Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'De lounge' started by happyglow, Jan 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Er parkeren constant auto's voor onze poortdeur. Zo dicht dat ik er niet meer uitkan met de fiets laat staan met de bolderwagen of duowagen. Dit betekend dat ik vaak moet lopen met kindjes van 1 en 2 tot ik buiten de wagen uit moet vouwen en ze er dan pas in moet zetten. Ik word er echt gek van.

Heb de buurtcomissie (die vrouw woont toevallig hier tegenover) gevraagd wat ik hieraan moet doen want dit is niet veilig voor de kinderen uiteraard. Deze beloofde na overleg met de gemeente dat er paaltjes zouden komen tegen het parkeren. Dit was al een jaar terug en elke keer als we erom vragen zeggen ze dat ze eraan komen maar er blijven steeds auto's voor de deur parkeren.

Er hangt nu een bord aan de deur met "NIET PARKEREN" maar mensen kijken er niet eens naar...

Nu parkeert er weer een auto voor mn poortdeur en ik zit me nu al op te vreten over hoe ik het morgen moet doen...

Het zijn steeds andere auto's dus kan er ook geen bepaalde mensen op aanspreken.

Iemand een idee wat ik nog niet heb bedacht? Word hier zo moedeloos van... :(

2. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Lastig..geen idee eigenlijk. Misschien zelf eens bij de gemeente informeren hoe het ervoor staat?

3. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Ik zou idd zelf contact opnemen met de gemeente.
    Zij kunnen je vaak verder helpen.

4. Onlyjustme

Nov 29, 2013
    55
    0
    0
    Oldenzaal
    De gemeente zelf bellen? Zou in ieder geval denk ik iets neer zetten wat het voorkomt dat er geparkeerd kan worden, zoals de otto of iets dergelijk.

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Ik heb al een keer een mail gestuurd en opgesteld samen met die vrouw van de buurtcomissie en deze naar de juiste persoon van de gemeente gestuurd, ook de urgentie van de paaltjes erin gezet... Kan ik nog meer doen dan?

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Wel eens erover gedacht om iets neer te zetten maar vermoed dat de jongeren dit toch weer mee slepen als ze melig zijn in de avond. Woon vlakbij een middelbare school...

7. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    Voor zolang grote bloempotten neerzetten? Of ergens vragen voor zo'n stenen balkjes? Die ze vaak voor parkeerplaatsen hebben.. die moeten vast wel ergens te krijgen zijn.

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Welke bedoel je dan? Kunnen deze niet weggehaald worden door jongeren die denken leuk te zijn?

9. Onlyjustme

Nov 29, 2013
    55
    0
    0
    Oldenzaal
    Als je 's avonds nou niet weg hoeft kan je het dan niet weg halen of word er 's avonds ook druk geparkeerd daar? Misschien toch even bellen en desnoods persoonlijk een afspraak maken op het gemeentehuis. Als jij er namelijk verder geen druk achter zet doet de ambtenaar het ook niet :)

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Briefje/flyer onder de ruitenwissers? Doe je misschien 20x, maar dan weet iedereen het toch?

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Zelf strepen (kruis) neerzetten.
    Mijn oom heeft dit ook gedaan.
    De politie en gemeente deden er niet zo moeilijk over, ze vonden het eigenlijk best wel grappig.

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Het is juist in de avond. er zijn te weinig parkeerplekken waardoor er op de stoepen geparkeerd word op het moment dat iedereen uit zijn werk komt... En deze auto's staan er smorgens nog als ik met de hele gang naar de scholen moet om kinderen weg te brengen... Het is echt geen pretje om met 6 kinderen te stuntelen voor de poort... heb een baby in de draagzak, 2 peuters die ik in de kinderwagen moet zetten en dan nog 3 kinderen die helemaal druk zijn omdat ze als we snel zijn nog even op het schoolplein mogen spelen. vind het gewoon een gevaarlijke situatie op deze manier. Als de auto's er niet staan kan ik de peuters binnen alvast vast zetten en kan ik direct met de schoolgaande kinderen meelopen ipv druk met peuters te zijn waardoor ik niet op hen kan letten. ze luisteren wel hoor maar er zal maar iets gebeuren omdat ik met 2 peuters bezig ben... vreselijke gedachte...

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Bij kenissen gebeurde dit ook constant.... Uiteindelijk hebben ze twee hele grote zware bloembakken neergezet zodat auto's er niet meer kunnen parkeren, maar ze er zelf wel gewoon (met de fiets) uit kunnen.

14. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Hoop dat ze hier ook zo zijn... Moet ik dat dan half op de stoep doen en half op de straat ofzo? (ze staan namelijk half op de stoep) En met wat moet ik dat dan maken? Lijkt me niet met stoepkrijt :D

15. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Dat gaat helaas niet, de stoep zelf is al vrij smal waardoor ik in feite mezelf blokkeer dan. een biels is dan wel weer mogelijk op de stoep maar daar parkeren ze dus gewoon overheen. (al gedaan)

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dan zit et toch spontaan een enorme kras op de auto! Tsja perongelijk met de fiets gebeurd want ja jij MOET er lang kunnen... kijken hoe lang die er dan nog staat!

Mijn ouders hebben een plein achter. Vroeger was dit tuin. Tis dus eigen grond maar met recht van overpad. Nu zetten er iemand constant zn auto voor de poort en garage deur... ze hebben nu een bordje hangen maar dan nog... gemeente doet er niks aan... doen ze het weer dan maken we "perongelijk" de garagedeur van binnenuit open... tsja het moet maar is afgelopen zijn. Normaal met de mensen praten lukt ook niet.

17. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik zou gewoon zelf naar de balie van de gemeente gaan.

18. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Kun je niet een paar stoeptegels recht overeind zetten, een klein stukje de grond in? Dan lukt het parkeren ook niet zo makkelijk en lezen mensen misschien jouw bordje.

19. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    Heb je een foto van hoe het eruit ziet? Jou poort. De straat. Stoep en waar ze parkeren... en waar ze wettelijk mogen parkeren. .

Kunnen we beter advies geven

20. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Oow hihi nee dan zou ik het niet doen, als het een stoep is bij jullie.
    Denk niet dat ze dat kunnen waarderen.
    Mijn oom woont in een soort van steeg, dus niet echt een weg maar meer een straatje.
    Op sommige plekken (bij uitritten) stonden al strepen, en hij had zo'n speciaal markeerapparaat waardoor het ook net echt leek.

Ooh ik zou me er ook echt rot aan irriteren.
    Wij hebben dat hier ook (maar gelukkig geen poort), dat mensen hun auto half op de stoep parkeren en dan met draaiende motors zo gerust een half uur blijven staan, terwijl er 10 meter verderop gewoon een parkeerplaats is:x,
    Wij hebben ook geen voortuin dus het is rete irritant, lijkt net of die auto's gewoon in de woonkamer staan.
    Ook is het vervelend als je zelf niet voor je deur kunt parkeren, terwijl je een tweeling (die nog niet kunnen lopen) achterin hebt zitten.
    Sorry genoeg geklaag nu van mijn kant:p:D haha.

Ik zou denk ik dan inderdaad iets neerzetten, van grote bloempotten of zo.

Share This Page