ik weet het allemaal even niet meer. 12 juli kwam ik in de ochtend op luuk zijn kamer, hij had alles eronder gespuugd, complete stukken wortels van de vorige avond, vond ik overal in zijn bedje terug. 4 nachten, niets aan de hand, hij heeft die dagen alleen iets minder gegeten, 17 juli was het weer mis, hele bed er weer onder, weer de hele maaltijd na 12 uur onverteerd door het bed heen. Nog minder eten, geen koorts (moet ik wel bij zeggen dat hij nog nooit koorts heeft gehad). weer een paar dagen niets aan de hand, op het weinige eten, achteraf gezien, werd hij ook steeds minder actief, veel op de bank en het liefst met de t.v aan. 20 juli, afgelopen vrijdag, wederom s'morgens wakker geworden in een bed vol onverteerd voedsel (avondeten was ook tot nu toe het enigste wat hij nog wou) deze dag heeft hij niets gegeten. zaterdag morgen, luuk uit bed gehaald, dit keer niet gespuugd, maar z'n dunne luier, dat we een nieuw matras moesten kopen, alles zat eronder. hij zat bij mij op de bank, en had vreselijke aanvallen van kramp, waarbij hij ineen dook, met 2 handjes naar zijn buik greep en het uitschreeuwde van de pijn, uiteraard geen koorts. HAP gebeld, heeft hij koorts? nee. drinkt hij? ja, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Dan is het buikgriep, gaat vanzelf over en anders na het weekend even naar eigen huisarts gaan. heb hem maar een zetpil gedaan, de rest van de dag voornamelijk dunne luiers verschoont en met luuk op ''het grote bed'' gelegen. zondag, hij lijkt op te knappen, wil weer wat eten en begint weer te spelen. maandag morgen, je raad het vast, wederom bed vol met stukjes rijst van de avond ervoor en een spuitluier van nek tot hals. afspraak gemaakt bij huisarts, om 15:00 uur komen, tot 15:00 werkelijk waar 8 poepluiers verschoont, bij de huisarts zelfde verhaal, geen koorts? wel drinken? ik heb gelogen en gezegd dat hij het hele ''verhoging'' heeft gehad, maakte niets uit, had een luier bij mij, waarin het leek of er afgekauwde kauwgom in zat, hij wou niet eens kijken!!! weer naar huis gestuurd, met buikgriep. weer een dag zonder eten, dacht ik, gisteren leek hij ineens helemaal beter en keek mij het brood van mijn bord, dus voor hem ook 2 plakjes gesmeerd met enkel een dun laagje boter, uurtje later naar bed. vanmorgen wakker, wederom in een onder gepoept bed. in bad gedaan, naar beneden en wat melk en plakje brood op tafel gezet, zie wel wat ie eet, wel geteld 2 hapjes broodje en een likje melk, dit kwam er 1,5 later weer uit. ik heb nu besloten hem even geen eten meer aan te bieden, maar ja, luuk weegt nu nog maar 10 kilo (hij is 19 maand) dus ik maak me wel iets zorgen over het eten. maar waar ik me veel meer zorgen om maak, is dit wel een gewone griep, of moet ik nu werkelijk waar de boel gaan ''oplichten'' en vanavond de HAP bellen met het verhaal dat 41 graden koorts heeft, dan mag ik tenminste langskomen!!!! al met al is hij nu dik 2 weken aan de diaree en spuugt hij nog regelmatig, valt dit werkelijk onder een buikgriep. ik wil er dan nog wel bij zeggen dat luuk nog nooit ziek is geweest, niet eens verkouden, en nog nooit koorts heeft gehad. hij heeft wel waterpokken gehad, maar ook daar had hij totaal geen last van......
Ik zou niet de boel oplichten, maar zeker wel net zo lang op je strepen gaan staan tot ze je laten komen. Jouw gevoel zegt dat het niet klopt volgens mij? Ze moeten hem gewoon onderzoeken. En wellicht komt er inderdaad niets uit, maar dan is dat ook gewoon uitgesloten. Echt waar hoor, net zo lang "zeuren" tot ze je serieus nemen. Vind het ook echt belachelijk dat de ha niet eens in zijn luier keek en je niet serieus neemt. En die oorthermometer is dan blijkbaar niet goed of niet goed gebruikt want dat verschil lijkt mij veel te groot. Beterschap voor je mannetje!
hier heb ik ook t idee niet serieus genomen te worden . maargoed zo lang lijkt mijn geen buikgriep dus zeker bliijven bellen . zou niet zeggen dat hij 41 gr koorts heeft want dat zie en voel je gelijk aan een kind zonder te meten dus dan weet ie gelijk dat je liegt .
even update dan maar, woensdag nog maar een keer naar de dokter, hij kreeg overal vlekken die begonnen op zijn gezicht later over zijn hele lichaam, bij de dokter een uur moeten wachten (wel met airco ) de meeste vlekjes waren weg, waarschijnlijk warmte bultjes, maar er zaten er nog wel een paar. onze eigen dokter was er niet, en achteraf vond ik dat helemaal geen probleem, ik kreeg een vrouw, ze luisterde goed en heeft hem bekeken. Omdat luuk alweer ging eten, niet gespuugd had en geen koorts en de meeste vlekjes weg waren, dacht ze dat hij toch echt aan de betere hand was en het waarschijnlijk uitslag was van de infectie die hij had gehad. ze stuurde me naar huis met de opdracht, zodra hij spuugde, weer meer uitslag kreeg, koorts, of ik het niet vertrouwde, gelijk weer te bellen. Luuk heeft die avond goed gegeten en de volgende dag leek alles stukken beter, blijkbaar zijn darmen wel leger dan leeg, want vanmorgen voor het eerst sinds dinsdag weer een poepluier, ja, ik denk dat hij er weer helemaal bovenop is nu wat het nou is geweest, ik weet het niet, maar mijn gevoel zegt wel meer dan alleen een buikgriep