Omdat Ymke KMA en lactose-intolerantie heeft zijn we voorzichtig met het introduceren van nieuwe voedingsmiddelen. Maar ja .. je wil toch eens wat anders geven en ze kijkt de yoghurt bij ons uit de mond. Dinsdag heb ik Ymke ca. 50 gr. soja-vla gegeven. Ze heeft het opgegeten maar wilde ook niet meer hebben. Gisteren (woensdag) avond heeft ze haar warme hap gehad en nog 1 lepeltje soja-vla meer wilde ze er niet van hebben. Ze was al wat hangerig en jengelig. Om 18.00 uur koorts opgenomen en ze had 38,9 heeft een paar uur bij mij gelegen op de arm en is rustig in slaap gevallen. Gisteravond een dunne poepluier, vannacht nog eentje en vanmorgen weer eentje. Ze heeft vanmorgen wel 200cc Pepti gedronken en later bijna een potje fruit gegeten. Wel is ze wat meer moe. Ze heeft nu nog wat verhoging (37,6) en is wat hangerig. Is het nu toeval dat Ymke dit heeft of zal er toch een reactie zijn op de soja??? De diarree had Ymke nl. ook toen we nog niet wisten dat ze KMA had. Ze had toen ook steeds verhoging en veel slapen. Voor de zekerheid laten we de soja nu een tijdje achterwege om het later weer te proberen. Maar ik hoop dat ze geen soja-allergie krijgt. Iemand toevallig ervaringen met soja-allergie en de kenmerken hiervan?
denk dat je het al goed aanpakt. Even een tijdje niet en dan weer proberen. Soja zit in redelijk wat dingen. Misschien heb je geluk en gaat het om de vla alleen. Lekker laten uitzieken en als ze beter is opnieuw introduceren. Volgens mij zijn net als kma en soja allergie ect verschillend hoe kindjes erop reageren.
Hier reageerde Thirza op verschillende allergenen wel hetzelfde, dus daar zou ik bij je dochtertje ook vanuit gaan. NU ze echter niet alleen diarree heeft, maar ook koorts, zou ik eerder denken dat ze een buikgriep (gaat nogal rond momenteel, geloof ik) te pakken heeft. Maar dat kun je dus het beste testen door over een tijdje als ze goed in d'r vel zit, maar weer eens sojatoetje uit te proberen.
Na een dag diarree is het gisteravond na 18.00 uur gestopt. Ymke heeft geen diarree meer gehad. Weet dus nu niet of een buikgriep zo snel kan overgaan bij een kindje. Over een paar weken proberen we de soja weer maar dan in het weekend. Kijken hoe ze daarom reageert en anders weten we genoeg. Bedankt voor jullie reacties. Dit topic mag op slot.