Hallo allemaal, Tijdens mijn vorige zwangerschap werd er een kleine liesbreuk geconstateerd door mijn huisarts, ik had rond de 20 weken enorm last van een soort zakje naast mijn schaambeen. Dit bleek dus een liesbreuk te zijn. Gyn vond het niet ernstig genoeg om te opereren, maar zei wel dat er tegendruk gegeven moest worden tijdens de bevalling. Nou mijn bevalling verliep heel paniekerig in het zk, omdat de hartslag daalde van sem en hij moest er snel uit. Vacuumverlossing geworden maar niemand heeft toen stil gestaan bij mijn liesbreuk. Alles is gelukkig goed gegaan en na de bevalling was de pijn van de breuk weg, dus nooit meer bij nagedacht om t te laten opereren. Nu ben ik weer zwanger en met 17 weken begon de pijn weer.. ik dacht och ja die liesbreuk.. maar goed ben nu bijna 25 weken en ik heb er toch wel last van. Vooral als ik een tijdje gezeten heb en dan opsta..pff dat voelt niet prettig. Hopelijk gaat t deze keer ook gewoon goed, maar vind t toch best wel een beetje spannend. Zijn er meer meiden/dames die een liesbreuk(je) hebben (gehad) tijdens de zwangerschap? Hoe is dit verlopen?
geen ervaring mee, maar misschien een tip om bijv. bij een thuiszorgwinkel eens een breukband uit te proberen, voor extra steun