Meiden, Vraagje. Het is precies twee weken geleden dat ik de laatste pil uit de strip heb genomen. Normaal gesproken krijg ik uiterlijk drie dagen daarna mijn ontrekkingsbloeding. Deze heb ik nog steeds niet gehad. Ik heb nu drie keer een zwangerschapstest gedaan. Deze is negatief. Nu las ik echter op internet dat de pil de zwangerschapstest negatief kan beinvloeden (hij is pas betrouwbaar drie weken nadat je vermoed dat je zwanger bent). Andere sites spreken dit echter weer tegen. Nu vroeg ik me af...wie is ondanks het slikken van de pil zwanger geraakt maar had in eerste instantie een negatieve zw test?
mijn zusje was aan de pil... terwijl ze nog aan de pil was een zwangerschapstest gedaan en die was knal positief !! ik weet niet hoe het zit met de pil of die de zwangerschapstest negatief kan beïnvloeden, mij lijkt dat als je zwanger bent je hcg aanmaakt en dat dat in je urine komt pil of niet... maar ik ben maar een leek !
Ik heb bij mijn 1e zwangerschap toch echt negatief getest. Pas bij 11 weken positief bij huisarts. Bij echo bleek ik bijna 12 weken. Kindje was gezond.
de pil beïnvloed de zwangerschapstest niet hoor, die zwangerschapstest regaeerd op hcg. Dat zit als je zwanger bent in je urine. Een zwangerschapstest reageerd niet op hormonen, alleen maar op hcg nagebootste hormonen zoals ovitrelle of pregnyl.
ik ook met pil van eerste kindje zwanger geraakt was idd ook meteen overtijd iedere x zwangerschapstest gedaan en iedere x negatief zelfs echo gehad en niks te zien na 14 wkn zwanger te zijn weer naar ha voor zwangerschapstest maar die weigerde in eerste instantie en zei dat het tussen m n oren zat, toch heeft ze toen nog eens getest en wat bleek ruim 14 wkn zwanger te zijn.
Ik kan daar kort antwoord opgeven: nee. Hoe ik dat zo zeker weet? Ik moest de pil slikken zodat mijn cyclus plat kwam te liggen. Dit in verband met het terugplaatsen van een cryo (ingevroren embryo). Mocht twee weken na terugplaatsing testen. Positief. Ik moest de pil tot en met 12 weken blijven slikken zodat ik in een kunstmatige cyclus bleef. Als de pil daadwerkelijk invloed had, dan zou ik dus ook nooit positief kunnen testen! Dus als je denkt toch zwanger te zijn ondanks pilgebruik en talloze negatieve testen, dat heeft niks met de invloed van de pil te maken. Voor de zekerheid zou je een bloedtest kunnen aanvragen bij je huisarts. Is die negatief, dan ben je echt niet zwanger. Bij een positieve bloeduitslag natuurlijk wel.
het kan zo zijn dat je iemand bent net als ik die laat hcg aan maakt en zoals al gezegd werd wil je zekerheid laten bloed prikken daar is het vaak wel al aan te zien
Mmm...ik had op internet gelezen dat sommigen op advies van de HA drie weken na de pilgebruik moesten testen....maar goed...de verhalen verschillen sterk...
Ik was blijkbaar direct in de stopweek zwanger geraakt. Heb ook nooit een ontrekkingsbloeding gehad. Staat trouwens raar, maar ik geloof niet dat de pil invloed heeft op een zwangerschapstest.
Tsja dat dacht ik ook, maar toch echt verwekt in de stopweek. Was een bewuste keus hoor, was om zwanger te worden. Maar nooit verwact dat het toen al raak was, maar de echo loog er echt niet om.
Hele strip afgemaakt... Maar ja er zijn ook vrouwen die door de pil heen zwanger raken dus je kan wel degelijk tijdens de pil of in de stopweek een eisprong krijgen.
Volgens mij beinvloed de pil de uitslag niet. Ik ben zelf zwanger geraakt door de pil heen en werd tijdens de stopweek niet ongesteld, na een week of zoiets getest en was een positieve test.
de pil verwacht ik ook niet van dat dit de zwangerschapstest beïnvloed want het zijn vooral hormonen om een zwangerschap tegen te gaan het kan ook zijn dat je cyclus in de war is daar hebben ook verschillende vrouwenlast van als je het niet vertrouwd zou ik contact zoeken met huisarts of verloskundige