15 maanden en niet willen eten! HELP

Discussie in 'Voeding' gestart door Isis26, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik wordt gek van mijn zoontje en zijn eet momenten. Vooral de lunch is drama. Brood gaat er gewoon niet in! Hij wil het opeens echt niet meer. Zelf laten eten is ook geen optie omdat hij gaat spelen met zijn eten en het niet op eet. Ja misschien 15 minnuten laten als alles op de tafel is uitgesmeerd en op de grond is gegooid.

Is dit een fase? Wordt er echt niet goed van.....Op het kdv eet hij trouwens wel zelf in 1 keer zijn broodje :(

Iemand tips

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien kun je een keer iets anders aanbieden dan brood? Misschien een cracker, krentebolletje, broodje oid. Zou verder toch proberen om hem ook wat zelf te laten eten, door te spelen leert ie het wel.

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Probeer dat ook wel eens maar ben ook 30 weken zwanger nu en heb BI dus kan ook niet constant alles om hem heen opruimen. Het eerste wat hij doet is zijn bord omkeren en dan de stukjes uitsmeren of de tafel of op de grond gooien. En de stukjes die hij dan al in zijn mond doet spuugt hij later dan uit om ook weer uit te smeren. Van mij hoeft het niet super netjes te gaan hoor maar dit gaat me dan te ver. Ook kan ik hem dan geen jam/chocopasta/vruchtenhagel/ smeerkaas etc geven omdat het dan zo'n troep word.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien proberen zelf te laten eten met een krentebolletje of gewoon een droge boterham (geef je hem de droge stukjes en geef jij er wat stukjes met beleg tussendoor), dat geeft iets minder troep.

5. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Suus heeft ook van die periodes. Ben er wel achter gekomen dat je er totaal geen aandacht aan moet besteden..ik geef haar een bordje met stukjes brood en dan moet ze maar kijken of ze het opeet ofniet..dan probeer ik tussendoor een stukje brood in haar mondje te doen..maar soms eet ze dan bijna niks, maar ja dat is dan maar zo als ze niet hoeft dan hoeft ze niet;) geef ik een tussendoortje extra8)

Heb ook wel gemerkt als ze een aantal dagen niet goed eet dat ze dan ineens een dag weer wel heel goed eet..Suus heeft nu een periode dat ze geen melk drinkt dat is ook erg fijn haha niet maar ja probeer dan altijd maar weer iets te verzinnen..geef haar nu een bakje yoghurt naar haar broodje en savonds voor het slapen gaan geef ik ook een kommetje yoghurt zo komt ze toch weer aan de melkvoorraad.

6. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Oh, Lars heeft het nu ook (ook 15 maand). Maar dan voornamelijk met het avondeten. Hij is toch al geen grote eter, maar maakt het nu wel erg bont, met maximaal 5 hapjes per keer. Er kan dan zo ook weer 1 of 2 dagen tussen zitten dat hij wel goed eet. En dat betekend dan (afgelopen maandag was dat), 1 kleine aardappel en een halve slavink. Groente liet hij staan, maar een andere keer eet hij zijn groente wel en het vlees niet...
    Zijn toetje wil hij altijd wel eten, dus dat geeft in ieder geval iets vulling. En als hij dan slecht heeft gegeten krijgt hij iets meer in zijn fles voor het slapen.
    Heel frustrerend hè? Ik wil van het eten namelijk geen drama maken, maar is heel moeilijk soms!!!

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ohh hier precies hetzelfde probleem met zijn brood.
    Krentenbol gaat er wel in, maar een gewone boterham.. pff! ;)
    Het gekke is dat ie bij mijn schoonouders wel gewoon goed zijn boterham eet.
    Maar ik heb ook al vanalles geprobeerd.
    Het enige wat hier helpt, is om hem gewoon te laten spelen, zodat ik ondertussen een stukje brood in zijn mond stop.
    Dan eet ie wel.
    Misschien ook een tip?

Deel Deze Pagina