kauwen op de speen tijdens drinken

Discussion in 'Flesvoeding' started by heppiedepeppie, May 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Sinds enkele dagen kauwt Lucas heel erg op zijn speen tijdens het drinken. Hij heeft de speen dan aan de zijkant in zijn mond hangen en kauwt er echt op. Ook klemt hij de speen zodat deze helemaal plat wordt en er dus niks uitkomt.

Daardoor duurt het drinken heel erg lang en wordt hij onrustig, en begint vaak te jengelen. Volgens mij heeft hij niet helemaal in de gaten dat hij het zelf veroorzaakt dat hij niet verder kan drinken :D

Overigens kauwt hij sowieso ineens op alles, mijn vingers 'kluift' hij af alsof het een kippenboutje is ;), hij stopt ALLES in zijn mond...

Is dit een fase, kan ik hier iets aan doen? Ik vind het ontdekken en kauwen niet erg hoor, maar ik vind het met de fles wel lastig....

2. Wokkel

Wokkel Bekend lid

Aug 18, 2009
    659
    1
    0
    Wat voor fles heb je? Mijn dochter heeft precies hetzelfde probleem gehad, dronk altijd prima uit de Dr Brown brede hals fles, maar ineens dus een hoop gekauw en getut met die speen. Volgens de logopediste is de mondmotoriek rond de 4 mnd anders ontwikkeld en kunnen kindjes problemen krijgen met het drinken uit een brede fles/flessenspeen. Zij raadde mij een smalle speen aan, ik heb voor Difrax gekozen, en ja hoor! Het drinken gaat weer als een speer.
    Het is het proberen waard!!

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik gebruik de smalle fles van Dr. Brown's....maar misschien zou ik idd een keer kunnen wisselen met een andere speen.

Ik dacht dat het misschien te maken kon hebben met tandjes krijgen of zo??

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hmm hier is het ook hoor... Gelukkig niet altid! :)
    En hier de smalle difrax fles

'eet' ook ALLES op en met name zijn handen zijn favoriet echt werkelijk waar de HELE dag... Stopt ze zelfs in zn mond als ie de fles krijgt:$
    Tsjaa.. Ik denk dat t vanzelf wel weer over gaat...

Share This Page