Beïnvloeden van de babynaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door dinh, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat je je beïnvloeden in de naam van je kind?

1. Ja, door het forum, maar de spelling bepalen wij zelf.

2. Ja, door het forum en wij vragen ook naar de spelling.

3. Ja, door familie, maar de spelling bepalen wij zelf.

4. Ja, door familie en wij vragen ook naar de spelling.

5. Nee, ons besluit staat vast en vragen ook niet naar de mening

6. Nee, maar we vragen het wel op het forum/familie

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Within

Within Niet meer actief

Wij hebben onze namen al vast staan, mocht het zo ver zijn.

Deze hebben we wel eens gedeeld met onze omgeving en vooral die voor een zoon is bekend bij velen omdat mijn man die naam al jaren in zijn hoofd heeft.

Toch zijn we het nog niet eens over de schrijfwijzes en misschien dat ik daarvoor tegen die tijd wel een topic open :)

2. xHope

xHope Actief lid

14 jan 2012
    107
    0
    0
    Wij zijn er nog niet over uit maar mochten we een naam gekozen hebben dan houden we die voor ons tot ons mannetje geboren is.

3. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Ik heb op nee gestemd, want we hebben de namen zelf bedacht/gevonden. Maar omdat manlief een andere voorkeur had dan ik hebben we ze wel hier op het forum laten 'beoordelen". Dat heeft ons wel geholpen, maar we hebben niet iets anders gekozen, het is gewoon mijn voorkeur geworden :D

Bij beide kinderen trouwens hadden we twee favoriete namen, en hebben we naar de kindjes gekeken en dus pas na de geboorte een definitieve keus gemaakt, gebaseerd op wat wij samen het beste bij hun vonden passen!

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nee en we vragen ook niet naar een mening!

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    In Oostenrijk gebeurt het ook steeds vaker dat ze geslacht en naam al roepen terwijl het kindje nog niet geboren is.

Hier worden door onze familieleden en vrienden ook namen geroepen en ook weleens reacties op namen gegeven... Ik praat er altijd maar overheen want ik wil niet nu al de namen noemen die wij in gedachten hebben, dat vind ik niet leuk. Wij weten (wileln we niet weten ook) het geslacht niet en de naam die we voor een meisje hadden, staat nog steeds bovenaan op ons lijstje. Tja als anderen de naam niet mooi vinden, pech dan ;)

xxx

6. Boehboeh

Boehboeh Lid

10 feb 2012
    41
    0
    0
    Administratief
    Noord-holland
    #26 Boehboeh, 8 mei 2012
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
    Ik vind het wel prettig om de mening van anderen te horen hier op het forum maar laat me er niet door leiden, als ik iets leuk vind en anderen vinden het niets kies ik evengoed voor de naam. Iedereen heeft nou eenmaal een andere smaak, vele namen die ik voorbij zie komen vind ik helemaal niks en kan me niet voorstellen dat ik mijn kind zo zou noemen en dat zullen anderen ook absoluut bij onze naam voor de kleine hebben, dat vind ik zo leuk, door zoveel verschillende namen en smaken wordt niet alles zo eentonig ;) Het is alleen prettig als mensen met andere ideeen komen of dingen waaraan je niet had gedacht bij de uitspraak bijvoorbeeld. Ook is mijn fantasie een beetje weg na honderden namen te hebben doorzocht dus vind het ook wel leuk als mensen met nieuwe iedeeen komen, je weet maar nooit of daar DE naam tussen zit.

bekenden vraag ik niets omdat ik de naam wel gewoon "geheim" wil houden ;)

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ons besluit stond vast, niemand die ons daar nog vanaf kreeg.
    We hebben tot nu toe ook alleen maar oprechte positieve reacties gehad, maar al was dat niet zo dan nog vind ik het de mooiste naam die er is hihi! :D

8. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ik heb het wel aan een aantal mensen verteld/gevraagd.. Zo had ik (vond ik zelf) een leuke jongens naam, maar als mijn moeder, zusje en goede vriendin zeggen: "Uhhh.. Wát zeg je??" Dan is het misschien toch niet zo handig..
    Al vind ik het nog steeds een mooie naam!
    Het werd een meisje, en daar van had ik het ook wel verteld, en de reactie was goed.
    Maar alleen aan die mensen. Niet aan wie het maar wilde weten.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee, we hebben het met niemand over de namen gehad, ook niet op een forum o.i.d. Interesseert me ook niet zoveel of mensen het een leuke naam vinden of een andere spelling mooier vinden, we kiezen gewoon wat wij leuk vinden. Er zullen altijd mensen zijn die het niet leuk vinden of anders hadden bedacht.

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Heb op de laatste optie gestemd.
    Vraag hier wel eens de mening over een naam.
    Maar ook al vinden veel mensen de naam niet mooi, dan nog kiezen wij de naam die we mooi vinden.
    Voor een jongetje staat de naam wel zo goed als vast mocht het zover zijn, dus dan maakt het ons niet uit wat anderen er van vinden. ;)

Deel Deze Pagina