jasje wel of niet nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door FutureMama81, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik ben over een kleine 4 weken uitgerekend. Nu heb ik voor de kleine een gewoon simpel pakje en voor het vervoer een lodger wrapper waar ik hem/haar in wikkel. Moet hieronder ook nog een jasje? Kindje komt eigenlijk amper buiten omdat je de auto voor kan rijden bij het ziekenhuis.

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik zou het toch wel doen. Een pasgeboren baby kan zo vreselijk snel afkoelen :s

3. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb wel een jasje ingepakt. Dus nu heb ik een romper een pakje een mutsje en slofjes voor hem. Heb ook een badcape klaarliggen op de maxicosi. Ik weet ook niet of het genoeg is hoor, maar ja veel meer kan ik kruimel niet aangeven volgens mij. Suc6 met de laatste loodjes

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij hoeft het niet, als je eventueel nog iets meeneemt -dekentje- dunne wikkeldoek, dan gaat het zo wel. Je kan ook kiezen voor een vestje.
    Is wat minder stug als een jasje.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik had het niet gedaan en ik kreeg echt op mijn kop van de verpleegkundige, mijn vriend moest bijna een jasje gaan halen!!! Misschien idd een vestje meenemen, kun je altijd nog beslissen om het uit te laten.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb gewoon een lekker vestje en een omslagdoek.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Ik zou voor een vestje gaan. Veel makkelijker dan een jasje, maar wel lekker warm.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
  9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Oeps....link doet het niet.
    Moet je even knippen en plakken in de adresbalk.

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

In ieder geval zeker een mutsje en slofjes. Ik zou ook een vestje doen. Baby;s koelen echt super snel af en de verwarming van je auto doet het tenslotte ook niet meteen de eerste sec. Ook een extra dekentje om erover te doen.

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Idd een wat dikker vestje. Ik neem aan dat je dadelijk ook met de kleine buiten wilt gaan wandelen. Ook dan is het aan te raden om gewoon een vestje/jasje aan te doen. En daaroverheen dan de deken. Die kleintjes zijn zo kwetsbaar.

12. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Heb er vandaag 1 van m'n moeder gekregen :) thanks voor de tips!

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    mijn schoonmoeder had bij allebei de meiden een vestje gebreid. Wel wat ouderwets misschien maar erg schattig en vooral heel praktisch!! Ze trekken makkelijk aan, want die kleine armpjes ergens inwurmen vond ik altijd een hele opgaaf

14. BoBam

BoBam Niet meer actief

een lekkere warme vest en wel goed inpakken,
    helemaal als het nog zo koud is als nu

15. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wij hebben ook vestjes voor onze uk.

als we hem in de maxi cosi vervoeren heeft hij zijn gewone kleding aan (luier, romper, shirt, broek, sokjes) en zijn vestje met muts.

En daarna lekker in de voetenzak die we van te voren op warmen met een kruik.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb wel een jasje, zo'n heerlijk zacht knuffelding. En ook bij ons gaat de kleine in een lodger (shelter) in de maxicosi (weet je zeker dat je daar een wrapper in doet? dat is meer een dekentje?). Ik vind dat niet genoeg, zoals het weer nu is vriest het, en is de auto niet bepaald warm als je erin stapt.

Tip van vriendin: zet de maxicosi gewoon in je huiskamer klaar en niet vast in de auto, want dat ding wordt daar ook steenkoud. Kleintjes maken een enorme overgang van 37 graden naar rond de 20, dat is al erg genoeg ;)

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik had een fleece vestje en dat was in december. Een jas vind ik echt zo'n gedoe die heeft Quinn nu pas..daarvoor steeds een dik vest of een dikke trui extra eroverheen. En dan in de winterzak van de maxi cosi

18. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Mijn moeder heeft er gaten in gemaakt voor de gordels dus kindje kan er helemaal ingepakt in. Maar heb nu een extra jasje/vestje erbij dus moet goed genoeg zijn denk ik :)

Deel Deze Pagina