Vandaag heb ik tot mijn grote schrik ontdekt dat mijn dochter paddestoelen in haar mond heeft gestopt ( had ze nog niet eerder in onze tuin ontdekt ) Ze zegt dat ze ze niet heeft doorgeslikt, maar ik heb ze wel uit haar mond gehaald. Ik ben zelf bang dat het om de " gewone zwavelkop " gaat. Iemand verstand van paddestoelen. Heb onmiddelijk de huisarts gebeld, en nu heeft ze norit gehad....Maar ben er helemaal niet gerust op.
Is dit net gebeurd??? En heeft de huisarts je dochter gezien??? Ik ben zelf ass. bij een huisarts. Bij ons wordt in dit soort situaties door de huisarts overlegd met het RIVM. Weet je of dit gebeurd is? Ik ben trouwens wel benieuwd vanwaar je dochter norit voorgeschreven heeft gekregen.
norit is wel goed, dat zorgt er voor dat het (eventuele) gif niet/bijna niet word opgenomen door het bloed... pff schrikken zeg! hoop dat het goed uitpakt, als je het niet vertrouwd hup naar de eerste hulp!
hij lijkt op de honingzwam, die is gelukkig niet giftig, ook niet eetbaar maar kan geen kwaad volgens mij!
Het is rond 16:45 uur gebeurd, heb toen meteen gebeld met de dokter. Waarom norit ? dat vraag ik me dus ook af. Maar toen ik bij de apotheek stond kon ik de dokter niet meer bellen. die was toen al weg. De dokter heeft mijn dochter niet gezien. Ik zei dat ze geen symptomen heeft, maar lees dat dat ook niet meteen hoeft te komen naar het eten van een giftige paddestoel. De paddestoelen stonden heel dicht op elkaar, en hadden verschillende afmetingen.
Raar dat ha je dochter of paddestoel niet wilde zien? Lijk me toch wel belangrijk om te weten wat ze heeft binnengekregen. Anders kan je altijd ha post bellen als je je niet fijn bij voelt.
Heb even de paddestoelen opgezocht. Op de melkzwam lijkt hij niet echt. Er stonden echt tientallen paddestoeltjes tegen elkaar aan. Vergeten te vermelden: ze heeft alleen het hoedje in de mond gehad, niet de stam....kan het dan nog giftig zijn ? En waarschijnlijk dus ook niet ingeslikt ! maar wel in de mond gehad. Ze oogt heel gezond, maar ga denk toch maar eens met de hap bellen
Meid gewoon bellen hoor. Hier bij mijn man op zijn werk laatst kind met paddenstoel gewoon naar eerste hulp gegaan en maar goed ook. Kindje heeft er niks aan overgehouden maar was wel zeer giftig. Gelukkig hadden ouders stukje meegenomen. Maar jij weet niet zeker of ze het heeft opgegeten. Hij had de helft op of zoiets.
Wat ik vreemd vind is dat de huisarts blijkbaar het RIVM niet heeft gebeld. Die kunnen precies vertellen wat wel/niet giftig is en hoe te handelen. Daar zijn ze voor! Ik zou de HAP bellen meid, beter het zekere voor het onzekere nemen! (laat je nog even weten??)
Goedemorgen allemaal ! Ja, ik had nog gebeld met de huisartsenpost. Die adviseerde mij om het even af te wachten :x Momenteel heeft ze nog nergens last van, en ik hoop ook dat dat zo blijft ! Ook de hond heeft ze paddestoelen gegeven zegt ze, maar ook dat is nog een spring in het veld.....Ik houd het in de gaten !
denk dat het tijd wordt voor een champignonnesoepje maar gelukkig gaat alles goed, hopelijk vond ze het vies en doet ze het niet nog eens..