Hallo, Ik heb even een vraagje en hoop dat iemand me een beetje duidelijkheid &zekerheid kan geven: Sinds kort ben ik vaak heel moe, zo moe dat het lijkt alsof ik bijna oververmoeid word. Terwijl ik wel 8 tot 10 uur per nacht slaap, daarnaast ben ik sinds een week soms misselijk overdag, een bollere buik, en had ik gister diarree. Toch ben ik wel ongesteld geworden deze week (begon een dag later dan normaal) en nu zou ik morgen weer met de pil moeten beginnen. Nu waren we toch even benieuwd omdat het wel een beetje op de verschijnselen van ''het zwanger worden/ zijn'' leek. Dus hebben we een test gekocht. De test is van het merk ''huisapotheek'' Gekocht bij de Plus. Nu was het ene streepje (van niet zwanger) heel duidelijk en dik. Maar het andere streepje was heeeel licht, en heel dun, je moet hem zeg maar wel een beetje schuin houden om hem te kunnen zien. Ik heb de test s'avonds gedaan voor in naar bed ging. Nu vroeg ik me af, of iemand hier ervaring mee heeft, tips, info? Ik hoor t graag want het is niet echt een heel goed moment om zwanger te worden... Groetjes, maaike
Wat bedoel je met dun? Als in: een pennestreepje? Of als in: wel even breed als het controlestreepje maar wel veeeel lichter? Anders over twee dagen nog eens testen met ochtendurine. Als die negatief is, kun je er van uit gaan dat je niet zwanger bent. Dan is er iets anders aan de hand waardoor je moe bent en een opgezette buik hebt. Bloedarmoede bijvoorbeeld. Of last van je darmen (daar krijg je ook soms een opgezette buik van. En je schreef al diarree te hebben.) In dat geval zou ik toch even advies vragen aan de huisarts.
Ja het is echt een pennestreepje, en dan heel erg licht. We hebben net een test van clearblue gekocht (heeft iemand hier ervaring mee?), die digitale. En wachten even tot morgenochtend voor ik hem doe Maar ik vind het zo raar omdat ik wel gewoon normaal ongesteld ben geworden en de pil heb genomen (ook nooit ben vergeten). Kan er helaas geen foto van sturen omdat ik de test niet meer heb.. Had hem gister gedaan.
Ben toch erg nieuwsgierig naar je foto van nu! Maar een echt pennenstreepje is meestal negatief Ookal is het wel een heel licht 'echt' streepje ben je nog zo kort zwanger dat de kans klein is dat de digitale morgen positief is. Daarvoor moet je meestal wel iets verder zijn
Ja alleen heb ik die test helaas niet meer.. (niet zo handig blijkt dus..) omdat ik hem heb weggegooid .
Wat raad je aan? morgen wel of niet een test met de digitale? Want ik wil hem z.s.m doen aangezien ik zekerheid wil
Ja in principe is een pennenstreep altijd negatief.... Ik zou eerst een goedkoper kruidvat testje doen voordat je die dure cb doet. Als je die met wekenindicator hebt is die wel gevoelig maar die met alleen wel/niet zwanger is niet gevoelig. Als je die doet zonder een duidelijker positief testje zegt die meestal negatief... Kruidvat heeft 2 testjes voor zo'n 5-6 euro. Prima testen en best gevoelig dus vrij vroeg in de zwschap al resultaat.
Wij hebben er eentje gekocht met wekenindicator. Van clearblue. Maar is het dus het handigst om eerst een kruitvat test te doen? Of geeft die digitale het ook wel heel vroeg aan? Aangezien het streepje zo dun en licht was
Ik zou zelf voor de zekerheid eerst die kruidvat doen. De urine vang je toch op dus als je 2 streepjes krijgt kun je nog altijd de cb doen Die test wat jij gedaan hebt klinkt mij eerder negatief.
Oke ga ik dat doen, dan haal ik zo even die testen bij de kruitvat. Ik heb op heel wat forums gelezen dat elke streep, hoe licht en dun ook, betekend dat je zwanger bent. Maar is dat dan niet waar?
Nee....dunne streepjes zijn vaak indrooglijntjes. De streep hoort gewoon even breed te zijn. Maar misschien test je morgen gewoon positief hoor! die kruidvat zijn idg fijn. En niet die kruistesten kopen maar die met pipetje. Er zitten er twee in een blauw doosje.
Oke, dank voor de info! Ik hoop in dit geval op negatief.. want ben er nog niet echt aan toe. Ik laat nog wel even weten hoe t afloopt.
Nou spannend meis. Gezien je verhaal denk ik dat het een kleine kans is dat je zwanger bent, maar je weet het nooit! Zoals lov zegt, een goedkope kruidvat test zegt al genoeg, succes en duim voor je dat hij negatief is