Beco, bondolino of ... ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tupp, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik twijfel voor de 2e over dezelfde dragers, maar ga denk ik voor de storchenwiege. Kan niet benoemen waarom, maar daar is mijn gevoel beter bij. :)
    Maar blijf zeker even meelezen!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Om de keuze nog wat "makkelijker" te maken: Een emeibaby is ook vanaf de geboorte te gebruiken. Misschien dit iets?

3. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Storchenwiege:
    Voordelen: door de touwtjes in het rugpand is hij heel goed in te stellen op de lengte etc. van jouw kindje. Hierdoor biedt hij heel goede ondersteuning voor het ruggetje (nog mooier dan de Bondolino en komt in de buurt van een geweven doek). Nog wat koeler dan de Bondolino das Leichte
    Nadelen: het is even zoeken naar de juiste instelling van de breedte van het rugpand (maar dat hoef je maar eens in de zoveel tijd te doen, je kindje groeit tenslotte niet elke dag zoveel dat je dit weer moet verstellen) De tailleband moet versteld worden zodra iemand anders de drager wil gebruiken en in het begin gaat dit nog wat stroef.

Bondolino:
    Voordelen: erg makkelijk in gebruik, geen gespen, maar klittenbandsluiting, dus je hoeft hem niet te verstellen als bijvoorbeeld je man er opeens mee wil dragen.
    Nadeel: mensen vinden de banden op de schouders vaak wat te breed/dik, je kindje zit er as echt mooi in vanaf maatje 62 (dus de eerste weken is het een beetje een compromis)

Heb je daar iets aan? Uiteindelijk moet je denk ik toch voelen wat voor jou het beste draagt. Je kunt evt. naar een inloopochtend gaan; Babybij, Ooiebeest, Draagdoek Lenen en JustCarry organiseren die bijvoorbeeld regelmatig en op de site van de VDC vind je vast nog wel consulenten bij jou in de buurt, wellicht dat die ook een inloopochtend organiseren. En je kunt er natuurlijk altijd eentje lenen via Draagdoek Lenen of Babybij.

4. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Qua kilo's; ik zal morgen mijn peuter eens in de Bondolino en in de Storchenwiege hijsen en kijken welke nog het comfortabelst draagt :)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Lode: lief dat je dat wilt doen! Bedankt alvast. E ook bedankt voor de sites, wat betreft inloopochtend kende ik alleen babybij. Maar ik heb er nu één gevonden die veel dichterbij is!

Deel Deze Pagina