meer hapjes en drankjes...

Discussie in 'Voeding' gestart door susy26, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik dacht zal is even een bericht plaatsen,zal vast wel tips krijgen.;)

Zoals je kunt zien aan de leeftijd van mijn zoontje mag tie steeds meer hebben. Klopt het dat ie nu ook aan korstjes brood mag beginnen? En wanneer mogen ze een beetje 'meeeten' met mama en papa?

Ik zie ook in de supermarkt zoveeel staan wat je mag geven,dan weet ik niet meer wat ik moet pakken ...

want nu is het allemaal uitproberen denk ik..

Wat is het beste waar je mee kunt beginnen?

alvast bedankt.

Liefs Susy

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wij gaan ook beginnen met het geven van een korstje brood. Klein stukje in haar wang zodat het wat doorweekt wordt en dan goed door te slikken is.

Verder heb ik ook de standaard groente al gegeven, wortels, brocceli, doperwtjes, bloemkool. Het gaat er prima in.
    Nu heb ik ook een hapje gemaakt met brocceli en aardappel.
    Vandaag witlof (vind ik zelf echt vies!!) gekocht en pruimen.
    O ja pompoen zal ik ook eens proberen.

Volgens mij mag je kip nu ook geven en tartaar

Verder heb ik het boek van de AH Opperdepop gekocht en daar staan ook veel recepten in.

Wat een zoektocht he!

Maak jij zelf of koop je potjes? Heeft hij al wel iets gehad van groente of fruit?
    Wij zijn zelf begonnen met wortel,banaan,peer,bloemkool,appel,doperwtjes,brocceli. In deze volgorde. Elke keer een paar hapjes en dan wachten tot de volgende dag of er geen allergische reactie op zou treden.

3. susy26

susy26 Niet meer actief

4. susy26

susy26 Niet meer actief

ik zat een beetje te hanessen met het plaatsen, vandaar zo'n opening hhihi

5. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha nou ik kon het prima lezen dus dat maakt niet uit.

Nooit gehoord dat je kindjes geen verse groente kunt geven. Dat lijkt mij juist het beste wat er is. Ik heb nog geen aardappel gegeven maar dat mag al wel. Ik stoom de groente in een stoomapparaat en dat apparaat kan het tevens pureren.
    Nu geef ik dus gewoon gepureerde hapjes met een lepeltje, maar ik las vandaag ook ergens op dit forum iets over de Rapley methode. Dat is een andere manier van het bekend maken met vast voedsel.

Ik vind het ook best eng om haar eerste stukje brood te geven, maar aan de andere kant ook wel weer erg leuk om te zien hoe ze daarop gaat reageren.

Komen er allergieen in de familie voor?

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Verplaatst naar Voeding.

Lotte

7. susy26

susy26 Niet meer actief

#7 susy26, 3 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2011
    hih oke,

dat is erg makkelijk zo'n stoomapparaat. Wat voor merk heb je? Miss wel een idee om zo'n machine aan te schaffen.
    Dan ga ik ook maar is expermiteren :$hihi...
    ik zal is kijken op dat forum.

en idd , weer erg grappig hoe kindjes daarop reageren,ben benieuwd.

er komen geen allergieen voor in de familie.

En zo gaan we elke keer stapjes verder,erg leuk he? Kan niet wachten totdat ie zelf met z'n lepeltje kan eten. of er naast gooien haha.

En qua drinken, op het CB zeiden ze dat ze Cevitam pas rond de 8 maand mogen hebben... dat is toch ook wel goed dacht ik..

ik heb zelf nu van Frisio ,fruitdrink, kun je gelijk zo in de fles geven, en vind ie erg lekker. Maar macht ie bv ook thee?

ahh wat komt er ineens veel op je af dan he,zo mag je alleen melk geven en dan ineens van alles haha. Wel weer spannend en leuk natuurlijk!

en klopt het dat je met spinazie en rode kool en meer van die dingen nog moet wachten? Dat mag vanaf 1 jaar dacht ik of niet...

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Natuurlijk mag je verse groenten/fruit geven! Hier krijgt ze alleen maar vers, ze heeft nog nooit een potje gehad. Hier krijgt ze vanaf 6 maanden bijvoeding en gewoon hele dingen in het vuistje. Soms een prakje aardappel met spinazie of rode bieten ofzo, anders wordt het zo'n geknoei. En appel krijgt ze geraspt.

Brood mag je idd nu gaan geven, gewoon beginnen met een korst. Het beste kun je brood gebruiken wat een dag oud is, dan is het niet zo zacht en makkelijker weg te krijgen. Je hoeft het niet in de mond te stoppen, gewoon zelf laten proberen. Is de kans op verslikken ook kleiner.

Op www.borstvoeding.com kun je een introductieschema vinden wat vrij voorzichtig is, mocht je je afvragen wanneer je iets kunt geven.

Thee is natuurlijk prima! Hier krijgt ze alleen maar thee en water. (naast de borstvoeding) Zoete drankjes vind ik niet nodig, en slecht voor de tandjes.
    Cevitam zit een hoop suiker en dingen in wat ik niet echt geschikt vindt voor een baby/dreumes. Dan zou je beter iets van diksap kunnen geven.
    Met thee moet je even opletten dat je thee hebt zonder theeine (rooibosthee bijv. kan wel, AH heeft ook kauwgomballenthee, ook een succes)

Rode kool weet ik niet precies wanneer, lust ik zelf nl. niet ;) Spinazie mag je wel geven alleen zit daar nitraat in en met nitraatrijke groentes moet je opletten dat je dat niet vaker dan 2x per week geeft.

9. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik stel zelf ook alle zoetigheden zolang mogelijk uit. Het voegt niets toe voor haar en ze weet nu nog niet wat het is (hoe lekker het is). Dus zal ze er ook nog niet om gaan vragen ( niet dat ze dat nu al zou doen.... hahaha)

Ik zou het ook gewoon houden bij water en thee naast de melk.

@red88, dank je voor je tips. Ik pureer de appel ook maar kan die dus ook gewoon geraspt geven. Iets meer werk maar dan went ze ook aan een grovere structuur. En ik zal haar binnenkort ook eens iets uit het vuistje gaan geven. Nog nooit gedaan dus dat lijkt me wel erg leuk om haar op die manier eten te laten ontdekken!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ben benieuwd hoe ze het vindt! Hier werkte het t beste als we haar gewoon wat van de groente gaen die wij ook aten. Ze zit ook altijd gelijk met ons aan tafel. Gewoon even zorgen dat het goed gaar is.

11. susy26

susy26 Niet meer actief

hoi dames,

ik zal het allemaal is gaan proberen! spannend weer! ik wist echt niet dat je kindje zo vroeg al zo veel mag hebben! hopelijk lust ie straks een beetje van alles, want mijn vriend is niet dol op fruit, en groenten alleen erwtjes,wortels en boontjes..hihi hoop maar dat ie mijn eetlust krijgt haha. ben benieuwd!

12. susy26

susy26 Niet meer actief

en idd,zoete drankjes is niet goed, dat zoetigheid krijgen ze later genoeg binnen haha..

Deel Deze Pagina