Oefenen met lopen? Wat doen jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door faith82, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    #1 faith82, 25 nov 2010
    Laatst bewerkt: 25 nov 2010
    Hallo meiden,

Mijn meisje is 14 maanden en loopt al langs het tafeltje, maar zodra de afstand ook maat IETS te groot is, gaat ze weer keurig op haar knietjes, lacht breeduit en hobbelt zo verder..

Oefenen jullie met lopen en hoe doen jullie dit? Ik weet ieder kind is anders en loopt niet even snel, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie het lopen 'aantrekkelijk' maken..

Liefs Faith

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft echt maanden gelopen langs tafels en stoelen, maar dus echt niet los. Ze was ook echt niet te verleiden tot een paar stappen. Je kunt proberen om haar van jou naar papa te laten lopen (of andersom) door tegen over elkaar te gaan zitten. De mijne ging dan lachen en kroop er dan vandoor.

3. adi

adi Niet meer actief

Het kindje oet het echt willen en klaar voor zijn natuurlijk.

Wij 'oefenen' met mijn zoontje wel vaak door hem te laten overstappen van de muur naar mij, of van papa naar mij. En dan kan hij prima stappen, een halve kamer door.Maar uit zichzelf doet ie het nog steeds niet, hij ziet er totaal geen nut van in, met kruipen komt ie er net zo snel ;). Hij loopt al 5 maanden langs meubels, en tegenwoordig raakt ie ze met maar 1 vinger aan, maar nog steeds niet los.

Mijn dochter vond het 'oefenen' juist helemaal geweldig, ze trok ons ook echt mee om tegenover de bank te gaan zitten zodat zij kon overstappen. Sinds de eerste losse stap is ze binnen 1 maand los gaan lopen. En ze vindt het geweldig :)

Mijn tweede dochter is overigens totaal niet geïnteresseerd in loslopen. Aan één handje vindt ze het prima genoeg. Dus nog afwachten.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was ook zo'n schijterd ;), duurde echt even voordat ze helemaal los liep. We konden haar ook maar met weinig verleiden. Alleen met een stukje lof aan de cavia geven of nijntje blokken van de ene kant naar de andere kant van de kamer brengen konden we haar wel verleiden, maar dat heeft ook even geduurd voordat ze dat wilde. Best wel frustrerend als je weet dat ze het wel kan, maar gewoon nog niet wil/durft.
    Lisa lijkt een stuk minder voorzichtig, die is vandaag al 5 keer gevallen. Ze is ook echt niet bang, als ze ergens staat laat ze soms gewoon opeens los om weg te lopen, probleem is alleen dat ze dus nog niet kan lopen :D. Ik heb m'n handen vol aan haar ;)

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter liep met 10maand langs de tafels etc.
    Met 11-12 maand liep ze van tafel naar bank, 1-2 stapjes
    Met 14 maand liep ze (wankel) los

Eerst een tijdje aan het handje gelopen, 2 handjes in de lucht en vasthouden, daarna 1 handje en opeens:
    ze was bij mijn ouders geweest (oppasdag) en toen ze thuis kwam liep ze los :$. Ik wist niet wat ik zag toen ze thuis kwam.
    Maar ze zeiden wel dat ze hele dag geoefend hadden met haar :D

Het is een kwestie van tijd, angst en natuurlijk wel oefenen...

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier loopt Lenn ook al een tijdje langs de meubels.. Hij kan ook rustig een minuut los staan.. Meestal zet ik hem gewoon los neer in het midden van de kamer en dan wat speelgoed voor hem.. dan stapt hij vrolijk verder.. Kan ineens gaan gebeuren.. Lenn kan het zeker wel, zet nu moeiteloos 9 stapjes en vanmiddag heeft hij een stukje van 2.5 meter gelopen.. Uit zichzelf doet hij het ook af en toe.. Het kruipen gaat alleen nog sneller.. dus als hij heel enthousiast is doet hij geen eens een poging, maar zakt gelijk terug op zijn knieën :D

7. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Wat hier echt helpt is de babywalker van vtecht hij loopt er heel het huis mee door rond maar nog niet los

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ons mannetje weigerde te oefenen aan de hand. Hij liet zich dan meteen op de grond te vallen en ging verder kruipen. Wat hij wel leuk vond is van de ene naar de ander lopen. In het begin liet hij zich alleen maar in onze armen vallen, op een gegeven moment liep hij ook wel stapjes. Het heeft alsnog tot 15 maanden geduurd tot hij los liep en dat was redelijk van de ene op de andere dag.

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Toen Ryan in de fase was van langs de tafel etc lopen tot aan de 1e losse stapjes ben ik op de grond gaan zitten en hem een meter bij me vandaan gezet. En ik zei dan 'Kom maaaaaar'. Zo liep hij dus 3 stapjes van me verwijderd naar me toe. De afstand werd steeds groter en uiteindelijk werden 3 stapjes 6 en ga zo maar door. Tot hij uiteindelijk zelf los liep. Dit duurde ongeveer 3 weekjes vanaf de 1e stap tot los lopen.

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mijn broer durfde ook niet los te lopen en die heeft zn eerste losse stappen gezet met een PEN in zn hand:D dus misschien iets in de hand geven wat niet zwaar is?

11. Maia

Maia Niet meer actief

hier precies hetzelfde! Ze vindt het ook erg leuk om aan de hand te lopen, maar dan wel aan 2 handen want zodra we haar aan 1 hand vasthebben (wat ze prima kan btw, want dat doet ze wel als ze een koekje of speeltje in haar handen heeft ;)) gaat ze zitten janken omdat ze aan 2 handen vastgehouden wil worden hihi... het komt vast vanzelf ooit :D

12. zolief

zolief Niet meer actief

Onze meid (14 mnd) vindt lopen geweldig, als het maar niet los is ;).
    Maar hier is de blokkenwagen een groot succes!

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Komt echt van zelf.

Zelf heb ik met me zoontje toen ervaren hoe meer je wilt helpen hoe minder hij mee werkte toen ik het een paar dagen los liet liet hij het ook los. En stapte zo de rest van de kamer door.

Met dochter nu ik stimuleer niks ze doet tot nu toe alles zelf kruipen optrekken en rond de tafel lopen. Nu probeert ze iets over te stappen tussen de bank en tafel in,. Maar los nee zie het zeker de komende twee maanden niet gebeuren.

Deel Deze Pagina