Verplicht teruggeven geadopteerde baby, resulteert in dood kindje :(

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door BabeBabe, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
  2. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik ken zo'n situatie, alleen doen de biologische ouders het supersupergoed! Zij zijn wel degelijk door enorm veel ellende gegaan om hun kind bij zich te mogen houden. De adoptie-ouders hebben geen recht om zo over de biologische ouders te praten, want ze mogen dankbaar zijn als iemand bereid is helemaal voor hún een kind te dragen, baren en af te staan. Iets mooiers kan iemand toch niet geven en meer kun je niet van iemand vragen! Voor het hebben van een kind moet je dankbaar zijn, in plaats van vinden dat je er méér recht op hebt omdat je twee auto's en een koophuis hebt, yuk.
    Het is ontzettend tragisch en enorm dom van de biologische vader, vind ik zelf. Maar goed, mijn moeder had wel alles voor elkaar toen ik kwam en die zegt mij als baby regelmatig even alleen te hebben gelaten om een boodschap te halen.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ikzelf heb er ook geen mening over, vond het allen wel heftig om te lezen zo, want inderdaad, je kent de situatie niet...

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Het stukje is te summier om er iets over te vinden.

Ik vind het voor iedereen in het stukje erg triest om mee te maken.

5. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend sneu voor alle betrokkenen. :(

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

In het filmpje wordt verteld dat het kindje levenloos in een stoel werd aangetroffen, ik denk dat de vader wel meer gedaan heeft dan het kindje alleen te laten.. Maar goed, hopelijk komen ze er precies achter hoe of wat.
    Heel triest dit!! :(

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wow :( ik schrik wel ff van zo'n heftige reactie. Begrijp je een beetje hoe het moet voelen als je het liefste wat je hebt weer wordt afgenomen, je toekomstdromen in 1 klap onderuit worden gehaald? Ik denk ook niet dat ik heel redelijk zou zijn geweest heel eerlijk gezegd. Zeker niet als het kind dan daarna na een paar maanden komt te overlijden door een van de biologische ouders.

8. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik vraag me echt af waar het kindje aan gestorven is? Een kindje sterft niet zomaar als ie even alleen thuis gelaten wordt terwijl je boodschappen doet als het goed is?

Wat een verschrikkelijke situatie, voor iedereen.

9. wasmachine

Want van de bio moeder is haar kind niet het liefste dat ze had?

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, maar zij nam ook zelf de beslissing om het kind af te staan, en dat is een moedige besluit, als je zelf weet dat je op dat moment niet voor het kind kunt zorgen en het niet kan geven wat je wilt. En daar heb ik respect voor.

En als adoptie ouder groei je daar naartoe, in overleg met de bio-ouder (want in de US is er ten alle tijden contact met de bio ouder, zij kiezen namelijk de adoptieouders) te vergelijken eigenlijk met een zwangerschap. En hoewel de bio ouder geheel in hun recht staan, lijkt het me verrekte veel pijn doen als je al die tijd denkt dat je een kind mag opvoeden, en op het laatste moment wordt dat ingetrokken. Helemaal als het kind al in je gezin was opgenomen.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja maar hoe wreed is het, als je grootste wens in vervulling gaat en dan simpelweg weer wordt afgepakt.
    Eigenlijk mag je als adoptie-ouders niet aan een kind gaan hechten in die periode, maar dat houd je niet tegen natuurlijk.
    Maar stel je maakt dit als wens-ouders meermalen mee? Hoe vaak kan je dit aan? Heftig hoor...
    En vooral in deze situatie, zo'n einde..

12. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik vind dit zo verschrikkelijk en daarom vind ik het ook vervelend dat biologisch ouders die recht nog hebben om de adoptie in bepaalde periode nog te terug te laten draaien, het gaat hier om een levend wezen :x zeker als dit de gevolg is, een kind van 4 maanden laat je niet alleen achter in huis, ik vind dat schandalig. :x

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Inderdaad!!! Het is toch logisch dat je je gaat hechten.
    Ik vind het schokkend dat die baby is overleden, hoop dat de 'vader' ( zo iemand is die titel niet waard :x) flink gestraft wordt.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Brrr wat een naar bericht weer..

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    #15 novaa, 26 apr 2014
    Laatst bewerkt: 26 apr 2014
    Er is veel te weinig informatie om hier als buitenstaander een oordeel over te vellen. Misschien waren er wel grootouders in beeld? Misschien heeft de vader het kind thuis gelaten toen er nog iemand anders in huis was? Je hebt geen idee, om dan meteen maar te concluderen dat de vader die titel niet waard is en dat het kindje overleden is ten gevolge van het terugdraaien van de adoptie. Nogal kortzichtig.

Hoe dan ook vreselijk voor alle betrokkenen.

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat vind ik ook. Vreselijk! En een maand is echt behoorlijk veel tijd om je aan zo'n kindje te hechten.

17. wasmachine

Ik zeg niet dat de adoptie-ouders er niets bij mogen voelen. Ik vind het alleen niet terecht om de biologische ouders op tv nog even een trap na te geven. Er wordt ook alleen maar gepraat over de gevoelens van de adoptie-ouders en dat vind ik raar, want ik denk dat er niets moeilijkers is dan je biologische kind afstaan/verliezen. Het is net of tienerouders minderwaardig zijn mbt hun gevoelens, maar misschien zie ik dat verkeerd hoor.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het heeft echt helemaal niets met tienerouders te maken, dat maak jij ervan. Als de bio ouders 30 jaar waren had ik het nog steeds net zo erg gevonden.

19. wasmachine

Dat heeft het wel, ze zeggen in dat filmpje: "wij hebben er zo veel voor moeten doen om een kind te adopteren, zij helemaal niets." Dat gaat wel degelijk over wie het het meest verdient om een kind te hebben.

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe dan ook verschrikkelijk.

Deel Deze Pagina