het nu klaar is met de pech op dit gebied...
    Thx voor je bericht :)

17. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Meid ik kan t nog steeds nauwelijks geloven dat dit is gebeurt, vind het zo ontzettend naar!!

Gelukkig heb je lichamelijk niet zoveel last meer, en dat rommeltje, ja dat is volkomen normaal toch?

Bij mij is het na de part mola in m'n hoofd pas rustig geworden na de echo afgelopen week. Daarvoor bleef ik zo bang voor weer een teleurstelling.

Meis gelukkig lezen we hier ook veel positieve berichten na een bbz en het moet gewoon goed komen dat jij ook bij die groep hoort!!

Big hug!

18. Ssh

Ssh Actief lid

Nov 11, 2013
    276
    1
    0
    Meis wat heftig!

Zelf in januari geopereerd aan een bbz en hierbij mijn linker eileider verwijderd.
    Hierna 1 keer ongesteld geweest en die volgende ronde had ik een positieve test!
    Ze hadden in het ziekenhuis verteld dat het ongeveer een jaar kan duren, voordat de andere eileider alles overneemt, maar op de echo was te zien dat het eitje van links kwam en de rechter eileider het eitje had opgenomen.
    Het kan dus allemaal. Je weet alleen nooit hoe het loopt..

Nog heel veel sterkte en geef de hoop niet op!
    Ik duim voor je!

19. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    hoi, hier ook ervaring met een bbz waarbij rechtereileider niet gered kon worden.
    ik wilde alleen even een hart onder je riem steken, zeker gezien ook je geschiedenis. het is een heftige ingreep, en vooral mentaal vraagt het veel van je. zeker gezien je eerdere zwangerschapservaring ook.
    ik heb heel veel gehad aan de reacties van de lieve dames hier op het forum. Huis van Puck (als ik het goed onthouden heb) heeft mooie statistieken bijgehouden destijds en daar ben ik er ook een van! Laat het je hoop geven. Na 2 miskramen heb ik een dochter mogen krijgen en na de bbz ben ik spontaan zwanger geraakt (daarvoor ivm pco afhankelijk van medicatie). Dat heeft me wederom geleerd dat de wonderen de wereld echt niet uit zijn en meer dan zo goed mogelijk voor jezelf zorgen, mentaal en lichamelijk, en jezelf toestaan te blijven dromen en wensen, kan je niet doen.
    Ontzettend veel sterkte en succes gewenst!

20. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Nee elf wat verschrikkelijk!!! :( jeetje hoe veel pech kun je hebben!! Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van deze klap :( ik duim dat het snel een keer goed mag gaan! Knuf !

Share This Page