Hallo, In 2011 heb ik een goede omzet gedraaid en aan de hand daarvan is geloof ik de hoogte van mijn uitkering bepaald toen ik in augustus 2012 ben bevallen. Ik leverde producten aan groothandels en sinds het einde van mijn zwangerschap is dit niet meer mogelijk, omdat dit fulltime was. Dit was niet te combineren met de baby, en nu heb ik sinds een jaar een omzet van 0. Eigenlijk wil ik mijn onderneming stopzetten vanaf 31 december 2013, vanwege kvk kosten ed. Heeft dit consquenties voor de uitkering die ik gehad heb? Moet ik misschien dan nog iets terugbetalen? Vriendelijke groet, Wanda
Beste Wanda, Je wilt weten of het beëindigen van je bedrijf consequenties heeft voor je uitkering. Bedoel je hiermee de regeling Zelfstandig en Zwanger (ZEZ-uitkering)? Ik begrijp dat je in 2012 bent bevallen. UWV heeft dan reeds je inkomen van 2011 voor de berekening van je ZEZ-uitkering genomen. Het feit dat je dit jaar wilt stoppen met je onderneming zal hier geen invloed op hebben. UWV heeft je destijds ook een beslissing gestuurd waarin je de hoogte en duur van de uitkering kunt terug lezen. Actuele informatie over de ZEZ-uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare