Hallo, Per woensdag a.s. wordt ik bij het UWV ziekgemeld ivm voorgeschreven rust ivm hoge bloeddruk. Ik moet echter momenteel wel meerdere keren per week naar het ziekenhuis om de bloeddruk te controleren en extra controles ivm dat mijn vorige zw schap in een extreme vroeggeboorte is geeindigd. Nu heb ik eerder begrepen dat ik de eerste paar dagen na de ziekmelding thuis moet zijn omdat het UWV kan bellen, maar wat nu als ik dan naar het ziekenhuis moet? Ik moet momenteel zo vaak dat het niet een week uitgesteld kan worden (ben bijv. vrijdag geweest en moet morgen alweer) Krijg ik hier problemen mee of houdt het UWV hier rekening mee als ik dit uitleg als ze me een keer niet hebben kunnen bereiken?
Beste Mama079, Als je ziek bent gemeld bij UWV dien je beschikbaar te zijn voor controle. UWV neemt binnen een paar dagen contact met je op. Als je niet beschikbaar bent voor controle omdat je naar het ziekenhuis moet meldt je dit aan UWV. Je hiervoor contact op nemen met UWV-telefoon (0900-9294). Uiteraard wordt er dan rekening mee gehouden dat we je niet kunnen bereiken. Actuele informatie en de regels voor controle vind je in het document op deze pagina. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare