behappy, Je gevoel is heel herkenbaar hoor! Het lijkt alsof alles en iedereen maar zo zwanger wordt en jij als enige niet! Ik heb een nicht en een collega die allebei na 2 rondes zwanger zijn geworden van hun derde kindje. Autsjjj dat doet even pijn als je dat hoort. Toch gun ik het iedereen van harte en kan ik mijn jaloezie tot op heden goed händelen. Spannend dat je weer oom en tante wordt!! Laat je weten wat het geworden is? Gelukkgi kan je er met je vriend en je omgeving goed over praten. DAt is erg belangrijk!! Ik kan ook goed met mijn man praten over onze kinderwens. Wij zijn erg open over de mmm tegen onze omgeving (familie, vrienden en collega's). Iedereen reageert superlief en meelevend. Ik vind het ook wel fijn dat men het weet hoef ik tenminste geen smoesjes te bedenken als ik weer naar het zh moet enzo. Er zijn altijd mensen die opmerkingen maken die niet zo bedoeld zijn maa rwel kwetsend kunnen zijn. Dit zijn vaak mensen die snel zwnager worden. Ik neem ze ook niets kwalijk, ze weten niet beter. Wij hebben het ook wel eens over adoptie gehad, omdat bij ons ook de angst aanwezig is dat het misschien wel nooit zou lukken. Deze angst is heel reeel denk ik. En ik denk dat iedereen dat wel heeft. JE moet er alleen voor waken dat de angst niet gaat overheersen. Dit heb ik wel een periode gehad, ik was dag en nacht met de kinderwens bezig. Sinds ik weet dat we voor iui gaan gaat het gek genoeg beter. Op de een of andere manier ben ik ervan overtuigd dat he tnu wel gaat lukken. Misschien niet direct bij poging 1 of 2 maar het gaat lukken, daar moet ik van mezelf ik geloven! (zeg ik heel stoer nu hoor hahaha) Succes vrijdag! En schrijf al je vragen op he, anders ben je ze vrijdag vergeten!
Hoi allemaal, Even een snel berichtje, wij gaan zo naar het ziekenhuis! Wij liepen vanmiddag in de dierentuin toen plots de telefoon van mijn vriend ging. Groot nieuws! Wij zijn weer oom en tante van....... een jongetje! Hij heet Ruben. Wij waren totaal verrast dat het een jongetje is. Iedereen dacht dat het een meisje zou worden. De eerste reactie van mijn vriend was ook erg komisch. Hij zei: ....een neefje? : Hahahaha. Alles is prima in orde met moeder en zoon. Hij weegt bijna 6 pond en is 48 cm groot. Ach, nu kunnen wij nog voor de eerste kleindochter zorgen bij mijn ouders . Ze hebben nu drie kleinzoons. Nee hoor, ben al lang blij dat wij een kindje zouden mogen krijgen; het geslacht maakt me helemaal niks uit. Nog twee nachtjes slapen, dan horen we hoe het nu verder gaat. Klinkt misschien raar, maar ik kijk er heel erg naar uit. Kan niet wachten om met de IUI te beginnen (al houd ik steeds in mijn achterhoofd dat het geen wondermiddel is). Hoop voor ons allen dat IUI voor ons de ooievaar mag zijn. Was wel lachen: vandaag in de dierentuin zagen we er ook nog eentje op een nest zitten. Wij hebben het toch vriendelijk maar dringend verzocht om ook een babyvrachtje bij ons thuis af te leveren. En wij hebben de ooievaar nog gevraagd of 'ie soms een Tom-Tom nodig heeft .
Ik gebruik dit even als een soort van dagboek voor mezelf. Even van me afschrijven! Vanmorgen naar de gynaecoloog geweest en de procedure voor IUI doorgesproken. Nu is het wachten op mijn ongi. Zodra ik ongesteld word, moet ik een afspraak maken voor dag 11 of 12 van mijn cyclus. Dan wordt er dmv een inwendige echo gekeken naar de groei van mijn eitjes. Als er een ei 18 mm is, krijg ik een hormoon toegediend waardoor de eisprong plaats zal gaan vinden binnen anderhalve dag. Mijn vriend moet dan even goed zijn best doen en zijn spulletje inleveren. Dit wordt dan nog verder bewerkt. De beste zaadjes worden eruit gehaald. Bovendien worden er bepaalde stofjes verwijderd wat baarmoederkrampen kan veroorzaken en wordt er een vloeistof toegevoegd waardoor de zaadjes sneller zwemmen/langer leven (mijn vriend maakte nog een grapje tegen de gynaecoloog dat dat dan vast Red Bull was.... ). Daarna wordt het boeltje bij mij geinsemineerd. Ik hoop dat ik gauw ongi word. Ik heb al af en toe bruinverlies. Heb waarschijnlijk/hopelijk een kortere cyclus deze ronde, omdat ik 10 dagen lang Lynoral heb moeten slikken (waardoor geen eisprong). Toen we van de gynaecoloog terugkwamen, zijn we nog even bij mijn zusje langsgegaan. Die ligt op de kraamafdeling na een keizersnee. Even haar zoontje Ruben weer bewonderd, prachtig jochie met veel donker haar. Met moeder ging het nog niet zo goed. Ze heeft nog steeds last van een te hoge bloeddruk. En vannacht kreeg ze hyperventilatie van alle stress die ze afgelopen dagen heeft gehad. Ze is net zo'n type als ik ben: het liefst alles zelf willen doen en dat gaat nu eenmaal niet. Dus nu moet ze verplicht rust nemen en heeft ze medicijnen gehad die haar bloeddruk moeten verlagen.
Lieve be happy, hier nog een lotgenootje, ik heb maandag te horen gekregen dat we de IUI ingaan Na 2 samenlevingstesten met vijandig slijm en de endometriose (inc 2 cystes) besloot de gyneacoloog om ons toch aan de IUI te zetten. Ik was eerst heel erg van slag om dat het niet op de natuurlijke manier kan en dat het mijn lichaam is wat faalt, maar ben nu een paar daagjes verder en ben blij dat ze ons kunnen helpen. Het blijft moelijk voor me om te accepteren dat ik de viijand ben voor de zwemmers van mijn man en dat ik de cystes heb en meerder aangestaste plekjes dankzij de endometriose. Ik moet nu maandag weer bloed laten prikken om te kijken of ik een eisrpong heb en dan die maandag erop naar de gyn (precies mijn NOD) dan gaan we alles bespreken voor de IUI of we dit met of zonder hormonen gaan doen (hangt af van bloedtest) ik hoop eigenlijk dat, omdat ik maandag/dinsdag mijn nod heb, we gelijk een afspraak maken voor de IUI. En ja ik ken het gevoel van veel zwangere of kleintjes in je omgeving doet me soms heel veel pijn, vooral als ze zeggen tja een ongelukje maar ja het zit er nu in he oooooh dan ben ik bluspoeder. meis ik hoop dat je snel van een wondertje kan genieten Liefs Noesje
@ Noesje: jemig, jij krijgt ook heel wat voor je kiezen zeg! Ik zie dat je al 3 miskramen achter de rug hebt, je hebt endometriose en vijandig slijm. Jeetje! Ik heb alleen maar vijandig slijm en voor de rest is alles gelukkig goed bij ons. Ik duim voor je dat je inderdaad een eisprong hebt en dat je ook snel kunt beginnen met IUI. Weet je waar ik wel erg blij om ben trouwens? Dat er tegenwoordig zoveel mogelijk is met de medische wetenschap. Wat dat betreft, ben ik erg blij dat ik nu leef en niet jaren geleden. Wij hadden het er zelf ook moeilijk mee, dat het op de natuurlijke weg niet wil lukken. Het voelt een beetje als een soort falen. Maar inmiddels hebben wij er ons ook bij neergelegd en gaan we er voor de volle 100% voor. Onze kinderwens is zo vreselijk groot dat we er alles voor willen doen. Ik klets ook mee in het "IUI"-topic, een eindje hierboven. Kom je daar ook meekletsen? Het is daar erg gezellig met allemaal meiden die bezig zijn met IUI.
Ik zal me eigen morgen bij het IUI topic voorstellen, ik moet zo gaan werken. Bedankt voor de tip Be Happy. Ja, ik heb op een korte tijd (2 maanden) een hoop voor mijn kiezen gehad bij de gyneacoloog maar zoals je als zei gelukkig zijn er veel medische mogelijkheden. Ik hoop ook dat ik een eisprong heb dan gaan we volgende maand starten.
Hey meiden, Het is hier wat overzichterlijker en rustiger om mee te beppen dan het iui topic @beehappy, Ik hoop voor je dat je snel ongie wordt! Dan kun je beginnen met iui. Ze zeggen altijd als je een ooievaar ziet............dat betekent wat..........laten we hopen dat dit in jullie geval zo is! @noesje, Je hebt inderdaad wat voor je kiezen gehad! Succes en duimen op een eisprong! Hier inmiddels gestart met het spuiten van gonal f. Vond het doodeng de eerste keer, maar het viel me reuzemee. Ben wel al 3 dagen erg moe en heb erg veel hoofdpijn, voel me ook een beetje blehhhh...... WEet niet of het een bijwerking is van de hormonen of toeval? Morgen naar ziekenhuis voor 2e FM. Ben benieuwd of er al wat te zien is. Verwacht eerlijk gezegd weinig van deze eerste iui. zie het meer als wenningspoging.
Jakkie,wat is het forum vre-se-lijk traag. Krijg steeds een error-melding en het duurt eeuwen voordat een topic opent. Het is hier inderdaad rustiger dan bij het IUI-topic. Eerlijk gezegd zat ik te twijfelen of ik dit topic niet beter kon sluiten, omdat ik ook bij de IUI-ers zit. Maar ik laat deze ook gewoon open! Als we even rust zoeken, kunnen we hier terecht . Hahaha Germini, de ooievaar zien en een goed teken.... Tja, wij hebben er vorige week woensdag eentje zien vliegen toen we terugreden van de dierentuin naar huis. Die kwam vast bij mijn zusje vandaan . Maar hier in de buurt zit ook een ooievaarsstation. Daar hebben ze momenteel jonge ooievaars. Daar zit ik elke dag ook op te kijken (op de webcam). De site is: www.droonessa.nl en dan klikken op webcam ooievaars. Misschien straalt het ons wat geluk in via het PC/laptopscherm, je weet het nooit! Het is in elk geval erg aandoenlijk om naar te kijken, die piepjonge ooievaartjes. Ik weet niet of Gonal F bijwerkingen heeft? Heeft de gynaecoloog dat niet verteld of staat dat niet in de bijsluiter ofzo? Misschien kun je het anders ergens op internet vinden? Het is inderdaad wel toevallig dat je sinds je Gonal F spuit erg moe bent..... Het kan gelijk raak zijn met de eerste IUI, maar ik ga er zelf ook vanuit dat het bij ons ook niet in een keer raak zal zijn hoor. Wij verwachten zelf ook wel een aantal IUI's te moeten ondergaan. (Al denken we dat alleen al maar om in elk geval grote teleurstellingen te voorkomen.) Heb via Sensitest ovulatietestjes besteld voor als ik ongi word. Heb aan de gynaecoloog gevraagd of mijn eisprong via inwendige echo's bepaald gaat worden. En dat is dus inderdaad zo. Heb hem nog gevraagd of het dan nodig is om zelf ovulatietestjes te doen. Volgens hem hoefde dat niet, maar ik mocht dat rustig doen. Dus doe ik dat in elk geval 1 cyclus. Als mijn eitje groot genoeg is (18 mm) krijg ik een hormoonspuit wat er voor zorgt dat mijn eisprong binnen anderhalve dag gaat plaatsvinden en dan moet mijn vriend zijn ding dus doen, hahaha. Maar goed, eerst maar ongi worden. (Heb nog nooit zo uitgekeken naar mijn ongi , hahaha. Da's niet helemaal waar. Toen ik stopte met de pil in oktober 2007 moest ik ook maanden wachten totdat ik ein-de-lijk ongi werd. Wat was ik blij! )
Het is hier inderdaad een stukje rustiger, bij het IUI topic kan ik het af en toe niet helemaal volgen In mijn topic is het ook heerlijk rustig Nog een klein weekje en dan naar de gyn, ik ben benieuwd naar de uitslag van mijn bloed.
Aaaahhhhhhhhhhh wat een schatjes!! Ik zit als een idioot achter mijn laptop.....straal....straal...straaallllllllllll....................hahaha. Lig in een deuk als ik nog zwanger wordt ook deze maand! Ik heb ook vaak last dat het forum zo vreselijk traag is en errors krijg. Heeeel irritant!! Altijd net op het moment dat ik gauw effe een berichtje wil doen! Ik gebruik geen ovutesten. Ze zullen de eisprong toch niet missen als je hormonen spuit?? Of kan dat wel? Hoop voor je dat je snel ongie wordt!! Ik kom net terug van mijn 2e FM. Ze was erg tevreden! HEb al 1 follikel van 13 mm en mijn baarmoederslijmvlies was al 8. Ze hoopt dat er nog eentje gaat rijpen want 2 is altijd beter als 1 maar goed da tis nog even afwachten. Bij 19mm krijg ik de pregnyl. Ik verwacht zelf maandag inseminatie als het zo doorzet. Ook dat is even afwachten voor nu zag het er in ieder geval keurig uit!
Heey, ik zag aan je onderschrift dat je gisteren je 1e IUI hebt gehad, oei spannend meis. En je hebt dinsdag de pregnyl gehad? Ik ga duimen meis.
Hoi Noesje, Was helemaal vergeten dat ik dit topic nog had........ Afgelopen dinsdag (cyclusdag 11) had ik inderdaad de eerste follikelmeting. Ik moest namelijk een afspraak maken voor cyclusdag 11 of 12 en achteraf gezien was ik blij dat ik een afspraak had gemaakt voor cyclusdag 11. De gynaecoloog deed namelijk de inwendige echo. Wij kijken naar het scherm en zien een groot zwart rondje. Een eiblaasje van 20 mm! Zelfs de gynaecoloog was helemaal stomverbaasd. Gelijk heb ik een Pregnylspuit gekregen (bij ons in het ziekenhuis hoef je dat niet zelf te doen). Woensdagochtend moest mijn vriend om 11.00 uur zijn zaadjes inleveren voor bewerking ivm de IUI om 12.00 uur. Hij stond daar aan de balie.... blijkt die dame achter de balie de vorige dag vergeten te zijn die afspraak in de agenda te zetten. Ze heeft dus gelijk met spoed het sperma op laten halen voor bewerking. Toen de inseminatie. De gynaecoloog had ruzie met de spuit met dat flexibele slangetje. Hij zei op een gegeven moment "waarom wil het nou niet?" (En ik en ook mijn vriend begonnen ons al zorgen te maken dat er een blokkade in mij zat ofzo.....). Tot de gynaecoloog zei dat het aan het slangetje lag wat bij het minste of geringste dubbel sloeg. Met behulp van een tangetje kreeg hij het slangetje weer recht en toen kon hij mij insemineren. En nu is het dus afwachten. Uit voorbehoud en ook om een teleurstelling te voorkomen gaan wij er van uit dat het de eerste keer niet direct raak zal zijn. Al hopen wij natuurlijk van wel. Als het niet raak is, moet ik van de gynaecoloog een afspraak maken voor cyclusdag 10. En beslist niet later, zei hij nog, hahaha. Hoe is het verder met jou? Ik meende ergens gelezen te hebben dat je misschien je operatie wil uitstellen? Dat je even een paar maanden rust wilt? Kan ik me trouwens wel enigszins voorstellen. Al hoop ik voor je dat het wonder toch geschied is en dat je deze ronde gewoon zwanger bent. Want ik heb hier namelijk verhalen voorbij zien komen waardoor ik denk "tja, wonderen bestaan dus echt!". Ik denk dan aan Caecilia (die in een IUI met weinig zaad toch zwanger is geraakt), Natasja (haar eerste kind via IUI en nu spontaan zwanger) en Caruli (uitbehandeld en dan toch spontaan zwanger). Deze verhalen geven mij in elk geval hoop. Hoop dat je nooit of te nimmer moet opgeven ook al is het nog zo zwaar.
klopt, dat heb je goed gelezen, maar ik zit nog flink in de twijfel hoor. Ik ga zodra we dinsdag meer weten naar de gyn bellen waar ik het meeste ben geweest en die heel wat anders van plan was, om te kijken wat zij ervan vind en denkt. Voor jou is de lange wachtperiode begonnen, bij mij kruipt hij echt voorbij phoe, nog 5 dagen. Hopelijk gaat hij voor jou wat sneller en ben je straks lekker zwanger.
Zo, even weer mijn eigen topic uppen. Zit nu op cyclusdag 2 na de eerste mislukte IUI. Vriendlief en ik hebben het er af en toe moeilijk mee. Mijn vriend zei dat hij er moedeloos van wordt. Het is ook omdat we niet in de toekomst kunnen kijken. Als we zeker wisten dat we kinderen zouden krijgen, al duurt het een paar jaar, dan was het wat gemakkelijker. Maar ja, er zijn ook mensen die ongewild kinderloos blijven. Wij zijn vreselijk bang dat dat lot ons treft. Ik denk dat ik dan in een diep zwart gat terecht zal komen. Mijn kinderwens zit diep. Heel erg diep. Een zwangerschap vind ik het ultieme van het vrouw-zijn. Iets wat ik heel erg graag mee wil maken. Ik wil weten hoe een kind van mij en mijn vriend eruit komt te zien. Hoe het opgroeit. Hoe het mij mama noemt en mijn vriend papa. Hoe het ons als baby 's nachts wakker zal houden. Ik wil zien hoe mijn vriend is als papa en hoe ik ben als mama. Ik wil niet weten hoe het is om als ongewild kinderloos stel door het leven te moeten! Ik wil niet met pijn in mijn hart en vol verdriet naar ouders met kinderen kijken. Ik wil niet langs de zijlijn staan, IK WIL MEEDOEN!
Hey Be Happy, Wat vreselijk jammer dat de eerste IUI op een teleurstelling is uitgelopen. Maar de moed niet opgeven hoor!!! Jullie hebben nog niet zo'n slechte uitgangspositie! Dus het gaat gewoon lukken!!! Maar ik herken je gevoel hoor! En die ruimte moet er ook zijn, om het verdriet even z'n gang te laten gaan. En daarna wel weer de schouders eronder voor de volgende poging! Sterkte!!!
Dank je Sikki! Het zijn altijd moeilijke dagen, de eerste dagen van je ongi. Inmiddels kijken we weer reikhalzend en vol goede moed uit naar de volgende IUI en hopen we dat het zaadje dit keer het eitje wel erg aardig vindt en dat ze samensmelten tot een kindje.
Be Happy, ik ken je nog uit het topic: gestopt met de pil en na lange tijd niet ongi. Meiske, ik gun het zo verschrikkelijk! Ik ga heel hard duimen dat de 2e IUI raak mag zijn
Dag 3 alweer Be Happy, nu op naar de 1e FM en een sucesvolle IUI! Dank voor je lieve berichtje in mijn topic.