Vragen ww en kinderopvangtoeslag.

Discussion in 'De lounge' started by Dora en Boots, Aug 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hallo,

Per september is het contract van mijn man afgelopen, na 3 maanden wordt hij weer opnieuw aangenomen.
    Nou had ik daar even wat vraagjes over:
    - Krijgen we die drie maanden wel gewoon de kinderopvangtoeslag?
    Want om de kleine er voor 3 maanden af te halen en daarna weer heen te laten gaan lijkt me niet echt een goed idee.
    Mijn man heeft toen hij de ww heeft aangevraagd niet aangegeven dat hij na 3 maanden weer wordt aangenomen. Dit hebben ze hem geadviseerd vanuit het bedrijf. Lijkt mij een beetje vreemd omdat hij nu dan ook moet solliciteren?:(
    Of maakt dat niet uit?

Weet iemand of er nog andere dingen zijn waar we rekening mee moeten houden? Rechten/plichten ww, o.i.d.?

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ook al geef je het wel aan...dan moet je nog solliciteren.
    Bij mijn moeder is dit in het verleden ook twee keer zo gegaan.
    Die solliciteerde dus maar gewoon.

Ik geloof dat je gewoon kinderopvangtoeslag krijgt omdat ie dit jaar wel gewerkt heeft.
    want hij wordt dan voor 2011 weer aangenomen dus gaat het alleen om dit jaar toch?

3. Dora en Boots

Zo, jij bent snel!:)
    Hij stopt eind september en per 1 januari begint hij weer.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zo te horen willen ze onder een vaste dienst contract uit ?? ze hebben hem gaeadviseerd vanuit het bedrijf om het niet te zeggen omdat het uwv niet achterlijk is.. hun snappen ook dat ze op deze manier gewoon willen voorkomen dat hij een vast contract krijgt.. Ja hij zal als hij het niet zegt gewoon moeten sollliciteren sowieso in de ww.

Het bedrijf waar je man werkt speelt een vies spelletje..

Nu 3 maanden is sept.okt.nov. Dit betekend dan dat hij vanaf dec weer in dienst zou gaan , dan blijft de kinderopvangtoeslag gewoon van kracht als je die nu ook hebt.

Edit: vanaf jan dus. ja dan geld het ook zodra hij en jij in 2011 1 dag gewerkt hebben krijgen jullie ook voor dat jaar kinderopvangtoeslag

5. Dora en Boots

Zo is het niet helemaal hoor:)
    Hij werkt nu op een afdeling waar hij niet verder kan groeien.
    Omdat het bedrijf wel ander mogelijkheden ziet voor hem, hebben ze hem dan ook een nieuw contract aangeboden met een andere (hogere) functie binnen het bedrijf. Daarin kan hij zich wel opwerken.

Omdat mijn man hier geen opleiding voor heeft willen ze natuurlijk eerst kijken hoe dit gaat. Of het werk hem ook ligt etc. Vandaar geen vast contract.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oke dat is dan nog een beetje redelijk.

nog steeds mag het eigenlijk niet, na 3 contracten is het vaste dienst . maar kan me voorstellen dat hij dit wel prima vind.

Kinderopvangtoeslag blijven jullie dus krijgen.
    Solliciteren zal hij evengoed moeten, solliciteer bij vrienden met eigen bedrijf, solliciteer op veel te hoge functie enz., solliciteer bij het bedrijf zelf.. en dan sturen naar iemand die weet dat hij weer aangenomen gaat worden..laat ze maar een beetje helpen. hihi
    dan komt hij de sollicitaties wel door.

7. Dora en Boots

Super, bedankt voor de antwoorden!
    Was me al een beetje zorgen aan het maken, maar dat valt dus weer mee.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook intern kan een organisatie proeftijden hanteren, dus het gaat hier echt wel om onder het vaste dienstverband uit te komen.
    Hoeft overigens niet heel erg te zijn hoor, want als het moet sta je toch wel op straat.

Maar wat hier al gemeld werd, je man is verplicht om te solliciteren. Het bedrijf kan ook ineens besluiten om hem toch maar niet meer terug in dienst te nemen.

Share This Page