Wij willen heel erg graag gaan kopen. Maar ik heb op mijn naam nog een bkr registratie staan. En die loopt pas in begin 2013 af. Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Maar zou mijn man op alleen zijn naam wel een huis kunnen kopen? Of werkt dat niet zo? Alvast bedankt!
Als je IGVG trouwt betekend dat dat hij de helft van de schulden krijgt. Een BKR registratie heeft hij dan niet meteen, en ook nooit, hij krijgt alleen een notitie als de schulden niet betaald worden.Je kan nooit met een achterstand worden geregistreerd bij het BKR als je geen kredietnemer bent. Als alles is afbetaald is er dus geen probleem, hij heeft geen BKR registratie en jullie hebben geen schulden meer dus kan hij gewoon een huis kopen. Als jullie nog wel moeten afbetalen, kan dat een nadelige invloed hebben op je hypotheek.
uhm dat ligt er aan als het een negatieve bkr registratie is dan kan het zeker wel problemen geven, kijk als je een lening hebt wordt dat geregistreerd en dat is prima, alleen als je ooit een achterstand daarmee hebt gehad en dat is gemeld en je hebt dus een negatieve bkr dan geeft dat een probleem, ook als je alleen op je mans naam wilt kopen.
Het is inderdaad een negatieve bkr registratie. Anders hadden we wel kunnen kopen. Dat word dus iets anders bedenken. Bedankt voor jullie reacties.
Correct me if I'm wrong, maar alleen op je mans naam kopen kan toch niet eens als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent? Al jullie bezittingen en al jullie schulden zijn van jullie samen, dus ook dat huis en die hypotheek straks. Maar ik ben een leek op dit gebied hoor, ik ben niet getrouwd, dus misschien zit ik er wel helemaal naast.
Omdat jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd wordt er gekeken naar schulden van allebei. Wat je kunt doen... proberen bij de partij van wie de achterstand in de betaling was verzoeken om een aanpassing. Dit omdat het toch al wel een paar jaar geleden is. En alleen op naam van je man, jij moet officieel toestemming geven omdat jullie (daar komt ie weer) in gemeenschap van goederen zijn getrouwd.
Wij hebben ook een negatieve BKR registratie, maar wel een hypotheek kunnen krijgen via de Rabobank (in 2006), zij waren toendertijd de enige bank die hypotheken uitgaf aan mensen met een BKR registratie (ben ze eeuwig dankbaar ) Ik denk dat er inmiddels wel meerdere hypotheekverstrekkers zijn die je hierbij kunnen helpen. Zou als ik jullie was even langs een aantal gaan en kijken wat er mogelijk is
Ben nu internet aan het afstruinen en heb een interessante site gevonden die mee helpt hypotheek versterkers te zoeken die wel een hypotheek geven met een bkr notering. We gaan er eens mee aan de slag. Hopelijk zijn ze niet veel duurder omdat we een notering hebben anders word het nog 1.4 jaar wachten.
Hoi, Ik weet niet wat voor bkr codering je hebt? Maar bkr coderingen van bijv. een telecombedrijf van vòòr 2011, werden per 1 jan 2011 verwijderd.
Hey, ga eerst echt eens praten bij een tussenpersoon. Bij een bkr codering, ligt het echt aan de code. Een tussenpersoon, weet ook meestal welke geldverstrekkers wel hypothekenoffertes aannemen ondanks de bkr. Ook ligt het eraan hoe die notitie is 'opgelopen'. Bijv door post te missen in een verhuizing en je kan dat aantonen, dan word het ook al een heel ander verhaal. Succes met alles
ik zou niet al te snel met die internetaanbieders in zee gaan.. Vaak zitten er allemaal addertjes onder het gras. Reguliere verstrekkers willen soms wel (ondanks bkr) met je in zee gaan als je kunt aantonen dat het 1malig en door omstandigheden was.
kijk eens op de site van registratievrij.nl zij kunne eventueel helpen om de BKR notering weg te krijgen... mijn partner had die ook staan en met hulp van hun is die inmiddels verwijderd...het heeft ons ongeveer 300 euro gekost maar dat hadden we er graag voor over! succes in ieder geval...