Wij krijgen begin maart een beagle pup, we hebben ons goed ingelezen over het karakter van de beagle. Het is een pittig karakter en een echte speurder. Nu heb ik een paar vragen aan de meiden met ervaring in het opvoeden van puppies. - Ik wil graag op cursus, waar moet ik op letten bij alle cursus aanbieders? - we hebben ook een kat, we willen misschien de kat boven zijn " eigen " kamertje geven waar zijn kattenbak, eten en drinken staat, zodat hij zich terug kan trekken als hij daar behoefte aan heeft. We willen dit eventueel ruim van tevoren doen. Of is dit juist niet handig. - tips voor zindelijk maken zijn ook meer dan welkom! - adviseren jullie een bench of juist niet. Verder zijn alle do's en dont's van harte welkom. Mijn man is altijd opgegroeid met honden dus weet er wel het een en ander vanaf. Consequent zijn is stap 1 . Uiteraard ga ik me nog inlezen maar advies vanuit de praktijk is ook altijd mooi meegenomen.
Wij hebben al jaren Beagles. Nu voor het eerst een ruwharige teckel en een Beagle...twee eigenwijze boeven bij elkaar! Onze Beagle kon altijd los, maar op een gegeven moment kwam het jachtinstinct zo erg naar boven dat ze twee keer is weggelopen dus nu doe ik haar niet meer los. Consequent zijn is superbelangrijk want ze zijn erg eigenwijs! Wij hebben geen bench, dat is net wat je wilt. We zijn niet op cursus geweest, zijn zelf aan de slag gegaan met de hond, maar als dit je eerste hond is kan ik je wel aanraden om op cursus te gaan want je leert er echt heel veel van! Wij hebben ook een kat! Het eten hebben we hoog gezet omdat de honden dit anders opeten. De kattenbak komen ze nooit in, als pup zijnde hebben we dit meteen afgeleerd en nu zitten ze er nooit aan/in! Leuk hoor een Beagle pup! Heb je een foto?
Ohh leuk een Beagle! Wij hebben ook een beagle, niet mee op cursus geweest maar ze heeft wel in een bench gezeten.. Ik vind het karakter van een beagle super leuk, lekker eigenwijs en ze is gewoon anders dan andere honden.. Toen onze beagle een jaar oud was heb ik echt op het punt gestaan om haar weg te doen, ik was toen zwanger en ik zag het allemaal niet meer zitten, hond super eigenwijs (veel energie) en ik met m'n hormonen! Maar wat ben ik achteraf blij dat ik het niet gedaan heb! Onze beagle is vrij rustig geworden, vindt het prima als er veel met haar gelopen wordt maar ook prima als het een klein rondje is.. (Per hond natuurlijk verschillend) onze hond schrokt ook niet met eten zoals de meeste Beagles (deed ze wel toen ze pup was) Tips met zindelijk maken is de hond meteen buiten op een grasveld zetten als ze wakker wordt, wij hebben dit nooit aangeleerd om in de tuin te doen anders blijft ze het daar doen.. (Soms doet ze het stiekem) Succes!
Wij hebben een beagle van 13 jaar, zo'n lieverd maar dat is niet altijd zo geweest. Ze kwam bij mijn vriend toen ze 5 maanden was, en hij was al de 4e eigenaar. Hij heeft haar ook wel achter het behang kunnen plakken om haar streken. Je moet inderdaad heel consequent wezen met dit ras. Ze vreten alles wat los en vast zit. We hebben haar eigenlijk ook nooit los. Ze is een keer op een dijk 2 km achter een fietsende vrouw aan gerend, bleek dat die vrouw een droge worst in de fiets tas had. Je moet niet denken dat ze terug komt! Zindelijk maken hoeft niet moeilijk te zijn, naar ieder slaapje, spelen, eten even naar buiten. Helaas ook in de nacht er soms uit. Goed opletten dan zou je het best snel kunnen leren. Je kat zou ik beneden laten, vind het zielig als je kat naar boven moet. Ze moeten toch aan elkaar wennen. De eerste week zat de kat van ons alleen maar onder de bank, later waren het de grootste maatjes van elkaar.
Hoi Hier ook een beagle😀 We kregen hem als pup en onze jongste van drie kids was toen twee. Die combi vond ik erg lastig. Een peuter die niet steeds een blok om wilde en een pup die veel energie vind. Ook hier paar x gedacht dat t niet te combineren was en hij misschien maar weg moest maar toch doorgezet. Door de vele energie en ws te weinig uitdaging/uitlaten is er veel gesneuveld in het begin😀Speelgoed, boompjes enz werd op gekauwd. En idd los eten is niet vertrouwd, ook niet op de eettafel want dan klimt ie er gewoon bovenop😂 Maar vanaf anderhalf jaar werd hij rustiger en de jongste ging naar school en toen vonden we ons ritme😀 Sochtends 40 min uitlaten en dan slaapt meneer zo de hele dag tot 16 uur. Dus super makkelijk nu. Zo af en toe heb ik hem los op nepaalde stukken. (Niet bij weilanden met hazen😀. Achteraf zou ik denk ik nu proberen om daar al als pup zijnde veel mee te oefenen op veilige plekken. Met loslopen en weer bij je komen en met lekkers belonen. Beagles doen alles voor eten😀 Ohja en vanaf pup zijnde af al ist de beste kindervriend die er bestaat!! Onze jongste noemt de hond zijn beste vriend. Maar idd consequent zijn en altijd tzelfde! Bedenk ook vantevoren of je hem op de bank wil. Erg gezellig vonden wij. Nu met net een nieuwe bank van stof met al die haren😳Maar dat is onze eigen schuld en stiekum vind ik t savonds heerlijk met aan beide kanten een hond😀 Ohja t gaat zo goed dat we sinds een half jaar er een kruising jackrussel/chihuahua erbij hebben.
Ohja wij hebben een bench voor als se even alleen zijn en snachts. En we hebben drie katten en allebei de honden gewoon laten wennen aan elkaar. Bij ons kwam het vanzwlf goed. Wij lieten ze het zelf uitzoeken.
WAHAHAHAHA geweldig!! zie het helemaal voor me Verder geen tips.. geen ervaring met het ras, gelukkig mij te eigenwijs Owja wacht! liep met onze hond door een park en wij werden lastig gevallen door een beagle. Zijn baasje had hem los laten lopen wat hij dus duidelijk niet kon... ik heb door de hele wijk gelopen met die beagle achter onze hond aan. Zijn baasje bleef maar roepen Maar naar huis gelopen en onze hond naar binnen gestuurd en toen liep hij bij verschillende buren door de tuin haha. Wat een dag was dat..... heb die hond ook nooit weer gezien. Zal wel sowieso cursus doen met je hond ongeacht ras. Is ook onwijs leuk want je hebt veel interactie met je hond. Veel plezier met jullie pup
Wij hadden vroeger een beagle, kwam bij ons als pup toen mijn zus en ik 9 en 6 waren. Het is absoluut een ras wat met kinderen kan (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk), en ook met katten gaat prima. Wij hadden op dat moment 3 katten, en later zijn er nog regelmatig kittens bij gekomen, die werden behandeld als hond haar kinderen Waar je rekening mee moet houden, het zijn van oorsprong jachthonden. Ze zullen inderdaad altijd hun neus achterna gaan! En hebben veel behoefte, zeker als ze nog wat jonger zijn, om hun energie kwijt te kunnen. Wij woonden toen nog vlak bij een natuurgebied, waar onze hond heerlijk kon uitrazen en zich uren kon vermaken. En kwam dus ook wel eens met een muisje in haar bek terug, met als hoogtepunt een houtduif Helaas zal niet elke beagle los kunnen, want ze zijn zoals genoemd stront eigenwijs. Die van ons heeft het ook regelmatig gepresteerd, als ik dacht leuk we gaan lekker wandelen, om gewoon zodra ik hem los liet, rechtsomkeert te maken. En ze wist ook zeer goed de weg naar huis. Liep je dan met een riem zonder hond, want hond zat allang al thuis voor de deur te wachten. Wij zijn gelijk met de pup op cursus geweest, ik dacht 2 keer zelfs. Zindelijk worden ik dacht door haar eerst altijd op de krant te zetten toen ze nog pup was, zodat ze niet overal in huis ging zitten. En daarna 's ochtends gelijk naar buiten, en 's avonds voor het slapen gaan. En natuurlijk nog een paar keer per dag extra. En eten staat nooit veilig...NOOIT! Sterker nog, die van ons kreeg het op een gegeven moment voor elkaar om de koelkast open te maken toen we een middagje weg waren geweest Iets lekkers op tafel? Hou je ogen erop gericht, want binnen letterlijk 1 seconde zullen ze het van tafel hebben gejat. Maar oh wat is het toch een fantastisch ras! Ze hebben zoveel ontzettend goeie kanten. Ze zijn trouw, lief, sociaal, ik kon alles met onze hond doen en ze vond het allemaal wel best (zolang het geen pijn deed uiteraard). Kittens die het leuk vonden om in haar staart te hangen? Geen probleem! Mee in de auto? Ook fantastisch! Het enige wat ze niet leuk vond was het strand, maar dat kwam omdat ze ooit was geschrokken van een grote tractor. Bos vond ze dan wel weer geweldig. Ik mis mijn beagle
Wij hebben vroeger thuis een beagle gehad, wat een ramp af en toe maar een heel erg lief beestje! Ik weet nog wel de eerste puppycursus, op een afgesloten grasveld, de riemen mochten los en onze beagle vloog ervandoor. Je zag de golden retriever pups kijken van huh, wat doet die nou? Ook een keer dat we in het bos aan het wandelen waren en we haar kwijt waren. Na een uur kwam ze ineens van achteren aanwandelen (terwijl ze voor ons uit was gelopen). We lieten haar eigenlijk alleen los in het bos, waar het redelijk veilig was. Ik durfde het ook wel eens bij een grasje langs het water maar dat was wel spannend omdat de andere kant op een woonwijk was. Toen ze ouder was ging het prima los, in het bos dan, ze liep niet meer weg (geen puf meer voor ) Oh en we hadden toen 2 katten van ongeveer 10 jaar, die zaten vaak op de kast (letterlijk dus ) maar na verloop van tijd ging het best goed. De hond heeft regelmatig een tik voor haar neus gehad Mijn ouders hebben sinds 2006 een nieuwe beagle, ik ben met haar op cursus geweest (mijn ouders willen dat niet, zo jammer) en dit is een hele andere beagle. Hier zit echt wel wat in qua leren, veel meer dan onze vorige, deze wilde echt heel graag leren. Maar toen raakte ik zwanger dus niet meer verder gegaan daarna en tja, het is toch de hond van mijn ouders . Ze eet inderdaad zo het eten van tafel en met een beetje pech ook uit je handen. In het bos gaat het heel goed, ze is weleens kwijt maar meestal blijft ze redelijk in de buurt.
Wij hebben onze beagle net afgelopen vrijdag na ruim 12 jaar in moeten laten slapen. Maar tip goed consequent zijn. Scheelt ook of je een reutje of een teefje krijgt. Onze Sjors wad een teefje en luisterde heel goed, kon los lopen alles. Met kind daarna Iers moeizamer, omdat die zich ermee bemoeide en de hond dat als spelletje zag. Naarmate ze ouder werd ruim 10 was ze wel steeds meer gefocust op eten. Daarvoor had ze nog nooit iets zomaar gepakt. Wij zijn wel op puppy cursus geweest en ook cursus a omdat ze het leuk vond en goed deed. Wij lieten haar in het bos ook lossen verstopten ons dan soms ook, zo leerde ze dat ze ons in de gaten moest houden i.p.v. andersom en dat werkte. Ze liep nooit verder dan 50m voor ons uit en wachtte op toestemming Succes er zijn geen leukere honden dan een beagle. Mis haar nu al vreselijk en zou het liefst nu al een nieuwe willen, maar lig al 2 weken in het ziekenhuis (heb gelukkig op het parkeerdek afscheid van haar mogen nemen), maar met een tweeling onderweg is dat nu niet verstandig, over 3 à 4 jaar komt er echt wel weer een hondje
Helaas gaan we morgen niet kijken, moeder hond heeft een ontstoken tepel en hoge koorts, ze willen de rust bewaren voor moeder en pups! Jammer voor ons, beter voor moeder en ukkies! Houd jullie op de hoogte