Hebben jullie nog veel cd's?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 15 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Hebben jullie nog veel cd's? Ik was laatst de kast aan het opruimen en heb aardig wat cd's van vroeger weggegooid, maar ook een hele stapel bewaard, al luister ik ze nooit meer, maar ja nostalgie hè. Ik vroeg me af, hebben jullie nog veel cd's of alles de container in, want tegenwoordig staat toch alles op Spotify?!

2. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Ze hangen hier aan de muur

Bijgevoegde bestanden:

Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Nee, geen enkele.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Een heeeeeleboel..

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Ik heb nog een stel cd's (vooral 90s, 00s) in de auto liggen, al heb ik meestal de radio aan.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Een paar voor de kinderen in de auto (Kinderen voor Kinderen, Kids top weet-ik-het-hoeveel).

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Een hele lading nog, meeste zijn nu collectors editions geworden. Maar geen verzamel cd's ofzo van de top 100.

Wel een verzamelbox klassiek en oude muziek (van die super bekende nummers die je op keyboard en gitaar mee kan spelen, wel zo handig als de koters het keyboard en de gitaar ineens ontdekken)

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    0 :rolleyes:

9. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Niks meer, ook geen DVD's

10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Alleen een paar voor de jongste, verder niks meer.

11. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Ja, en in onze vorige auto was de cd speler kapot dus gebruikte we een discman en audiojack snoertje om ze af te spelen.

CD's hebben soms ook dat OH JA dat vond ik leuk! Gevoel, nummers die je op Spotify niet snel zou opzoeken omdat je er niet meer aan denkt, maar als je dan door het rek gaat kom je toch weer mooie dingen tegen.

En we hebben een platenspeler tegenwoordig.
    Vind het leuker om een cd'tje of LP op te zetten in het weekend / tijdens het huishouden dan Spotify.

Het is dan onze huidige auto geen cd speler heeft maar het liefst zet ik op vakantie gewoon die zomerhits jaren 80 cd van mijn ouders op :D

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Ja, een kleine selectie ligt beneden (stof te happen, ik pak ze nooit… want spotify), de rest zit in een doos op zolder, en de kinderen hebben nog een paar cd’s (en mijn oudste heeft mijn oude cd-speler op haar kamer).

Weggooien of weggeven wil ik allebei niet, dus dan maar zo… Misschien zet ik ze ooit mooi neer op zolder, met cd-speler erbij.

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ja en ik koop ze zelfs nog.

Fruity90 vindt dit leuk.
  14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Ik heb nog een bak met cd’s van mijn favoriete bands. Inderdaad vanwege nostalgie, kan er nog geen afstand van doen. Daarbij heb ik in mijn suto nog een ouderwetse cd-speler. Dus ze komen nog van pas.
    En als er nog een nieuw album van Pearl Jam uitkomt, koop ik die zelfs nog :roflmao:

Dvd’s zijn wel allemaal al de deur uit.

15. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Hier een hele verzameling cd’s van mijn man en van mij van vroeger. En daarnaast een bescheiden collectie lp’s van mijn man en een grote collectie dvd’s en blue rays van hem. En een enorme boekenverzameling… mijn man is echt een muziek en film liefhebber, ook een hele brede smaak. En qua films is echt niet alles makkelijk te vinden digitaal of je moet 10 verschillende streamingdiensten hebben.
    We hebben wel een tijd geleden wat uitgezocht en weggedaan naar de kringloop.

16. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Ik heb nog geen afstand gedaan van mijn cd's.

Ik heb vooral cd's die ik samen met een vriendin zelf samenstelde en dan voor 10 gulden bij iemand met een brander kocht. Ik wil er eens voor gaan zitten en de liedjes per CD in een Spotify playlist zetten. Ik heb al die liedjes zo grijs gedraaid, een en al nostalgie.

Zo heb ik ook nog wat videobanden liggen ik ook ooit eens wil laten digitaliseren. Misschien een goed taakje voor de zomervakantie (dat denk ik al heel wat zomervakanties:roflmao:, net zoals het maken van fotoboeken).

nizzie86 vindt dit leuk.
  17. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Heb een map met cd's in de auto liggen. Laatst zelfs nog een cd gebrand voor in de auto :D Thuis luister ik nooit cd's. Dan altijd radio aan via de tv of youtube.

18. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Jaa, hier een auto met alleen radio en cd/dvd.
    Maar ik "maak" ze vaak zelf. :oops:

19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nu ja, eigenlijk best wel.
    En dan vooral m’n man. Dus heb laatst geopperd of het niet eens tijd wordt om ze weg te doen.
    Toen kwam ie er zelf al mee dat ie eigenlijk alleen nog (via) Spotify luistert.

Ik hou gewoon niet van ‘troep’ en troep is in mijn ogen iets wat je te lang niet gebruikt en 99,9% ook niet meer gáát gebruiken.

Zo eens in de zoveel tijd krijg ik gewoon jeukende handen die zin hebben om een heeeeele hoop in de kliko te gooien.

Leuk zijstraatje: we hebben het weleens over verhuizen. Vooral beneden is erg krap zo met twee jonge kids, maar buiten dat hebben we hier alles wat ons hartje begeert, dus van echt concréét kijken/ verhuizen is geen sprake vooralsnog.
    Over één ding zijn we het eens: hoe meer ruimte je hebt, hoe meer spullen je koopt.
    Dus wat dat betreft zouden we wel in een tiny house willen wonen (maar momenteel voor ons niet te doen met twee jonge kids).

Edit: thuis draaien we vooral een jaren ‘80 zender en soms zetten we een CD van onszelf op, meestal als er niemand anders in huis is (dus je écht naar de muziek kan luisteren).

In de auto draai ik alleen maar CD’s.
    Ik heb zo’n t*f*shekel aan dat geouwehoer ieder half uur van die DJ’s :mad:

mausi vindt dit leuk.
  20. Louloute

Louloute Niet meer actief

Nee helemaal niks haha
    We hebben wel een stuk of 10 vinylplaten
    Voor de rest gebruik ik spotify premium en dan mijn favo liedjes automatisch downloaden op m’n tel :)

Deel Deze Pagina