Wie heeft er ervaring met sluitlakens, mijn fysio adviseerde me er een aan te schaffen, nu weet ik dat Prenatal sluitlakens heeft en dat er van o.a. Motherwear sluitlakens zijn, maar wat zijn goede sluitlakens en wat kosten ze?
Ik heb er een van motherwear. Overgenomen van marktplaats voor 25 euro. Ik moet hem alleen nog gaan gebruiken.
http://www.motherwear.nl/index.php?cat=waarom zie op deze site,ik heb t ff voor je opgezocht! groetjes krulliewullie
Ik wil er ook een gaan aanschaffen. Ik zag ze op de site van motherwear voor 34,95. Laat je even weten hoe het je bevalt Loeki?
Hoi, ik heb het na de bevalling gebruikt en vond het zeer fijn. Mijn moeder had er twee zelf gemaakt van katoenen lakens en klitteband. Werkt perfect. Ik voelde me echt lekkerder doordat het allemaal strakker aanvoelde en het sluitlaken kon ook echt met de dag centimeters strakker. Verder ziet het optisch mooier uit, je lijkt meteen een stuk slanker. Bijzaak, maar toch leuk... toch.... Ik heb het de eerste week de hele tijd gedragen, daarna alleen nog maar overdag en na een week of 2 niet meer. Je buikspieren moeten ook weer aan het werk.
Die van Motherwear zijn er van XS tot XXL, welke maat kan ik het beste aanhouden? Ik zal jullie laten weten hoe het bevalt
Ik heb geen idee welke maat ik nu heb, ik hád maat 42 maar ik heb er echt wel iets bijgekregen op mijn heupen en passen gaat ook zo moeilijk van te voren
Loeki, dat van die maat vind ik een goeie vraag want ik zit met hetzelfde probleem. Ik ga het in ieder geval dinsdag bij de controle ook aan de vk vragen, die weet dat misschien ook.
Omdat mijn moeder die van mij heeft gemaakt, kan ik jullie hier niet verder mee helpen helaas. Misschien moeten jullie dat aan de mensen van die site vragen. En bij de thuiszorgwinkel verkopen ze ze ook. Misschien daar anders eens vragen.
volgens mij staat er bij de info op de site van motherware dat je de maat moet nemen die je VOOR je zwangerschap had. Dus als je 42 had dan moet je die nemen.
Misschien een domme vraag, maar hoe ziet zoiets eruit? Als een gewoon laken : En hoe draag je zoiets? Mijn collega had het er ook laatst over, en heeft er veel baat bij gehad.
het is een klein lakentje met bandjes die je op een bepaalde manier dicht moet knopen. de kraamhulp helpt je daarbij in het begin. ik heb er ook 1 via marktplaats gekocht, maar moet 'm nog gaan gebruiken. ik heb maat m gekocht, 1 maat groter, want ik ben meer dan 12 kg aangekomen en ik voel ook dat mijn bekken uit elkaar is gaan staan. de sluitlakens die bij prenatal worden verkocht, zijn ook van motherwear. naast sluitlakens zijn er ook sluitbanden. die zijn elastisch en makkelijker aan te brengen, met klitteband. maar ze kunnen ook minder strak en zijn 2e hands bijna niet te krijgen.
Het is ter ondersteuning van je buikspieren in het begin, zodat die meteen weten welke kan ze op moeten. Namelijk weer krimpen en terug naar binnen ipv naar buiten te gaan hangen. Een sluitlaken vervangt niet het doen van buikspieroefeningen, dus die moet je even goed (later) gaan doen. Verder is het ook een fijne ondersteuning van je bekken.
Overigens: als je geen sluitlaken hebt of er geen wilt kopen dan wordt er ook vaak een groter badlaken strak omheen gedraaid en met spelden vastgezet. De kraamhulp helpt hierbij en dat zit ook strak kan ik je zeggen.
Oh, een sLuitlaken hihi, ik las telkens stuitlaken hier een linkje http://www.motherwear.nl/index.php?cat=motherwear
Het kan ook ondersteuning voor bekken bieden, ik heb het nodig om mijn buikspieren in de eerste dagen na de bevalling te ontzien. Ik moet waarschijnlijk een paar dagen plat.