Gezinsauto

Discussie in 'De lounge' gestart door mdlm, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mdlm

mdlm Actief lid

19 mei 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij willen graag een derde kindje. Dit betekent dat als het binnen nu en jaar raak is we dan 3 kindjes hebben onder de 5. Dus we moeten drie stoelen op de achterbank kwijt kunnen en daarbij willen we veel kofferruimte. Weten jullie hiervoor de ideale auto? Willen wel drie 3 punt gordels.

Groetjes mdlm,

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Open Vectra of ford Mondeo station? Ik weet zo uit mijn hoofd dat dit ruime auto's zijn met veel kofferruimte

Hogere auto's; zafira, touran, altea xl, s-Max/c-max

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #3 Hippo89, 20 dec 2014
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
    Wij hebben drie kinderen onder de 5 en redden het prima met 3 kids op de achterbank met een kleine mazda 2

1 zitverhoger in het midden voor onze zoon 1 zitverhoger met rugleuning voor onze dochter en 1 autostoel voor onze jongste

Echter nu onZe zoon op voetbal zit en op zwemmen en en ze beide vriendjes en vriendinnetjes mee naar huis willen nemen van school vinden wij een 7 zitter wel ideaal, wij hebben ons oog op de mazda 5 Laten vallen, grote kofferbak waar je 2 stoelen in en uit kan klappen
    En er passen dezelfde drie zitjes als we nu hebben in

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier 307 sw super blij mee en de kids vinden het panorama dak fantastisch haha

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier een peugeot 308 sw en daar past het ook in!

6. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Onze Audi A3 hebben we uit de bijtelling gehaald (althans, dat gaat gebeuren per 1 januari). Wij hebben er een privé auto voor in de plaats gekocht en dat is een Opel Zafira. Ik rijd er sinds begin december mee. Hebben 2 kinderen en bij mijn verloofde begint het nu ook weer te kriebelen ;).

Daarnaast hebben wij een hond (kruising Hollandse herder met een Duitse staande draadhaar).

Genoeg ruimte, fijne auto, vooruit- achteruit- en inparkeren valt reuze mee, ondanks de grote auto. Heb met de audi nog veel moeite met achteruit en inparkeren. Ik vind het fijn om een hoge auto te hebben (reuma).

Nadeel is wel: Wegenbelasting en verbruik aan de hoge kant. Wegenbelasting (Zuid Holland is een dure provincie) €72 per maand. Auto rijdt gemiddeld 1 op 12,5 (snelweg en stadsverkeer afgewisseld).

Wat ook goede opties zijn, zijn Ford Focus, Ford Mondeo, Opel Astra, Volkswagen Touran, Skoda superb, Skoda Octavia, Dacia Duster, Dacia Logan (ieder zijn ding, ik vind het geen mooie auto maar dat is mijn mening)

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Peugeot 307 sw, 308 sw en 5008 daar passen 3 zitjes op de achterbank. En idd het panoramadak vinden de kinderen geweldig.

8. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Wij hebben vanaf het moment dat we 3 kinderen hadden, alleen nog in stationwagons gereden.
    Volkswagen Passat, Audi A4, Mercedes E.
    Alle 3 fijne auto's maar best duur in aanschaf.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hebben die stations drie volwaardige gordels achterin?
    onze vorige station niet, die had in het midden alleen zo een buikgordel dus kon geen axicosi of autostoel veilig bevestigd worden.
    Hebben nu een brede hoge auto met echt drie stoelen met drie complete gordels achterin.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ford focus sw heeft 3puntsgordels iig. Wij hebben hem nu een paar jaar en het is wat krap, maar wel goed te doen met 3 kids. Het nieuwste model schijnt wel smaller te zijn achterin.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben een Skoda Octavia als gezinsauto, lekker ruim en voldoende kofferbakruimte. Is een station.
    Drie 'gewone' gordels achterin.
    Verder een heerlijke auto om in te rijden.

12. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij rijden sinds kort een Opel meriva. Drie volwaardige zitplaatsen achterin, een ruime kofferbak en hoge instap. In onze Vectra paste echt geen drie stoeltjes op de achterbank.

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Meid,
    Binnenkort hier hetzelfde.
    Wik reden een BMW station maar daar passen geen tobi, romer en mc in.
    Volvo v70 geprobeerd, erg krap!
    Vw. Passat idem.

Enige die echt goed passen: ford s max
    Volkswagen touran. Drie aparte stoelen is echt een must!

Voor het oog minder maar veilig en handig in gebruik. Even een paar jaar in een mindere auto, nouja..

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nouja zeg. Ik vind het prima auto's ;)

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Toyota Corolla Verso, echt drie aparte stoelen, ruime auto en ook nog eens van prima kwaliteit.

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wij hebben een renault megane grand tour station, erg fijne ruime auto.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wahahaha waarom zijn vw en ford mindere auto's?? 😂 wist je dat bijv Audi 1 van de merken is met de meeste motorische problemen.

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben een astra station, ruim maar mag nog wel ietsje ruimer.
    volgende word waarschijnlijk een insignia station.

19. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik denk dat ze meer doelt op hoe de auto er uit ziet.
    Wij hebben geen 3 kinderen maar een "standaard" auto is idd lastig om daar 3 stoeltjes in kwijt te kunnen dan kom je al gauw in een auto die voor het oog misschien niet zo mooi is. Maar ach het brengt je wel van a naar b. En dat zeg ik als liefhebber van mooie auto's ;)

20. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Wij hebben een Ford Focus stationwagen. Deze hadden we net een maandje toen ik ontdekten dat ik zwanger was van de 3e.
    De Focus lukt wel met 3 kinderen maar het is wel een gedoe. Wij willen nu graag een Ford Mondeo of een Hyundai i40. Die hebben veel ruimte bij de achterbank

Deel Deze Pagina