Een zwangerschap is gelukkig een 'tijdelijke' aandoening, maar mensen met reuma worden al genoeg uitgesloten, mijn oud-collega zou dan achter de geraniums moeten plaats nemen in de stad waar zij woont. Daarnaast heb je fietsen en fietsen, als iemand stapvoets rijdt is het een heel ander verhal dan als iemand met een racefiets op flinke snelheid door een winkel gebied gaat.
Ja, dat is hier in de stad ook, en vaak nog een middelvinger en allerlei verwensingen naar je hoofd ook. Ik vind het een terechte boete.
Dat telt natuurlijk niet alleen voor mensen met reuma, maar is gewoon het gevolg van een ziekte. Dat is heel vervelend en sneu maar ja, om nou voor iedereen die 'iets' heeft uitzonderingen te gaan maken, kan gewoon niet.
Ja snap aan de ene kant dat je hier niet vrolijk van wordt. Maar aan de andere kant kan iedereen wel zeggen dat ze iets hebben. Helaas is dit niet aan de buitenkant te zien of jij (of een ander ) de waarheid spreekt. En ik vrees dat veel mensen hier ook echt misbruik van maken. Niet dat ik nu beweer dat jij dat doet
goh komt me heel bekend voor! Heb ooit eens toen ik hoogzwanger was en waggelend NAAST mijn fiets liep door de markt heen om vervolgens aan de overkant mijn fiets te stallen een boette gekregen van 30 euro! nee ik moest maar even helemaal omlopen kreeg ik te horen.... nou ze zijn uitgejauwd door heel veel mensen op het terras ernaast hoor.. echt schandalig vond ik het... heb ook nooit betaald en bezwaar aangetekent.... nooit meer wat van gehoord.... ook geen aanmaningen of wat dan ook...
Oh nee? Ook niet als jij een kleintje aanrijd met je fiets? Ik vind het gewoon terecht. Zo heeft iedereen wel wat. Dan moet je maar omfietsen als je niet kunt lopen...
psies, doet me denken aan een uitspraak die ik eens op tv hoorde van een agent . een vrouw stond daartegen te flaimen"ach agent kunt u niet 1 keertje over u hart strijken"dan blijf ik de hele dag strijken zei die.
ik moet ook zeggen dat als je ergens fietste waar het niet mag het wel terecht is. hier fietsen vaak mensen door de winkestrata. heel erg irritant. En dan zijn het vaak ook nog ouders met een kind erbij. Die zouden dus juist het goede voorbeeld moeten geven. Ik denk zoals iemand al noemde dat ze moeilijk kunnen zien dat je ergens last van hebt. Heb je het gezegd tegen de agenten?
Als je ergens fietst waar het niet mag en je krijgt een boete, waarom is dat direct stom? Ook al ben je 33 wk zwanger, een agent hoeft niet eerst een waarschuwing te geven hoor. 'Discretionaire bevoegdheid' heet dat en ik snap echt niet waarom een heleboel mensen het hier allemaal zo raar vinden dat je een bekeuring krijgt als je iets doet wat niet mag. Het is balen natuurlijk, maar het is een risico dat je hebt genomen.
een hoop mensen kunnen het stom vinden, maar ik vind het goed, JIJ gaat toch fietsen waar je NIET mag fietsen
Tja, als ik ergens te hard rij, of verkeerd parkeer, of zonder licht aan in het donker fiets krijg ik ook meteen een bekeuring. Waarom zouden ze eerst moeten waarschuwen, je weet toch allang dat het niet mag? Een overtreding begaan is een keuze die je zelf maakt, en de consequenties zijn voor de overtreder. Vind je dat je een uitzonderingspositie verdient dan moet je maar een ontheffing aanvragen (of huur een scootmobiel bijvoorbeeld, daar mag je wel mee op de stoep in tegenstelling tot met een fiets); maar ga niet éérst iets doen wat niet mag en daarna zeggen: "ja maar ik heb een héél goede reden om dit te doen".
de regels zijn aangepast ivm fietsen in voetgangersgebieden in de stad.. er zijn op een paar plaatsen in NL proeven geweest en eruit is gebleken dat fietsers en voetgangers heel goed samen konden .. hier in R'mond zijn nu de borden dan ook afgeplakt.. fietsen mag dus nu hele dag overal boetevrij.. maar het is volgens mij gemeenteafhankelijk
veeel hogere boete voor geven juist en ook ik heb er rede voor mijn collega haar dochtertje toen 2,5 rende uit een boekenwinkel de straat op en jahoor een NIET HARDRIJDENDE fietser botste tegen het kind op maar hard genoeg om er lelijke verwondingen en nacht ziekenhuis aan over te houden dus nee sorry(ook gezien je situatie)gewoon niet fietsen. p.s niet persoonlijk naar jou toe hoor! hoop dat je ff je boosheid hier kwijtkan en volgende week ben je die 40,00 weer vergeten