Box met matras of speelkleed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Momma, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Heel graag jullie ervaring? We gaan komende week een box kopen voor in de woonkamer,nu zie ik dat je een speelkleed ervoor kan kopen maar heb vaak bij mensen thuis gemerkt dat de baby toch op een redelijke harde bodem ligt dan. Vervolgens worden ze groter gaan ze spelen in de box en het kleedje schuift sale kanten op baby gaat er mee spelen en onder liggen etc. Een matras voor de box verkopen ze ook zie ik en lijkt mij zeker lekker zacht voor de baby en dat die niet schuift als ze erin gaan spelen.
    Wat zijn jullie ervaringen met deze twee? Waar gaat je voorkeur Naar uit? Ook zag ik die speelkleed van plastic buitenkant die een beetje gevoerd is, blijft deze ook lekker liggen tijdens spelen? Graag jullie ervaringen !

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb een boxmatras met dun boxkleed erop. Vind alleen zo'n boxkleed wel erg hard idd. Bij mijn andere kinderen had ik nog niet zo'n matras en deed er dan wel een extra boxkleed of deken onder maar dat ging snel glijden.

Ben wel erg blij met het matras, was ook niet duur. Doe er dus wel een boxkleed op die ik kan wassen.

3. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Wij hebben een box met matras en boxkleed gekocht. Dit omdat het me zo hard leek om op te slapen voor het kindje. Nog even kijken of het bevalt want ze is er natuurlijk nog niet. Ik geloof dat ons boxkleed duurder was dan het matras maar zelfs dat viel goed mee bij babydump.

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Wij hadden een soort dun matje erin en daar bovenop een dik boxkleed van nijntje. Sliep dochter heerlijk op!

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben 2dehands een box gekocht, hier zat een matras bij en 2 boxkleden, die redelijk zacht aanvoelen
    Dus ik leg het gewoon over elkaar dan

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hier ook een boxmatras met boxkleed. Alleen een kleed vind ik toch wel hard.

7. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een tijdlang getwijfeld of we nou een boxkleed moeten nemen of een boxmatrasje. Inmiddels zijn we er over uit dat we toch voor een boxmatrasje gaan. Laatst waren we bij de babydump, waar we heel duidelijk het verschil konden voelen. Zelfs met de meest dikke boxkleden vond ik het nog hard en oncomfortabel aanvoelen. Je voelt die harde houtenbodem er gewoon doorheen. Nou weegt een baby natuurlijk nog niet veel. Duur zijn die matrasjes alleen niet en zelf lig je toch ook veel liever op een zachte in plaats van een harde ondergrond. Waarschijnlijk zullen ze ook best veel tijd in de box door brengen. Ik voel zelf dus het meeste voor zo'n matrasje. Dat voelt meteen heel anders aan.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Box overgenomen van nicht en daar lag zo'n kunsttof mat in... daarbovenop hadden we een boxkleed liggen wat wasbaar was. Was toch net wat comfortabeler voor de kleintjes.

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb het dunste boxmatrasje bij de baby dump gekocht (. Deze op maat geknipt (heb een afwijkend formaat box), en zelf een hoes erom heen gemaakt. Ideaal. Zacht genoeg, makkelijk te wassen hoes, en het schuift geen kant op. Past perfect in de box. Hierdoor kan mijn zoontje rollen en spelen, zonder dat er iets gebeurd.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb beiden gekocht. Kleed + matras. Vind zo een matras echt wel handig. Vrienden van me wouden het niet kopen en nu hebben ze mijn matras gevraagd, haha. Was toch te hard enkel zo een kleed en kleintje begon idd uit te schuiven bij het willen rechtstaan.

11. rijkdom

rijkdom Lid

14 jun 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een matje voor onder het kleed geknipt van een kampeermatje (va 5,00).

12. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bestaande matras op maat geknipt en gemaakt door mn ma. Dat is al voldoende als hij dik genoeg is maar leg er soms ook n kleedje op.

13. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier een box met matras en boxkleed. Ze ligt er heerlijk in. :D
    Ligt nu heerlijk te slapen.
    Vond alleen een boxkleed erg hard.

14. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Hier alleen een kleed. Het reguliere kleed is lekker dik en zacht maar als dat in de was moet dan hebben we een iets dunner kleed maar dat was zeker toen mevrouw begon om te rollen en nog wel eens met haar hoofd bonkte te dun. Als ze bij vrienden in de box zit die wel een matras hebben staat ze gelijk te springen alsof ze op de trampoline staat en lijkt ze in het algemeen ook wat minder stabiel te staan.

15. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Dyson: dat vind ik dus ook. Dikke boxmatras is vast heerlijk voor de eerste paar maand om te liggen. Maar als ze gaan staan dan zinkt lijkt mij de voetjes erin en gaan ze scheef staan.

Ik heb gewoon zo'n afdekmatrasje met boxkleedjes erop. Vaak meer dan 1 dan wel aangezien ik dunne heb. Wil dit keer een wat dikkere boxkleed aanschaffen.

16. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vriendin vroeg dit aan de kraamzorg met de intake. Als ze gaan staan, moet het matras er inderdaad weer onder uit voor meer stabiliteit.
    En voordat ze gaan staan wegen ze nog zo weinig dat het ook niet heel veel meerwaarde heeft. Kortom, gewoon een goed boxkleed is ook prima!

17. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het een na dikste matrasje van babydump. En daarover nog een dik boxkleed van isi mini. Vind het anders zo hard !

18. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hier bij de eerste alleen een boxkleed gehad. En de matras niet eens gemist. Slapen deed mijn zoontje niet in de box, deze is om in te spelen ben ik altijd van mening geweest, en nog steeds. Maar alleen een kleed vind ik dus afdoende.

19. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide, vind alleen een boxlkleed erg hard.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Wij hebben een vrij dik boxkleed in de box. Maar in principe is de box hierniet om in te slapen. Mijn dochtertje viel wel eens in slaap in de box en dan liet ik haar lekker liggen, maar dat kan ook prima op het boxkleed wat we hebben.

Daarnaast hebben we een groot speelkleed voor op de grond.

Deel Deze Pagina