Wij gaan dan eindelijk bijna beginnen met het kamertje. Ik wil graag de muren wit verven en 1 muur gestreept(lichtblauw/wit) hebben........ Nu mijn vraagje. Hoe kunnen wij dit het beste doen. Ik wil geen schots en scheve strepen in het kamertje. Alle tips zijn welkom! Hoe hebben de meiden die ook strepen geverfd hebben, het gedaan?
Wil je verticale of horizontale strepen maken? Verticaal is makkelijk, neem een dikke metalen moer en bindt die aan een dun lang touwtje. Dit zal altijd precies recht naar beneden hangen als je het bij het plafond vasthoudt. De een houdt het touwtje vast, en de ander plakt afplaktape precies langs het touwtje op de muur. Zo is je tape mooi verticaal en kun je er langs schilderen. Voor horizontaal kun je met een waterpas werken, (kan verticaal ook trouwens) maar dat is minder handig, want een waterpas is nooit zo lang, en je moet dan toch nog voorzichtig een potloodstreep trekken en dan steeds met de waterpas op verschillende plekken kijken of het wel horizontaal is. Je kunt natuurlijk ook steeds de afstand tot de vloer of tot het plafond meten en er dan een rechte lijn langs trekken. Verder weet ik zo niets! Succes!
Bedankt voor je snelle reactie!! Wij zijn er nog niet uit of we horizontale of verticale lijnen willen. We willen ze wel breed hebben, dus geen dunne lijntjes, dat leek ons makkelijker.
je hebt van die waterpassen met een rood lichtje, die maken dan kamerbreed een rode streep waar je de tape langs kunt plakken. Die zijn dat horizontaal ook handig. Heel veel mensen hebben ze tegenwoordig want ze kosten niks meer. Lidl heeft ze zelfs gehad voor een paar euro. Verder ervan verzekeren dat verder alles recht is. Ik heb eens een mooie blok op de muur gemaakt. Helemaal strak recht. Gemeten vanaf t plafond en grond precies gelijk. Was t plafond scheef. Dus de blok recht maar leek scheef. Niemand zag t behalve ik en ik kan je vertellen dat gaat zwaar irriteren
Je kunt in de bouwmarkt speciale afplaktape kopen om scherpe lijnen te maken, werkt perfect! wel eerst de ene kleur goed laten droge voor je de ander doet! Geloof dat de tape blauw is.
Hoi,wij hebben verticale strepen gedaan met limoen en wit....Wij hebben eerst de muur helemaal wit geverfd,en daarna enkel de banen voor kleur afgetekend en afgeplakt.Wij hebben hiervoor zo'n lange goedkope plint gebruikt.De 1 houd hem vast terwijl de ander het lijntje trekt...Tape over het lijntje en kwasten maar....Succes!
Ik zou gaan voor een mooi behang met een streep die jullie mooi vinden. Denk dat het resultaat dan strakker is. Succes met klussen! Gr. Dolfijn