Hallo dames, Mijn dochtertje heeft sinds de fles van 6 uur gehuild alsof er van alles mis was. Ze krijgt overdag afgekolfde melk en s'avonds flesvoeding. Maar ze dronk om 6 uur 100cc afgekolfde (normaal 130 cc) en heeft gehuild tot de volgende fles.. Maar omdat wij niet meer wisten wat we moesten doen om haar te troosten dachten wij om 20.15 uur, we geven haar alvast dr fles (21.00 fles). Ze heeft maar 60 cc gedronken en huilde tijdens het drinken ook streeds. Daarna is ze ook onrustig gebleven en kreeg om 23.00 opnieuw de fles. Hierbij is ze bij 20cc helemaal in slaap gevallen! Is dit cluster gedrag denk je? En wat moetnik nu doen. Zal ik afwacten tot ze weer komt voor voeding? Ik heb me wekker standaard op 2.45 uur, zodat ze de nacht fles van 03.00 uur krijgt.
Ik zou haar in de nacht zelf laten komen. Je hoeft echt je wekker niet meer te zetten, ze kan heel goed zelf aangeven wanneer ze honger heeft. Ze drinkt niet aan de borst, begrijp ik? Want dat kan met clustergedrag voor heel veel rust zorgen. Lijkt me ook zwaar, fulltime kolven.
Zou ook echt geen wekker meer gaan zetten 's nachts... (heb ik hier overigens nooit gedaan) Ip moet je kindje nu goed zelf aan kunnen geven wanneer het een voeding wil en zich dus zelf melden. Zeker na zo'n onrustige avond zou ik haar gewoon laten slapen tot ze zich zelf meldt. (tenzij ze natuurlijk nog veel te licht is of andere medische reden heeft dat je nog een wekker zet???) Of het clustergedrag is weet ik niet, want dan zou ze eerder tevreden zijn als ze weer mocht drinken. Lijkt mij eerder dat ze ergens last van had (krampjes oid), omdat ze ook zo weinig/kort drinkt als je een fles geeft. Althans, als ze hier wilde clusteren dan was ze tevreden zolang ze aan de borst lag...
klinkt als een regeldag. Dan gaan ze idd s avonds clusteren. de borstvoeding veranderd door dit drink gedrag. Het lichaam krijgt op die manier een seintje van 'he de BV moet worden aangepast'. op dit soort momenten is het verstandig om puur op vraag te voeden. Dus geen wekker zetten maar geven wanneer ze eraan toe is. Zorg wel dat je er snachts niet teveel tijd tussen laat zitten. Liefs Muis