AMSTERDAM - Extreme hitte is in aantocht naar Nederland. In een subtropische zuidenstroming worden vrijdag in Limburg temperaturen tot 37 graden verwacht. De hitte komt op gang tussen lagedruk op de Atlantische Oceaan en hogedruk op het Europese vasteland. De hitte zal ook in het weekeinde aanhouden als de temperaturen tussen de 30 en 35 graden komen te liggen. Ten zuiden van ons land kan het de komende dagen zelfs oplopen naar tegen de 40 graden. "Uitzonderlijk", aldus meteorologen tegenover De Telegraaf. "Het heeft alles te maken met een ideaal zuidenpatroon in hartje zomer", aldus Weeronline. Volgende week is het enkele dagen zomers warm met temperaturen tussen de 22 en 27 graden. Vanaf woensdag komen opnieuw tropische waarden in zicht van 30 graden of meer. Wel neemt de buienkans net als de afgelopen dagen toe. Ook de nachten zullen bijzonder warm verlopen met minima van ruim 20 graden.
Het zou gisteren ook heet worden, maar toen ging het ineens regenen! Als het boven de 25 graden uit komt mag dat ook wel van mij. Met die dikke buik heb ik helemaal geen zin in die hitte. Op regen kun je je kleden, maar aan hitte is op een gegeven moment geen ontkomen meer aan.
blegh, hier wordt het rond de 32 graden waarschijnlijk, maar dat is me net iets teveel van het goede Vond het de afgelopen dagen heerlijk, lekker buiten gezeten, maar uh, 30 graden of hoger is me nét iets te warm
ik ben de hitte nu al zat. lig loom op de bank niks te doen.... het mag van mij flink gaan regenen en onweren zodat het af gaat koelen.
Owh nee pliessss ik moet vrijdag ergens werken waar de airco het niet doet En mijn oude collega een stijve nek krijgt omdat de ramen open staan Dan ga ik dood daar binnen
Lekkkkkker...doe mij maar de warmte! In de winter klaagt iedereen over de kou en de regen, en nu is het lekker warm, is het weer niet goed.
ohh vrijdagmiddag is ook mijn werkmiddag.... in een warm zwembad. In het -normaal zo lekkere- warmste bad... en dan een actieve (aquarobic voor ouderen) les. Dextro mee en soep van te voren denk ik... en natuurlijk water... Hopelijk gaat dat goedkomen. Of hopelijk komt er gewoon niemand en blijven de ouderen heel verstandig binnen in de koelte van hun woning....
Oh; wat heet zeg. 25 graden vind ik warm genoeg. Ik mag ook niet lekker bij mijn dochter in t bad ivm bevalling. Ben zoooo blij dat ik al bevallen ben. Theoretisch had ik nu nog zwanger kunnen zijn, dan was ik morgen of vrijdag ikgeleid omdat ik 43 wkn was....
Ik vind het niet erg hoor dat het zo warm wordt, maar wel balen dat ik vrijdag een date met het UWV heb . Nou ja, om 11.00 uur, dus met de ergste hitte ben ik alweer thuis als het goed is...
heerlijk dat weer... vindt alleen erg voor mensen die nu werken... ik ben namelijk met zwangerschapsverlof en zit dan heerlijk in het water met dit weer lekker in de saduw en soms heel ff in de zon en goed insmeren en ben al lekker bruik geworden door in de saduw in water te zitten... mensen die moeten werken heb ik meedelij mee..... en vooral voor de dames die zwanger zijn want die voelen de warmte tog al wat hoger dan een normaal iemand... tip neem vrij en duik lekker in het water en geniet ff
heerlijk de hittelaat het maar komen , sla ik wat zon en warmte voor de komende maanden op haha , van mij mag altijd zo blijven echt heerlijk , iedereen klagen over hitte ,nou ik niet hoor maar kan me voorstellen de mensen die moeten werken , of in flat wonen dat het te heet wordt
Als 't echt zo heet wordt verhuis ik naar de kelder. Daar is 't tenminste koel. Beetje warmte, alla, maar dit vind ik niet grappig meer!