Meiden ik heb jullie mening nodig..... Wij hebben momenteel maar 2 slaapkamers op de 1e verdieping en nog een zolderkamer waar we een slaapkamer van kunnen maken. Ml en ik hadden bedacht dat we zoonlief (van bijna 3) de kamer op zolder zouden geven en dan van zijn slaapkamer nu de babykamer maken. De baby komt de eerste maanden wel bij ons op de kamer slapen maar goed.... Nu kwam ml in een keer met het idee om de baby na een half jaar op de zolderkamer te leggen en zoonlief op zijn eigen kamertje nu te laten liggen. Dit omdat zl momenteel zelf de gang op kan lopen en dan als hij naar zolder moet kan dit niet meer ivm traphekje voor de trap.... Nu zouden we ook zelf nog naar zolder kunnen gaan en de kindjes dus allebei op de 1e verdieping leggen...(moet er in onze huidige slaapkamer een wandje geplaatst worden) Maar we zouden ook nog onze slaapkamer nu kunnen splitsen in 2 kamertjes voor de kinders en dan de slaapkamer van zl nu wordt onze slaapkamer. Bij deze optie moeten we ook van de hele 1e verdieping het laminaat opnieuw leggen omdat we een kastenwand momenteel in de slaapkamer hebben waar het laminaat dus niet in is gelegd... Sorry als het wat onsamenhangend overkomt wat denken jullie??
Wij zijn net van zolder verhuisd naar de eerste verdieping (wij hebben wel 3 slaapkamers) waarom? Omdat ik het idee wat met brand of inbraak niet prettig vindt dan ben ik zo ver bij ze vandaan. Dus ik zou kiezen voor alles op 1 verdieping.
Wij hebben de eerste verdieping ook een verbouwing gehad..1 grote slaapkamer gesplitst in 2 kamertjes..1 babykamer en 1 voorlopig logeer/rommelkamer..gaan we in de toekomst gebruiken voor de 2e kost hoop energie maar was de moeite waard slapen zelf ook op de eerste verdieping
Wij hebben 3 kamers op de eerste verdieping en een zolderkamer echter door mijn werk is 1 kamer op de eerste verdieping daarvoor bestemd. Dit kan niet anders want hier slapen de kindjes in ( ben gastouder) Onze zoon is nu naar zolder en het gaat super goed. Heeft geen moment last gehad en tot nu toe ook geen nare ervaring van onze kant. De kleine komt in mei en krijgt nu dus zijn oude kamer. Inmiddels al helemaal klaar zodat zoonlief niet het idee heeft dat hij zijn kamer moest afstaan. Hij geniet van zijn kamer is er echt heel trots op! Ik zou dus voor de eerste optie gaan, zoon op de zolder. Ook voor de toekomst toch erg fijn. Dan hebben jullie allemaal een ruime kamer en scheelt een hoop gedoe.
Bedankt voor jullie reacties... Voorlopig laten we alles bij het oude want de baby komt wanneer hij/zij geboren is in october toch het eerste half jaar bij ons op de kamer liggen. Daarna kijken we wat we doen maar hoogstwaarschijnlijk gaat de oudste dan naar de zolder toe. Mij lijkt het ook onzettend gaaf voor hem dat hij dan zo'n stoere kamer op zolder krijgt (vond ik vroeger ook altijd helemaal geweldig)
Onze zoon gaat ook naar zolder maar hij is wel al bijna 9. Ik vind 3jaar wel erg jong voor de zolder. Persoonlijk zou de kamer laten delen of de jongste het eerste jaar bij jullie op de kamer laten slapen.