Beaba Babycook of Philips Avent Stoomblender?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RooDje, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Goeie tip! Ga ik ook even bekijken!

2. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Jamaila heeft het wel over het type "solo"
    Volgens mij is die iets groter... en duurder ;)

oh keuzes, keuzes :p

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb de nieuwe babycook solo..

Verschil met avent is bijvoorbeeld dat er een mandje inzit en je dus zelf bepaald hoeveel vocht je erbij wilt laten. Bij avent blijft al t stoomvocht in t bakje.

4. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
  5. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik heb het oude model babycook. Ik ben daar zeer tevreden over!
    Voordeel van de babycook is dat je stoomt in een mandje met gaatjes, het vocht zakt naar de bodem.
    Je giet dit vocht af (zit een schenktuit aan) keert het mandje leeg en met het pureren kies je hoeveel kookvocht je toevoegt.
    Bij de avent scheidt het vocht niet van het eten en zul je met een deksel moeten afgieten.. Als je dat geen probleem vindt is er weinig verschil.
    Opwarmen ontdooien deed ik er nooit in trouwens.
    Dat deed ik in de magnetron.

6. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb de beaba, de solo cook, pas gekocht. Hij gaat niet piepen als die klaar is, maar kijk zo af en toe ff, als ik denk dat ie klaar is.
    Ik vind hem super handig! En oh ja, ik doe gewoon diepvries groente bij de rauwe aardappel, tis allemaal mooi gaar! Vlees/vis nog niet erin gedaan..

7. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Het is de Beaba Babycook original geworden! :D
    Ben er heel erg blij mee, ook al duurt het nog een aardige tijd voordat ik hem daadwerkelijk in gebruik kan nemen!

Wil nog wel wat losse accessoires erbij kopen zoals bijv. het pasta/rijstmandje. Zijn er nog andere accessoires die volgens jullie onmisbaar zijn?

Hebben jullie kookboekjes erbij gekocht of doe je gewoon maar wat lekker lijkt?! Als jullie aanraders hebben, dan hoor ik het graag! :)

8. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Het boek van de Albert Heijn Opperdepop schijnt heel leuk te zijn.

Ikzelf gebruik voor het introductieschema van Kleintjes. En de recepten 'verzin' ik er verder bij. http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf
    Vooral niet te veel dingen door elkaar. Dingen zoals pompoen/zoete aardappel, tuinerwtjes en broccoli waren hier erg favoriet in het begin.

Toen mijn eerste klein was hadden ze nog niet van die mandjes voor rijst/pasta e.d. Wat ik toen deed is rijst/pasta koken en in kleine porties invriezen. Dit kan in kleine avent bakjes, in zo'n 'bloem' van Beabe of bijv in een siliconen cupcake vorm. Je vult ze met een portie, vriest in, Daarna druk je het eruit en doet het in een diepvrieszakje in de vriezer. Dan kan je altijd een portie pakken en bij de groente doen en meestomen. Superhandig.

9. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Het boekje gaat op mijn verlanglijstje! :D

Dat van die cupcake vorm als portie verpakker is ook een goed idee!
    Leuk zulke tips!

10. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    inderdaad het kookboek opperdepop van de albert heijn is super. Ik heb ook een kookboek van beaba zelf is, maar ik vind de recepten die daarin staan nogal bijzonder, ingredienten die wij nooit gebruiken. Dus dat vind ik geen aanrader.

ik heb bij mijn beaba cook van die kruidendingen, maar die gebruik ik nooit dus die zou ik als ik jou was niet kopen (maar dat is persoonlijk)
    zo een pasta / rijst bakje is wel handig. Verder vind ik zo een bidon zakje waar je fruit in kan doen zodat je knijpfruit hebt ook echt een aanrader! Die zijn ook van beaba.

11. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Jamaila die knijpfruit dingen leken mij ook handig, maar zijn ze ook makkelijk schoon te maken?

Dat rijst/pastamandje koop ik sowieso. Maar het kookboek en kruidenmandje van Beaba laat ik dan maar achterwege!

12. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ja zijn super makkelijk schoon te maken. Het is heel flexibel rubber zeg maar. Je kunt het flesje zo door een sopje halen en op zn kop laten drogen.
    ik heb er een gekocht via beaba-webshop.
    vind ze wel prijzig (12,95)
    ik had er eigenlijk wel 2 of 3 willen hebben omdat ik meer kinderen heb maar daar waren ze me te duur voor.

13. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Vandaag de babycook uitgeprobeerd (appelmoesje) Was lekker! :D
    Nou vraag ik me af of de onderdelen in de vaatwasser kunnen?
    Ik zie het nergens staan :(
    Heb alles nu met de hand gewassen, maar misschien hebbben jullie ervaring met de spulletjes in de vaatwasser?

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik gooi ze altijd in de vaatwasser!

15. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik gooi ook gewoon de onderdelen in de vaatwasser. gaat prima

16. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Fijn om te horen! Scheelt toch weer afwas met al die losse onderdelen.
    Las ergens iets over kommen die scheuren begonnen te vertonen, maar kon niet uit de berichten opmaken of het door de vaatwasser kwam!
    Bedankt dames!

Deel Deze Pagina