Ik las net als ( meestal) stille meelezer het topic over buitenaards leven. Nu was ik al een tijdje van plan om een topic te openen over een artikel dat ik een tijdje geleden las, welke gaat over paranormale voorspellingen. Deze zag ik destijds op facebook voorbij komen. Het gaat over een blinde voorspeller genaamd Baba Vanga, zij zou meerdere voorspellingen hebben gedaan, zoals een tsunami, de aanslag op het world trade centre, enz. Een aantal voorspellingen had ze al gedaan voor haar dood die na haar dood pas uit kwamen. Ik zag toen ook een hele reeks met voorspellingen welke tientallen jaren vooruit gingen, zelfs honderden jaren verder. Deze kon ik nu even niet vinden. Zelf geloof ik meestal niet in dit soort dingen, maar omdat zij al meerdere dingen heeft voorspeld die zijn uitgekomen,begon ik toch wel wat te twijfelen. Er stond onder andere bij dat er( volgens mij eind 2016) van Europa niets over zou blijven en onbewoond zou worden. Ik ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken. Meer informatie is te vinden op google, hier een voorbeeld: Wie is de blinde vrouw die de wereldpers haalt met haar voor... - Het Nieuwsblad
Voor mij is dit iets totaal anders. Het verschil zit hem voor mij in de wetenschappelijke onderbouwing waardoor dit meer neerkomt op geloven. Ik heb daar persoonlijk moeite mee, maar ik zal nooit iets uitsluiten. Ik ben niet zo arrogant dat ik kan zeggen of zulke dingen wel of niet bestaan.
Er zit inderdaad verschil in buitenaardse of paranormale dingen, maar van buitenaardse dingen weet ik te weinig af, waardoor het voor mij ook een kwestie van geloven is. Voor mij zijn het dus 2 verschillende dingen, maar wel 2 dingen waar je wel of niet in gelooft
Ik heb wel eens van haar gehoord inderdaad Ze voorspelde de derde wereldoorlog die zou begonnen in 2010 en eindigen in 2014 Ik kan 1000 voorspellingen doen, en daar komen er gegarandeerd een aantal van uit.. Dus nee, ik ben hier misschien wat te nuchter voor.
Ik geloof wel degelijk in gaven waarin het mogelijk is om een toekomst te voorspellen, maar wel éen toekomst, en niet dé toekomst. Ik geloof namelijk dat de toekomst nog helemaal niet vast ligt, en deze kan veranderen door de intentie/keuze van 1 persoon, laat staan hoeveel personen en factoren er betrokken zijn bij voorspellingen op zo'n grote schaal. Dus ik maak me hier niet zo'n zorgen om, ondanks dat ik best wil geloven dat deze vrouw (of wie dan ook) een gave heeft, ik geloof niet dat gaven allesbepalend zijn. Eerder een hulpmiddel voor als je een toekomst ziet die je niet wil, je dan de mogelijkheid hebt om anders te kiezen.
Ik kan dit niet lezen in de zin van... iemand voorspeld en je gaat er na leven. net zo iets je komt dan en zo laat te overlijden dan ga je er na leven dus deze topic vind ik luguber solly
Ik zeg niet dat zoiets niet bestaat maar voor nu geloof ik er niet in. Ik wil bewijzen. de maya's vind ik dan wel weer interessanter
Ok...ik zeg niet dat ik er zelf stellig in geloof maar ik vind sommige dingen dan wel typisch die zijn uitgekomen. En ja het zijn creepy voorspellingen maar daarom ben ik juist benieuwd naar de meningen. Dat ze nu al een bepaalde code in ons land aangeven vanwege de terreur en je ziet de voorspelling van 2016 dan ga ik me wel afvragen of er iets van waar is.
Nee ik geloof hier niet in. Ik zag net via Google ook een site met voorspellingen van haar die niet uitgekomen zijn. Dat maakt het voor mij nog ongeloofwaardiger. Wel weet ik dat mensen die plotseling blind raken, last kunnen krijgen van visuele hallucinaties. Voor mij is dit een meer geloofwaardiger verklaring voor haar visioenen dan dat deze vrouw de gehele toekomst kan voorspellen. Als je maar genoeg 'voorspelt' heb je het soms goed.
Zo'n iemand heeft al bestaan (Nostradamus). Die heeft ook een hele lijst aan voorspellingen waarbij er maar een paar (bij toeval?)van zijn uitgekomen. Zou ik hierin geloven (wat ik dus niet doe) dan zou ik me serieus afvragen wie van de 2 ik dan moet geloven aangezien hun voorspellingen niet met elkaar overeenkomen.
Voor mij is er ook een wereld van verschil tussen geloven in buitenaards leven en paranormale gaven. Zoals het gepresenteerd wordt zeg ik nu nee, daar geloof ik niet in. Maar als zo iemand mee werkt aan wetenschappelijk onderzoek en laat zien dat het klopt, dan is het een ander verhaal. Verder vraag ik me hier ook af: hoe veel dingen heeft zij voorspelt die niet zijn uitgekomen? Ik kan ook een hele lijst publiceren met dingen waarvan ik denk dat die gaan gebeuren en misschien gebeurt een deel daarvan ook. Statistisch gezien niet raar. Komt zij daar boven uit?
Ik denk dat de kans heel klein is om iets te voorspellen incl. jaartal,plaats enz. Als zij bijv. had gezegd een aanslag te voorspellen in amerika dan is de kans dat die voorspelling uit komt heel groot. Maar als je er dan het jaartal bij vermeld en de wijze waarop dan lijkt me dat gecompliceerder? Ik heb inderdaad niet gelezen over dingen die niet uit zijn gekomen, daar heb ik nergens info over gezien.
Net zoiets als Nostradamus. Die heeft dingen voorspeld die uitkwamen. Maar ook zat dingen die niet zijn uitgekomen. En voor deze dame is dat dus ook zo. Een aantal dingen kun je natuurlijk ook wel zo vaag / algemeen voorspellen dat het toch wel lijkt te kloppen. Ik durf ook wel te beweren dat er binnen nu en 150 weer een flinke oorlog zal woeden op het Europese continent. Ik kan daar niks met dit soort voorspellingen, aangezien je toch niet weet welke dingen wel of niet waarheid zullen worden. Het is hooguit achteraf interessant als het weer eens blijkt te kloppen. Hoewel je dan vaak ook de conclusie moet trekken dat het zo'n globale voorspelling was, dat het meer goed gokwerk is dan wat anders. Tegenover de voorspellingen die kloppen, staan er zoveel meer die niet kloppen! Kijk maar naar de Elfstedenvoorspellingen. Als je maar jarenlang elk jaar roept dat ie doorgaat, heb je uiteindelijk vast een keer gelijk. Maar dan had je beter jarenlang kunnen voorspellen dat ie niet doorgaat, want dan had je veel vaker een wijs persoon geleken Je kunt er vooraf niet op aan dat een voorspelling waar zal zijn. Dus je kunt er niet je leven op inrichten. Ik ga dus nog maar niet emigreren op basis van de voorspellingen van Baba. En ik haal m'n Friese wimpel ook nog niet van zolder.