Wel of geen isofix autostoeltje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Marley, Apr 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Wat zouden jullie doen? We hebben de maxi cosi, maar twijfelen of we zo;n isofix syteem moeten aanschaffen, dus wat vinden jullie?

2. Mylo03

Mylo03 Actief lid

Jan 4, 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    wij hebben de easyfix ( komt op het zelfde neer) 10 maanden lang met zeer zeer super veel plezier gebruikt! het was een uitgave maar heb hem nu op mp voor 70 euro weer verkocht....
    Als het regende, waaide of koud was en je moest de deur uit ( wat soms gewoon moet ) met 1 klik je kleine in de auto niks geen gedoe met gordels geen kromme rug! wat mij betreft een aanrader als je er het geld voor hebt!

3. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

Nov 28, 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marley,
    Wij hebben er 2 gekocht via marktplaats! Idd als je het geld hebt, zou ik het zeker kopen! Ik heb een hoop gedoe gehad elke keer als ik mn nichtje in mn auto ging zetten met die gordels! Ik vind het erg irritant maar als je het met gordels gewend bent, valt het volgens mij ook best wel mee! Maar wij hebben gekozen voor het gemak :D
    Wij hebben de familyfix gekocht, daar kan ook het vervolg stoeltje op (wel zo handig). Hij geeft een klik als de stoel goed zit en een alarm als hij niet goed vast zit, vind ik wel zo fijn!

4. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Ik heb toevallig vorige week een Easybase gekocht via MP. Ik werd helemaal kriegel van dat gehannes met die gordel.
    Ik dacht eerst dat ik wel zonder zo'n ding kon, maar nu ik hem eenmaal heb snap ik niet dat ik hem niet eerder heb gekocht. Ideaal!!!

5. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    absoluut een aanrader.
    Je klikt het stoeltje erin en je bent weg, geen geklooi met gordels

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zeker een aanrader!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Zo'n systeem dat je niet met je gordels hoeft te rommelen is ideaal! Beste koop ever, wat mij betreft. :)

(Als je geen isofix aansluiting hebt in je auto zou ik gewoon een easybase nemen.)

8. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb hem niet, puur omdat ik hem te duur vond. We hebben 2 auto's en in alle 2 zou dan zo'n ding moeten.

Mocht er een 2de komen, ga ik hem wel halen.

Met gordels vast maken doe ik in 20 sec, alleen dat elke keer in en uit de auto stappen in de achterkant( 3deurs) met een kind wat ondertussen 9 kilo weegt minimaal breekt me rug.

9. danip

danip Niet meer actief

Past het trouwens in elke auto? Ik heb een Kia Picanto, een klein autotje dus. Ik wil hem graag kopen, maar straks kan het bij mijn auto net niet :cool:

10. Itedir

Itedir Nieuw lid

Jan 20, 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    @danip Je moet wel een Isofix aansluiting in je auto hebben (dit moet je even checken - 2 "ringen" tussen je leuning en zitting). Als je dit niet hebt kan je een EasybaseII aanschaffen (kunnen 2 type stoeltjes op). Deze zet je vast met de gordel en laat je gewoon zitten..daar kan je dan je maxicosi op klikken.

11. clientje

clientje Actief lid

Nov 2, 2010
    124
    0
    0
    Ik heb hem niet en moet zeggen dat ik het ook niet mis. Vond het veel geld en als je het eenmaal gewend bent zonder heb je de maxicosi ook zo vastzitten met de gordel.

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij hebben hem geleend, en ik vond het een super ding! Waarschijnlijk kan ik hem voor een tweede kindje ooit niet meer lenen.. dus dan ga ik hem zeker zelf aanschaffen.. het scheelt je zooooveel gepruts!

13. Sweepy

Sweepy Bekend lid

Oct 15, 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Hier ook zeker een van de beste aankopen. Zou echt niet zonder willen. En ze blijven aardig waardevast, dus als je er nu een koopt en over een tijd weer verkoopt kost het je niet veel.

Of koop als je isofix hebt de familyfix, daar past ook een vervolgstoel op en heb je er 4 jaar wat aan.

14. Daph85

Daph85 Lid

Jan 5, 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de easybase (eenmalig vast te zetten dmv de autogordel) en het is echt een top-aanschaf!
    Al meerdere malen in de gietende regen moeten vertrekken, en dan is het echt ideaal!

15. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb m niet en ook nooit gemist, na een tijdje kon ik de gordel in 20 seconden vastmaken.

16. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,674
    515
    113
    Wij hebben een hee oude auto van een Japans merk.. Wat past daar dan in?

17. Sweepy

Sweepy Bekend lid

Oct 15, 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Je lunt kijken op de Auto lijst op de maxi cosi website.
    Ligt er een beetje aan hoe oud je auto is. In iedere auto kan een easybase en in de auto's van de laatste ongeveer 10 jaar denk ik kan meestal een isofix.

Maar je kunt het heel simpel zien in je auto. En dan weet je het zeker.Er zitten dan kleine labeltjes met de tekst isofix vastgemaakt aan het leer of stof. Meestal zijn het de 2 buitenste zittenplaatsen van de achterbank of die rij stoelen als het losse stoelen zijn.

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als je het geld kunt missen, zou ik het zeker doen. Dit is nu eens iets wat ècht bewezen veiliger is. En het is inderdaad hee gemakkelijk.

19. danip

danip Niet meer actief

Kon geen ringen vinden. En ik las later ook dat mijn auto te oud is (2005) daar zitten ze nog niet in. Dus helaas.. Die familyfix wordt het niet dus ;) Misschien dan toch die Easybase.

20. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben een familyfix. In een woord: Ideaal!!!!

Share This Page