"Mama van Sem* (3,5mnd)"

Discussion in 'Vlindertjes tot 16 weken' started by 4days, Aug 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 4days

4days Niet meer actief

#1 4days, Aug 15, 2009
    Last edited by a moderator: Aug 19, 2009
    Ik heb de twijfelachtige eer me hier ook te mogen melden... Ik ben op 13 augustus 2009 mama geworden van een vlinderjongetje, na een zwangerschap van 3,5 maand. En dat terwijl ik niet eens wist dat ik zwanger was. Hier mijn (lange) verhaal.

De afgelopen maanden had ik een vreemde cyclus. Het was vrij onregelmatig, en dan had ik eens veel bloedverlies, dan weer weinig. Ik vroeg aan de huisarts wat het kon zijn, en die verzekerde me dat het kwam door de borstvoeding. Die kon nogal veel invloed hebben op de cyclus. Dus ik nam ook aan dat dat zo was. De moeheid schoof ik af op de borstvoeding, en voor de rest had ik helemaal nergens last van.

Op 13 augustus had ik toen ik opstond lichte buikpijn en bloedverlies, dus ik nam aan dat ik ongesteld was. Tegen de middag werd de buikpijn veel erger. Ik dacht toen nog bij mezelf: als ik niet beter wist zou ik denken dat het een beginnende bevalling is... Maar ik bleef dus nog denken dat het een heftige menstruatie was, totdat ik na de middag naar de wc ging en ineens veel bloed en stolsels verloor. Toen wist ik dat het een miskraam was. Maar eerlijk gezegd was ik toen nog heel erg nuchter. Ik vond het wel vervelend, maar niet supererg ofzo. Maar het hield niet op, het werd alleen maar erger en ik kreeg echte weeen. Iedere minuut, en ze hielden een halve minuut aan. Het was super pijnlijk. Ik verloor nog een paar keer stolsels op de wc, maar na wat er toen gebeurde ging ik bijna van mijn stokje... Er was opeens een klein baby'tje geboren... Ik schrok me echt HELEMAAL rot... Ik was er vanuit gegaan dat ik misschien een paar weken zwanger was, (omdat ik dacht dat ik ongesteld was geweest) maar dit baby'tje was maanden oud!!! Het was zeker 11 centimeter lang, en alles zat erop en eraan, van het kleine neusje tot de 10 vingertjes en teentjes. Je zag ook al overduidelijk dat het een jongetje was. En uitgerekend nu zat mijn vriend op een booreiland, en was ik alleen met ons zoontje van bijna 11 maanden thuis... Zat ik daar, met (nog steeds) heftige weeen, een dood baby'tje, en onze 'grote' baby zat keihard te huilen... Ik werd ook nog super duizelig en dacht dat ik elk moment flauw kon vallen, en ondertussen verloor ik echt ontzettend veel bloed en stolsels. Dus ik belde de huisartsenpost. Die vertelden me doodleuk dat ik maar een paracetamol moest nemen en een beetje gaan liggen... Maar mijn zoontje bleef keihard huilen en het bleef maar bloeden en bloeden, dus op bed liggen was echt geen optie. Ik heb mijn zoontje maar (onder luid protest) in de kinderwagen gezet, omdat ik bang was dat ik flauw zou vallen met hem op mijn arm. En ik ben haast letterlijk tussen bed en wc heen en weer gekropen. Inmiddels had ik gelukkig wel mijn vriend weten te bereiken, maar die kon de volgende dag tegen de avond pas thuis zijn. Toen de weeen voorbij waren belde ik de vk op. Die was gelukkig wel superlief en begripvol. Ze wilde zelfs meteen komen, maar dat vond ik niet meer nodig omdat het nu toch voorbij was, en het was al na middernacht inmiddels. Dus zou ze de volgende dag komen.

De dag erna kwam ze dus kijken, en ze schrok zelf een beetje van wat ze zag. Ze schatte het baby'tje op een week of 16. Ze zei dat ze zoiets niet vaak mee maakte, zo'n late miskraam, en daarom vond ze het verstandig als ik toch nog even naar het ziekenhuis ging.

Ik kon meteen terecht, en gelukkig konden mijn schoonouders meteen komen. Dus ging ik met mijn schoonvader naar het ziekenhuis. Onderweg ben ik een paar keer bijna flauw gevallen, en in het ziekenhuis werd is zo duizelig en zwak dat ik haast niet meer kon lopen. Gelukkig ging het weer een beetje nadat ik even had gezeten en iets had gedronken. Bij de gyn bleek gelukkig dat de baarmoeder helemaal schoon was. Hij schatte het baby'tje iets minder ver dan de verloskundige, maar dat was dan nog steeds zo'n 3,5 maand. Ook werd mijn bloed geprikt, en ik had inderdaad flink bloedarmoede (hb van 5), dus ik kreeg meteen ijzertabletten mee.

Toen ik weer thuis kwam was mijn vriend er gelukkig. Het is toch veel fijner om samen te zijn nadat er zoiets heftigs is gebeurt. We moesten nu gaan overleggen wat we met het baby'tje wilden gaan doen... In eerste instantie dachten we aan crematie, maar nadat ik hier wat meer over had gehoord besloten we toch dat we dat niet wilden.

Nu hebben we ervoor gekozen om ons zoontje morgen te begraven. We hebben een supermooi klein doosje waar hij in ligt. Mijn ouders hebben bij hun vakantiehuisje een hele grote mooie tuin, en in de hoek staat een vlinderstruik. Symbolisch gaan we hem hieronder begraven. Ik heb hier een heel goed gevoel bij.

Dus nu zit ik hier thuis... Geen kindje en nooit zwanger geweest, en toch mama geworden. Een heel dubbel gevoel. Ik denk dat ik nog een tijd nodig zal hebben om dit te verwerken. Maar ik zal ons jongetje in ieder geval nooit vergeten!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Jeetje meid wat zal je geschrokken zijn!
    Heel veel sterkte!

3. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    dikke knuff meid en sterkte voor de komende tijd. het klinkt als een mooi plekje onder de vlinderboom.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    De tranen springen in mijn ogen als ik dit zo lees.
    Ik heb er echt geen woorden voor.
    Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies en nogmaals een enorme mega KNUFFEL!

5. Lieve Cossy,

Ik las je verhaal hier natuurlijk niet voor het eerst, maar nu je het zo uitgebreid op 'papier' hebt gezet, sprongen me weer opnieuw de tranen in de ogen. Vooral het feit dat je alleen was met Vince vind ik erg rot. En dan ook nog weten dat je vriend niet binnen enkele minuten bij je kan zijn...

Ik wil jij en Luc morgen héél veel sterkte wensen als jullie jullie kindje gaan begraven op zijn mooie plekje onder de vlinderstruik. Ik vind het een erg mooie plek en om zo bewust afscheid van je tweede zoontje te nemen zal je zeker helpen bij de verwerking van dit alles.

Van mij krijg je een hele dikke knuffel...

6. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte in deze moeilijke en verwarrende tijd.

7. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Jemig meis!

Sterkte,meer woorden komen even niet in me op

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hey meis..

Ook ik lees je verhaal niet voor het eerst maar ik schrik er op nieuw wel weer van en mij springen de tranen in mijn ogen..
    Vind het ook erg vervelend dat je alleen bent geweest met vince en L. er niet bij kon zijn om je te steunen en helpen op dat moment.

Het word een mooi plekje waar jullie je zoontje gaan begraven en ik geef jullie samen met Jaimy en D. een hele dikke stevige knuffel.

Heel veel sterkte morgen en we denken aan jullie !

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

Dec 16, 2007
    15,763
    1
    38
    Hey lieve meid,

Ook ik lees het niet voor het eerst.
    Ik denk veel aan jullie deze dagen. Onverwachts en snel voorbij. Behoorlijk heftige impact. Vooral als je het in je eentje hebt moeten doorstaan :(

Ik wens jullie morgen veel sterkte met dit mooie afsluiting. En ik hoop dat je, in time, het een plekje hebt kunnen geven.

A big bear hug for all 3 of you
    xxx

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    heel veel sterkte toegewenst aan jullie,,

Liefsz

11. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Hey lieverd

Ben enorm geschrokken van je verhaal en heb het niet droog kunnen houden.. Weet echt niet wat ik zeggen moet.. Veel sterkte voor jullie alledrie........

Knuf..

12. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee wijffie,

Je schokkende verhaal maakt weer een diepe indruk op me.
    Het laat me maar niet los.
    Arme jij, Vince, Luc en klein, veel te klein jongetje...

Ik hoop dat jullie het een beetje een plekje kunnen geven. Het begraven vandaag op zo'n mooie plek draagt daar hopelijk aan bij.

Weet dat er heel veel mensen aan jullie denken...

Kus!

13. steen

steen Fanatiek lid

Jul 16, 2007
    3,507
    0
    0
    Limburg
    Lieve Cossy,

Ik blijf het vreselijk vinden om je verhaal te lezen, je kan het zo goed verwoorden! Met tranen in mijn ogen wil ik je nogmaals heel veel sterkte wensen vandaag en met de tijd die komen gaat,

veel liefs

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Jemig meid, wat een verhaal. Ik heb bewondering voor je kracht!
    Veel sterkte vandaag. Ik zal aan jullie denken.

15. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

Apr 19, 2009
    7,238
    570
    113
    Female
    Gastouder zzp
    lieve cossy,

wat eenverhaal al lees ook ik dit neit voor het eerst.
    heel veel sterkte vandaag me thet begraven van jullie zoontje.
    Op de mooie plek die jullie hebben uitgekozen.

Dikke knuf, kyani en samantha

16. pisum

pisum Fanatiek lid

Dec 31, 2007
    4,492
    7
    38
    Groene Hart
    Lieve Cossy,
    ik ben enorm geraakt door je verhaal. Ook al ken ik je dan niet 'echt', alleen van de meetings, toch leef ik heel erg met je mee. Je bent de hele tijd in mijn gedachten. Ik wens jou en Luc heel veel sterkte toe met het verwerken.
    liefs, Pisum

17. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    jeetje mina.. zit hier met een dikke keel en prik ogen.

Cossy meis.. dikke knuff en veel sterkte..

Natasja

18. Trees

Trees Niet meer actief

Wat vreselijk zeg :(.

Ik kan me nauwelijks voorstellen wat er door je heen moet zijn gegaan toen je daar jullie kleine jongen zag liggen. Ik wil je heel veel sterkte wensen met je verdriet en ik vind dat je een mooi plekje hebt uitgezocht voor jullie zoon.

Liefs Trees

19. Pupke

Pupke Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    3,043
    3
    38
    Maastricht
    Lieve Cossy,

Nogmaals een hele dikke knuffel! Heel veel sterkte vandaag en de komende tijd. *knuf!*

20. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    Lieve Cossy
    Een enorme knuffel van mij. Wat een heftig verhaal en wat moet dat afschuwelijk voor je zijn geweest, zo helemaal alleen en dan opeens is daar een jongetje....
    Heel veel sterkte vandaag met het begraven en ook de komende tijd.
    Veel liefs
    Azeb

Share This Page